recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket af disse ville I vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket af disse ville I vælge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket af disse ville I vælge?
    Sendt: 24-April-2007 kl. 09:27

Hejsa.. Hvis I skulle investere i et nyt LCD, hvilken ville I så kaste penge efter, og hvorfor?

Toshiba 32C3001P

http://www2.hardwareversand.de/7VIAfO9u1XdhwR/2/articledetai l.jsp?aid=9340&agid=568

Eller Toshiba 32C3030D

http://www2.hardwareversand.de/7VIAfO9u1XdhwR/2/articledetai l.jsp?aid=9341&agid=568

 

I må meget gerne komme med en begrundelse for, hvorfor i netop ville vælge det ene frem for det andet, og også gerne komme med andre forslag i samme prisleje.. Hvis I kender alternativer til steder, at bestille fra er I også velkommen til at nævne dem.. Kort sagt har alt interesse.. Sågar brugt! :)

Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 09:09
Slet ingen der har en mening om dette?
Til top
broendumz0r Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af zniper69 zniper69 skrev:

Hejsa.. Hvis I skulle investere i et nyt LCD, hvilken ville I så kaste penge efter, og hvorfor?

Toshiba 32C3001P

http://www2.hardwareversand.de/7VIAfO9u1XdhwR/2/articledetai l.jsp?aid=9340&agid=568

Eller Toshiba 32C3030D

http://www2.hardwareversand.de/7VIAfO9u1XdhwR/2/articledetai l.jsp?aid=9341&agid=568

 

I må meget gerne komme med en begrundelse for, hvorfor i netop ville vælge det ene frem for det andet, og også gerne komme med andre forslag i samme prisleje.. Hvis I kender alternativer til steder, at bestille fra er I også velkommen til at nævne dem.. Kort sagt har alt interesse.. Sågar brugt! :)

 

Det er de samme fjernsyn, den ene (C3030D) har en digital tuner (DVB-T), dvs. du kan modtage Dr1, Tv2 og DR2 digitalt, måske og nogen andre udenlandske afhængig af hvor du bor henne. Den anden er det samme fjernsyn bare uden digital tuner.

 

ang. butikker:

http://www.digitalo.de er billigere end http//:www.hardwareversand.de ..

Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 10:08

Allright.. Men begge har vel normalt antennestik?

Og iøvrigt.. Hvad har man ud af den digitale tuner? Jeg flytter til amager her fra september, så vil jeg få gavn af den der, eller kan jeg lige så godt glemme den? Er den overhovedet til nogen nytte?

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 10:18

Antennestikket er et alm. antennestik (der er kun et).

Du kan kun bruge den digitale tuner hvis du modtager tv med egen antenne på taget eller via en antenneforening som sender DR1, DR2 og TV2 ud som dvb-t. Hvis du får tv via TDC eller Stofa (dvb-C) så kan du ikke bruge tuneren. Hvis du har parabol (dvb-s) så kan du bruge den digitale tuner til at fange TV2 digitalt md egen antenne (tv2 sendes ikke over parabol).

Prøv at søge på dvb-t med søgefunktionen så finder du alt den information du har brug for  

Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 11:08
Joh.. Men hvad er meningen med det? Jeg forstår ikke rigtig hvad jeg har ud af det..? Jeg kan vel bare tage tv2/dr over normalt antennestik? Hvorfor skulle jeg så bruge ekstra penge på en anden mulighed for at modtage tv2/dr? Jeg kan ikke lige se logikken!
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 11:12

Med normal antennestik modtager du signaler analog.

Med digital tuner modtager du signaler digitalt.

Digitale signaler giver bedre billed, mulighed for EPG, 16:9 billede og 5.1 digital lyd.

 

Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 21:51
Men uanset hvilket man vælger, får man så et godt tv til de penge? Jeg er jo godt klar over at det ikke er jordens dyreste tv, men er kvaliteten iorden? Og er der iøvrigt noget man skal være opmærksom mht køb fra tyskland.. Tænker bytning ved defekt, garanti mm.?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 00:11

LCD tv er meget afhængig af det signal du fodrer den med.Vil du ha et nogenlunde anstændigt billede er et digitalt antennesignal et must.Undersøg derfor hvilken kabel-tv udbyder du får på Amager,og om de sender digitalt signal ud via kabelnettet,som hedder "dvb-t".Hvis ikke de gør det,og hvis du ikke får antenne på huset er C3030D ikke interessant for dig. 

 

Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 12:59
Det var da selvfølgelig et logisk sted at starte! :) Godt tænkt..
Jeg kommer til at bo i en lejlighed i bremensgade.. Jeg ved ikke om man så på forhånd kan sige noget om signal, eller om jeg stadig skal finde ud af hvilken udbyder der leverer?
Til top
andenand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 12:51

Dvs. hvis jeg sidder på et Stofa-kabel og køber 32C3030D - så får jeg med andre ord ingen glæde af den digtale signal?

Med mindre jeg så køber en Stofabox - er det korrekt forstået?

Såfremt jeg køber 32C3030D og pt. benytte det på Stofa via det normale analoge-signal - Hvordan vil billedekvaliteten så opleves? (Evt. sammenlignet med min 100hz CRT Prosonic skærm - fra Bilka)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu