recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista en nødvendighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista en nødvendighed?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:45
vista er også super til at arbejede med billede med
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

jeg kører dual boot på samme maskine

har lavet 2 partitioner på min boot harddisk, installer først XP på første partition, derefter Vista på anden partition, så lægger Vista selv en boot manager ind, og du vælger blot fra opstart hvilken OS du vil boote til - hypersimpelt og virker perfekt. Derudover har jeg 3 andre diske i maskinen til data af forskellig slags

Man kunne også have gjort det på 2 separate diske hvis man ikke ønsker flere partitioner på samme disk.

Det er lidt mere kringlet hvis man installerer vista først og xp bagefter - men ikke umuligt.

 

 

 

hvis jeg nu køber en aldi pc f.eks md 8822, hvor der allerede er instaleret vista.Jeg vil gerne have mulighed for at køre xp også, men det er jo lidt dumt at starte med at formatere maskinen for at lægge xp ind først. jeg har hørt det er begrænset hvor mange gange man kan få en ny registrering hos microsoft når det er oem- version.

Så vil du ikke foreslå at oprette en partion , og instalere xp der?

 



Redigeret af larsen - 07-Maj-2007 kl. 20:17
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Til Zagadka: Jeg har oplysningen fra Dansk Kabel TV fra deres nyhedsside - der stod det forleden, at det var januar 2008.    


Den side ligner den jeg har læst det på så det er nok den.

For det fulde overblik vil jeg foreslå at du kigger på http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/default.mspx.


Redigeret af Zagadka - 07-Maj-2007 kl. 23:50
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

hvis jeg nu køber en aldi pc f.eks md 8822, hvor der allerede er instaleret vista.Jeg vil gerne have mulighed for at køre xp også, men det er jo lidt dumt at starte med at formatere maskinen for at lægge xp ind først. jeg har hørt det er begrænset hvor mange gange man kan få en ny registrering hos microsoft når det er oem- version.

Så vil du ikke foreslå at oprette en partion , og instalere xp der?

Nej - det vil jeg bestemt ikke anbefale. Jeg vil altid anbefale den enkleste og sikreste metode og det er XP først, og Vista sidst. Det er simpelt, sikkert og kræver ingen modifikationer efterfølgende for at virke.

Men hvis du vil installere XP sidst er her en guide der beskriver hvilke trin der er nødvendige.

http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:



Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Til Zagadka: Jeg har oplysningen fra Dansk Kabel TV fra deres nyhedsside - der stod det forleden, at det var januar 2008.    
Den side ligner den jeg har læst det på så det er nok den.For det fulde overblik vil jeg foreslå at du kigger på http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/default.mspx.


Det er en god side, du har lagt et link til.
Hvorfor så Dansk Kabel TV ikke har ændret oplysningen, virker mærkeligt.
Nå men der er jo ikke andet for end at vente og se
om leveringen af forbindelse fra de enkelte leverandører, kan gøre det nødvendigt at skifte styreprogram.
Måske også PC.
- Man må jo gå ud fra, at vi bliver informeret i god tid?


Redigeret af T-teknik - 08-Maj-2007 kl. 06:40
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

hvis jeg nu køber en aldi pc f.eks md 8822, hvor der allerede er instaleret vista.Jeg vil gerne have mulighed for at køre xp også, men det er jo lidt dumt at starte med at formatere maskinen for at lægge xp ind først. jeg har hørt det er begrænset hvor mange gange man kan få en ny registrering hos microsoft når det er oem- version.

Så vil du ikke foreslå at oprette en partion , og instalere xp der?

Man kunne også hente programmet "Virtual PC"  http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualp c/default.mspx  fra Microsoft. Det er gratis. Så kan man køre begge operativsystemer samtidig. Jeg brugte det tidligere, da jeg kørte XP og havde en scanner der kun var supportet under Windows ME. Så kørte jeg Win ME i en virtual PC, og ved hjælp af simpel filesharing fra XP til ME kunne jeg tilgå de scannede filer fra XP.

Det kræver dog at man har en rimelig kraftig PC med min 1GB memory, men det har mange jo idag.

/Peter



Redigeret af pfugl - 08-Maj-2007 kl. 07:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu