recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Andre som har D.vine kabinetter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAndre som har D.vine kabinetter?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rybber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Andre som har D.vine kabinetter?
    Sendt: 23-Oktober-2004 kl. 12:26

Hej

Jeg har bygget min HTPC omkring et D.Vine 5 kabinet. Da det står i stuen under TVet er jeg dog ikke helt tilfreds med deres såkaldte low noise PSU/blæsere.

Jeg har en CPU køler uden blæser og et grafikkort uden blæser, så jeg håbede faktisk på at den ville være næsten lydløs.

Men nu skal jeg jo have gjort noget ved problemet.

Jeg har overvejet at installere Noise control magic fleece i kabinettet, men da CPUen ved normal brug er 58 grader er jeg lidt betænkelig ved det.

Eller skulle jeg modificere PSU'en til mindre støj, men vil jo heller ikke futte hytten af mens jeg ikke er hjemme.

Nogen forslag/erfaringer?

Mvh Rybber

Rybber,
Gratis web galleri script:
www.minigal.dk
Til top
Calzone Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2004 kl. 09:36

Hej rybber

Jeg har også en d.vine 5, og du har det larmer!

Jeg har stillet den på gulvet under en reol - det tager noget af støjen, men jeg ser gerne, at det bliver endnu bedre.

Har du fundet en god løsning??

Jeg vil desuden høre dig, om du har en forklaring på, hvorfor teksten i mit display vender på hovedet. Jeg bruger smartie, og jeg har allerede indstillet i bios'en, så teksten ikke længere står dobbelt, men det hjalp altså ikke på de omvendte bogstaver.....

Er der i øvrigt lys i din power-knap?

/Calzone

 

 

 

Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2004 kl. 10:19
Hvilken model strømforsyning sidder der i? Jeg er ved at skaffe et D.Vine 6 fra USA. Der sidder en 350w PSU i. Jeg håber da den er stille
Til top
rybber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2004 kl. 19:35

Calzone, Hvis teksten vender på hovedet så er det garanteret et fæ på forbrikken/forhandleren som har skruet det forkert i?

Jeg har desværre ikke fundet ud af nogen fornuftig løsning, og da strømforsyningen er en mini-ATX er man ret låst mht. til udskifting.

Jeg har været nede hos Studiedata.dk og lyttet lidt på deres støjsvage mini-ATX PSU'er, men de er ikke bedre.

Jeg har installeret Noisekiller måtter i kabinettet men det hjalp kun lidt. Både CPU køler og VGA kort er med passiv køling så de eneste bælsere er de 3 i kabinettet + PSUen.

Jeg har prøvet at skille PSUen ad, men det hjælp ikke meget da blæseren er termostatstyret kan man ikke sådan lige fjerne den, og man vil jo heller ikke have hytten futtet af. Det er rimelig surt når man nu har købt en dyrt og efter sigende "lydløst" kabinet :-(

Tortex: D.Vine 6 har vist en standard ATX strømforsyning, så i princippet kan du skifte den ud med en udgave med passiv køling. MEn du slipper nok ikke for at have en eller to blæsere i kabinettet.

 

Rybber



Redigeret af rybber
Rybber,
Gratis web galleri script:
www.minigal.dk
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af rybber rybber skrev:

Hej

Jeg har bygget min HTPC omkring et D.Vine 5 kabinet. Da det står i stuen under TVet er jeg dog ikke helt tilfreds med deres såkaldte low noise PSU/blæsere.

Jeg har en CPU køler uden blæser og et grafikkort uden blæser, så jeg håbede faktisk på at den ville være næsten lydløs.

Men nu skal jeg jo have gjort noget ved problemet.

Jeg har overvejet at installere Noise control magic fleece i kabinettet, men da CPUen ved normal brug er 58 grader er jeg lidt betænkelig ved det.

Eller skulle jeg modificere PSU'en til mindre støj, men vil jo heller ikke futte hytten af mens jeg ikke er hjemme.

Nogen forslag/erfaringer?

Mvh Rybber

 

Du kan eks sætte dine blæsere på 7 volt , hvilket vil sænke støjen.

Men åbner du psu , så skal du være opmærksom på at garanti bortfalder.

 

 

The_Unforgiven

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu