recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke læse mine dvdskiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke læse mine dvdskiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
agnerd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke læse mine dvdskiver
    Sendt: 24-Oktober-2004 kl. 18:10

Hejsa jeg har lige købt en Pioneer dvr-520h - når jeg har brændt en dvd-r skive kan den ikke læses på andre dvdspillere. Mærket på mind dvdmedier er: datawrite 8x dvd-r

Kan det være skiverne der er noget galt med eller skal de "forberedes", før man brænder på den?

Til top
BenCarl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2004
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2004 kl. 18:23
Jeg kender ikke noget til Pioneer, men din skive skal afsluttes før den kan læses i andre afspillere. Hvordan det gøres, må stå beskrevet i din manual...
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2004 kl. 18:30
Det er nok fordi du optager i VR-mode. De kan kun læses i meget få maskiner. Du skal over i video-mode - tror jeg det hedder. Det er beskreevet i din manual. Og så skal du selvfølgelig - som bencarl siger - finalize dine skiver :-)
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2004 kl. 18:42
Under Initial Setup kan du sætte din recorder til automatisk til at initialisere dine skiver til videomode. Du skal ned i Recording hvor du sætter den til Video Mode, så initialiserer den altid dine skiver til video-mode.
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2004 kl. 19:10

Er det ikke kun DVD-RW skiver der kan optages i VR-mode? Som jeg læser hans spørgsmål har han jo brugt DVD-R...

Har selv en dvr-520h og de skiver jeg brænder med den kan ikke læses i min united dvd-afspiller. Har hørt om andre der har samme problem med united og dvr-520h, men hvor skiverne sagtens kan læses på andre afspillere.

Har du husket at finalize skiverne i disc-setup menuen?

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2004 kl. 19:17
Joh - det kan da godt være, du har ret!! Jeg har aldrig optaget på den med brændbare skiver, kun med RW-skiver. Og der kan man ikke læse den, hvis den er optaget i VR-mode. Hverken på andre afspillere eller min PC.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2004 kl. 19:22
Men under alle omstændigheder er det nok en god ide at indstille Initial Setup til Video-mode, så burde man være sikker. Som sagt har jeg ikke brændt en alm. dvd på den, jeg brænder den altid på PC, så jeg ved ikke, hvordan den reagerer, når man putter en brændbar skive i, altså om den initialiserer skiven, men hvis den gør det, så er det jo en fordel, at den som udgangspunkt står rigtig.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu