recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Lærred

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ivanovic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Juli-2006
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Lærred
    Sendt: 12-Maj-2007 kl. 18:40

Hej Alle,

Jeg skal købe et lærred, og i den forbindelse har jeg brug for hjælp :) Jeg skal primært bruge mit lærred til film. Her er så lidt spørgsmål

1. Hvilket format skal jeg vælge: 1:1, 4:3 eller 16:9

2. Hvilken "surface material" skal jeg vælge: Matte White, Glass Beaded, Metallic, PEC, Video Spectra, Gray Video Fabric, White Video Fabric, Rear Fabric eller PMMA? Hvad er egentlig den primære forskel mellem de forskellige?

3. Hvilken gain skal jeg vælge?

4. Vil I anbefale et elektronisk eller manuelt lærred?

5. Hvad med størrelsen, sider ca. 3-4 meter derfra hvor jeg vil placere mit lærred?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af ivanovic ivanovic skrev:

1. Hvilket format skal jeg vælge: 1:1, 4:3 eller 16:9

Den der passer til din projektor.

Oprindeligt skrevet af ivanovic ivanovic skrev:

2. Hvilken "surface material" skal jeg vælge: Matte White, Glass Beaded, Metallic, PEC, Video Spectra, Gray Video Fabric, White Video Fabric, Rear Fabric eller PMMA? Hvad er egentlig den primære forskel mellem de forskellige?

3. Hvilken gain skal jeg vælge?

Samme svar - den skal passe til din projektor, rummet og størrelsen på billedet. De lærredstyper du nævner er vidt forskellige, lige fra front-projektion til bag-projektion, i praksis kan de fleste sorteres fra så snart man kender din opstilling.

Oprindeligt skrevet af ivanovic ivanovic skrev:

4. Vil I anbefale et elektronisk eller manuelt lærred?

Det afhænger jo 100% af om du vil betale for magelighed. Det gør (normalt) ingen forskel på ydelsen.

Oprindeligt skrevet af ivanovic ivanovic skrev:

5. Hvad med størrelsen, sider ca. 3-4 meter derfra hvor jeg vil placere mit lærred?

Afhængigt af kvaliteten på projektoren og dét materiale du vil vise, og ikke mindst dine personlige præferencer for hvor stort et billede du VIL have, så vil 180-230 cm nok være dét du skal kigge på. Men helt overordnet, så synes jeg du griber det forkert an - du skal ikke spørge os andre hvad der er bedst. Du skal finde ud af hvad det er DU vil have, og så kan du spørge hvordan du opnår det. Én af de unikke ting ved projektorer er netop fleksibiliteten til at lave en  løsning næsten fuldstændigt som du har lyst til.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu