recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min hjemmebio - lidt setup udfordringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin hjemmebio - lidt setup udfordringer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Emne: Min hjemmebio - lidt setup udfordringer
    Sendt: 17-Juni-2007 kl. 23:18

Så fik jeg endelig min hjemmebio i luften, men jeg har lidt udfordringer som jeg håber i kloge hoveder kan hjælpe med. Jeg har en Denon AVR-1507 surround receiver, KEF 2005, PS3 og en HP xp7030 projektor.

1) Jeg har forbundet PS3 med component til receiveren, og derfra trukket et 10m component kabel til projektoren (den har kun DVI eller component der er værd at bruge). Lyden er forbundet med optisk kabel. Billedet er for så vidt ok ved DVD afspilining (kunne være bedre - ved brugaf PS3 er billedet væsentlig bedre), men jeg har et problem med visse DVD'er. I toppen af billedet i venstre side til ca. på midten er der en række små hvide striber. I dette område er billedet også forvrænget. I bunden af billedet er der en tynd blå streg (sammen farve som projektoren bruger når den ikke viser noget billedet). Det er som sagt kun på visse DVD'er.

2) Musik cd'er afspilles kun som støj. Jeg har også en CD med forskellige sourrond lydfiler (High Definition Surround). Disse filer afspilles også som støj. En musik dvd afspiles helt fint.

Det er jo tydeligt at jeg gør noget forkert  men hvad?

Håber i kan hjælpe.



Redigeret af rigo - 17-Juni-2007 kl. 23:22
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 10:40

Fandt selv løsningerne:

1) Havde ikke sat PS3 op til at vise alle de opløsninger den kunne (720, 1080) Det hjalp skal jeg love for!!!!

2) Ændrede Audio CD Outputfrekvens til 44.1 og nu spiller CD'erne

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu