recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp / fejl DEW=fugt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSharp / fejl DEW=fugt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
raptus3670 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Sharp / fejl DEW=fugt
    Sendt: 30-Juni-2007 kl. 10:12

Hej

Min søn købte for et stykke tid siden en brugt Sharp Viewcam Z  VL-Z300 til en rimelig pris i gennem Den Blå Avis.

Umiddelbart efter da han ville optage med videokameraet så skrev den i displayet DEW hvilket ifølge brugervejledningen skulle indikere, at der er FUGT i kameraet. De beskriver også at det kan forekomme hvis man tager det fra "kulden" og ind i et varmt lokale. De beskriver også hvordan man løser problemet.

Nu er det bare sådan, at jeg skulle redigere nogle bånd for ham over min egen PC og da jeg ville starte kameraet op, så kom den fejl DEW/fugt igen. Nogle timer efter med åben dæksel og uden bånd, så forsvandt fejlen.

Men så her til morgen var fejlen der igen. denne fejl er meget Irriterende og jeg har for nogle dage side derfor besøgt Sharp´s hjemmeside for at se om jeg kunne læse noget mere til denne fejl. På Sharps hjemmeside kunne jeg overhovedet ikke læse eller se, at de sælger videokameraer - det syntes jeg er lidt underligt.

Er der nogen der har et godt forslag til hvad man kan gøre ved denne fejl?? og hvem man kan kontakte for at få lidt oplysninger/hjælp.

Lad mig høre fra jer med nogle gode råd! kun de seriøse råd ikke noget med at smide kameraet ud og så videre.

mv
Anders

Mvh

Anders
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 10:23

En søgning på google på

sharp camcorder + DEW

gider en masse info.. Og de er ikke den eneste med dette problem.. Tyder på en generel fejl...(Som du vist desværre ikke kan gøre meget ved)

PEr

Til top
raptus3670 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 11:27

Hej Niepe

Hvor dum kan jeg være!

Jeg har ellers brugt megen tid på Google for at finde lidt oplysninger men det gav IKKE mig noget særligt.

Jeg har ny brugt dine "søgeord" og her dukker ganske korrekt en masse links frem.

Umiddelbart er der mange forslag til løsning af problemet, så jeg er nødt til, at gennemgå disse forslag nærmere.

Er der en af jer derude, der skulle have et konkret råd/ide, så hører jeg det gerne.

Jeg vender lige tilbage hvis jeg selv finder det rigtige råd/ide på nogle af alle disse links.

 

Mvh

Anders

 

 

 

Mvh

Anders
Til top
plrdk01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 11:56

Hej Anders,

Har et Sharp VL-Z1S der har haft samme problem som istarten kunne afhjælpes som beskrevet - har heller ikke kunne finde nogen forklaring hos Sharp. Men har prøvet mig lidt frem og fundet en løsning som har holdt 7-9-13 i nogle måneder nu! Jeg gav camcorderen i åben tilstand en tur på en 30 sekunder med konens hårtørrer!
Der er ingen garanti for at det hjælper men det kunne indikere at DEW føleren bare skal hjælpes lidt på rette vej!

MVH,
Peter

 

 

PLR
Til top
raptus3670 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 13:24

Hej Peter

 

Først lige tak for dit indlæg.

 

Vi har selvfølgelig prøvet det med en hårtører flere gange men uden held.

Min søn har nu fået en kammerat der er eletronikingeniør til at kikke på kameraet. Han vil forsøge at lodde den fugtkontakt bedre fast, da det åbenbart kan være den det er galt med (kold lodning), men nu får vi at se om det så hjælper.

Jeg skal nok vende tilbage med svaret.

Mvh

anders

 

Mvh

Anders
Til top
raptus3670 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 09:34

Opfølgning på DEW problemmet!

Min søsn kammerat har nu set på kameraet og forsøgt at udbedre/eleminere DEW fejlen, men uden held!

Da han fik kameraet og da han ville kikke på det, så var DEW fejlen der.

Han lagde en "lus" et kort øjeblik mellen de 2 lodninger på DEW føleren og så forsvandt DEW fejlen. Han holdte så kameraet ud af et vindue (ikke regn) et kort øjeblik, så kom DEW fejlen igen.

Han har selvfølgelig kontrolleret de 2 lodninger om der her kunne være tale om nogle "kolde" lodninger, men det var der ikke.

Han har derfor ikke kunne reparere kameraet for min søn - desværre!!

Er der nogen af jer der har nogle andre forslag??, så hører jeg dem gerne!.

På forhånd tak.

Mvh

Anders

 

Mvh

Anders
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Status: Offline
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 15:45

Læg en lus på - og vær generelt forsigtig ved temperaturskift. Jeg har haft minDV kameraer de sidste par år, og kan faktisk ikke huske at de har hidset sig op over fugt endnu. Jeg er dog også opmærksom netop vedr. akklimatisering - og det skal bemærkes at konsekvenserne ved fugtigt kamera kan være ødelagt kamera og bånd.

Mvh
Martin

Til top
raptus3670 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 06:53

Hej

 

Det viser sig, at min søns kammerat har sat et "krympeflex" ud over DEW føleren og den har endnu ikke vist DEW-fejl i displayet.

Nu kan den af den ene eller anden grund IKKE mere åbne der hvor man skal sætte DV-båndet i. Jeg kan dog åbne den med en meget lille skruetrækker (trykker let ude i side), men når man så sætter DV-båndet i og trykker kassen ind som man plejer, så vil kassen ikke køre ned i kameraet som den plejer.

Der er nok kun tale om, at man er lidt fiks på fingrene, så kan man nok? få det til at virke igen.

Min søn eller jeg selv kan ikke ordne det, så han har sat kameraet til salg og alt tilbehøret til salg på  http://www.barebilligt.dk/product_info.php?cPath=22_64&p roducts_id=110  for 500,00 kr. (har købt sig et nyt).

Hvis du vil se hvad du køber for de 500 kr., så besøg barebilligt.dk, der står det hele noteret.

mvh
Anders



Redigeret af raptus3670 - 31-August-2007 kl. 06:54
Mvh

Anders
Til top
raptus3670 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 05:23

Hej

 

Bare lige til orientering !! Videokameraet er blevet solgt!!

 

Mvh

Anders

Mvh

Anders
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu