recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennesignal ved playback - 720/725
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennesignal ved playback - 720/725

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennesignal ved playback - 720/725
    Sendt: 03-November-2004 kl. 14:34

Det kan godt være det er et lidt smådumt spørgsmål, men det er faktisk temmelig relevant. Jeg hører også til dem der købte en Medion i Aldi i sidste uge, men nu har jeg besluttet mig til at den ryger tilbage. Den har alle de fejl man kan læse om her på boardet, men derudover har jeg fået bekræftet af Medion, at den IKKE sender sit eget signal ud på antenneudgangen ved afspildning. Den sender kun ud på SCART og de øvrige videoudgange.

Jeg havde tidligere en United med 40 GB HD og den sendte det fineste signal ud på antennen ved afspildning, så jeg kunne se det der var optaget i den anden ende af huset.

Jeg har besluttet mig til at anskaffe Philips DVDR 725 H, men jeg mangler at finde ud af om den sender sit eget signal ud på antennen ved afspildning fra dvd og harddisk.

Er der nogen af jer erfarne i Philips der kan svare på det ?

Har I ellers nogen negative erfaringer med denne Philips, altså - skal jeg bruge tid på at se på Japser-maskiner, eller skal jeg bare købe denne Philips ?

På forhånd tak.

Hilsen dunlop.

 

 

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 14:46

Hej

Er ikke helt sikkert på hvad det er nu vil, men fandt dette afsnit i userguiden.

Tilslutning med antennekablet

Hvis tv-apparatet ikke har et eksternt audio/video-indgangsstik, skal du anvende en modulator. Denne omdanner video/audiosignalet til en UHF-kanal. Herefter kan du gemme denne kanal på tv-apparatet på samme måde som en tv-kanal.

 

mvh L

P.s. Har ikke oplevet nogle negative oplevelser med min Philips (720)

 

Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 15:38

Hejsa.

Tak for hurtigt svar og dit svar er faktisk lige det jeg manglede, bortset fra at det er temmelig katastrofalt - for mig !

Det ser nemlig ud til, at Philips'en ikke sender et moduleret TV-signal ud ved afspildning. De skriver jo rent faktisk, at man skal bruge en extern modulator og det kan man jo undre sig over med så dyrt og gennemtænkt et apparat.

Problemet er, at hvis signalet fra både harddisk-afspilleren og satelit-receiveren og de alm. antennesignaler fra DR1 og TV2 skal sendes videre fra stuen til et andet TV i huset, er det nemmest at sende det gennem et alm. coax-kabel til antenne-indgangen i det andet TV.

Et SCART-kabel på 15-20 meter er nok ikke lige det smarteste.

Eller har nogen en anden god ide til at få signalet fra de forskellige apparater sendt videre. Der må være mange der har samme problem med flere fjernsyn ?

Hilsen dunlop.

 

 

 

Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er ikke helt sikkert på hvad det er nu vil, men fandt dette afsnit i userguiden.

Jeg går ud fra at det er den samme mulighed som man har for video maskiner. Man kan sætte disse til at sende det afspillede signal ud på en bestemt kanal via antenne udgangen. F.eks. har TDC Kabel-TV reserveret kanal 33 til dette i København. På de rigtig gamle video maskiner kunne man sætte det på bagsiden af apparatet. Jeg ved så ikke om Philips maskinen understøtter dette.



Redigeret af johnlindgreen
Til top
boink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 16:02

Der er ingen af de mest kendte mærker indenfor HHD/dvd recordere der har RF-modulator. Dette måtte jeg også skuffende erfare. Så Medion falder ikke igennem på det punkt.

M.h.t. en Philips-recorder, skal du være opmærksom på at du ikke kan indstille optagekvalitet ved indkodning af timer. Den bruger hele tiden det, du har sat den til i set-up. Bagefter er der heller ingen mulighed for at lave reencode. En stor ulempe for maskinen, efter min mening. Det betyder, at hvis du kom til at glemme at rette fra f.eks. H1-kvalitet, og du optog en film  ---->, så kan du ikke brænde den ned på 1 dvd-skive. Sådan var er det på 720'eren, og jeg går ud fra 725'eren fungere på samme måde.

Henrik
Til top
benn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Problemet er, at hvis signalet fra både harddisk-afspilleren og satelit-receiveren og de alm. antennesignaler fra DR1 og TV2 skal sendes videre fra stuen til et andet TV i huset, er det nemmest at sende det gennem et alm. coax-kabel til antenne-indgangen i det andet TV.

Et SCART-kabel på 15-20 meter er nok ikke lige det smarteste.

Eller har nogen en anden god ide til at få signalet fra de forskellige apparater sendt videre. Der må være mange der har samme problem med flere fjernsyn ?

Hilsen dunlop.

Du kan vel bruge din VHS-maskine til at sende signalerne videre med.

Jeg har dog investeret i en trådløs løsning, en Philips VL1200 til nogle få 100 kroner. Lillebroderen VL1100 koster vist kun 4-500 kr.



Redigeret af benn
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 16:31

Det bliver værre og værre !!

Min gode gamle Philips video har indbygget modulator ligesom også min næsten nye Force satelit-receiver. Signalet sendes ud - så vidt jeg husker - på UHF kanal 34 og det kan endda justeres nogle kanaler op/ned. Det var da et dumt sted de er begyndt at spare.

Har du en idè til hvordan man ellers får signalet ført videre i huset ? Jeg har prøvet forskellige af de links man kan købe som trådløst kan overføre et video-signal igennem huset, men jeg synes signalet bliver for dårligt og iøvrigt kan den jo kun tilsluttes èt apparat ad gangen.

Det du skriver om optagekvaliteten er ret interessant. Jeg går ud fra at H1 er bedste kvalitet (?). Med 160 GB harddisk havde jeg tænkt mig altid at optage på bedste kvalitet, så det at kvaliteten ikke kan sættes for hver optagelse er OK for mig, men det er selvfølgelig noget hø hvis man ikke kan reencode en for lang film til kun at fylde èn DVD skive. Men jeg synes at have læst et sted, at en lang optagelse på harddisken kan - om nødvendigt - opdeles på flere DVD'ere. Er det korrekt, eller har jeg misforstået det ?

Hilsen dunlop.

Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 16:44

@ benn

Jeg tror du har ret i at jeg kunne bruge modulatoren i VHS-maskinen til at sende signalet videre, MEN den slukker automatisk efter nogle minutters standby og så mener jeg den lukker ned for modulatoren. Men iøvrigt havde jeg tænkt mig at skrotte videoen.

Jeg tror denne Philips trådløse link du nævner er præcis den jeg har derhjemme i øjeblikket (jeg er ikke hjemme lige nu, - er stadig arbejdsramt !). Jeg bruger den kun til at overføre signalet fra fjernbetjeningen. Jeg har prøvet at overføre videosignalet, men signal/støj-forholdet er meget dårligt når det er kommet igennem alle væggene.

Hilsen dunlop.

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

 Men jeg synes at have læst et sted, at en lang optagelse på harddisken kan - om nødvendigt - opdeles på flere DVD'ere. Er det korrekt, eller har jeg misforstået det ?

Hilsen dunlop.

Ja korrekt det er let at dele en optagelse i 2. Det er også muligt at samle to optagelser.

 

Personligt har jeg sat maskinen på M2x "bedre billede kvalitet end s-vhs" som svarer til 2,5 time på en DVD.

Om en M1 = 1 time pr dvd, vil give et mærkbart billede fra en TV kanal tvivler jeg på.

 

mvh L 

Til top
boink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Det du skriver om optagekvaliteten er ret interessant. Jeg går ud fra at H1 er bedste kvalitet (?). Med 160 GB harddisk havde jeg tænkt mig altid at optage på bedste kvalitet, så det at kvaliteten ikke kan sættes for hver optagelse er OK for mig, men det er selvfølgelig noget hø hvis man ikke kan reencode en for lang film til kun at fylde èn DVD skive. Men jeg synes at have læst et sted, at en lang optagelse på harddisken kan - om nødvendigt - opdeles på flere DVD'ere. Er det korrekt, eller har jeg misforstået det ?

Hilsen dunlop.

Ja M1 (mener jeg Philips kalder det) er bedste kvaliet, og svarer til HQ. Så vidt jeg husker er det muligt at splitte en titel, og dermed muligt at brænde på f.eks. 2 dvd-skiver. Er dog ikke 100% sikker, men det kan være en anden lige kan supplere ?

Hvis du altid vil optage i bedste kvalitet, bliver du nødt til at opsplitte titlen, og dermed vil det blive 1 dvd-skive pr. time, du vil gemme. Ikke en smart løsning, hvis vil du vil gemme meget på DVD. Med f.eks. M2 (SP) kvalitet vil du ofte få en meget fin kvalitet, og med 2 timer på 1 DVD, vil du f.eks. kunne gemme de fleste film. Det ikke sikkert at du har brug for dette, men noget du blot bør være opmærksom på.

Bemærk at det er 720'eren jeg har haft, og det er kun fra dette forum jeg har hørt at 725'eren skulle være den samme, bortset fra HDD størrelsen.

(nå det var M1, M2 o.s.v. Philips kaldte det  )



Redigeret af boink
Henrik
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af boink boink skrev:

Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Det du skriver om optagekvaliteten er ret interessant. Jeg går ud fra at H1 er bedste kvalitet (?). Med 160 GB harddisk havde jeg tænkt mig altid at optage på bedste kvalitet, så det at kvaliteten ikke kan sættes for hver optagelse er OK for mig, men det er selvfølgelig noget hø hvis man ikke kan reencode en for lang film til kun at fylde èn DVD skive. Men jeg synes at have læst et sted, at en lang optagelse på harddisken kan - om nødvendigt - opdeles på flere DVD'ere. Er det korrekt, eller har jeg misforstået det ?

Hilsen dunlop.

Ja M1 (mener jeg Philips kalder det) er bedste kvaliet, og svarer til HQ. Så vidt jeg husker er det muligt at splitte en titel, og dermed muligt at brænde på f.eks. 2 dvd-skiver. Er dog ikke 100% sikker, men det kan være en anden lige kan supplere ?

Du har helt ret. Kik billederne i fotogalleriet.

Oprindeligt skrevet af boink boink skrev:

Hvis du altid vil optage i bedste kvalitet, bliver du nødt til at opsplitte titlen, og dermed vil det blive 1 dvd-skive pr. time, du vil gemme. Ikke en smart løsning, hvis vil du vil gemme meget på DVD. Med f.eks. M2 (SP) kvalitet vil du ofte få en meget fin kvalitet, og med 2 timer på 1 DVD, vil du f.eks. kunne gemme de fleste film. Det ikke sikkert at du har brug for dette, men noget du blot bør være opmærksom på.

Bemærk at det er 720'eren jeg har haft, og det er kun fra dette forum jeg har hørt at 725'eren skulle være den samme, bortset fra HDD størrelsen.

(nå det var M1, M2 o.s.v. Philips kaldte det  )

Philipsdamen på Radio-TV messen i Odense (se nyhederne) fortalte at det var designet og harddisken der var forskellen og det passer også fint, hvis man går ind på Philips-hjemmesiden og udvælger de 3 recordere i en sammenligning.

M1 = 1 time pr skive, M2 = 2 timer... M8 = 8 timer (i en elendig kvalitet).

Anmeldelsen er på trapperne....

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
Frederiksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Philipsdamen på Radio-TV messen i Odense (se nyhederne) fortalte at det var designet og harddisken der var forskellen og det passer også fint, hvis man går ind på Philips-hjemmesiden og udvælger de 3 recordere i en sammenligning.



Ud fra hvad jeg kan se i brugsanvisningen til 720'eren så er HD og design den eneste forskel. Jeg har selv en 725'er.

Jeg oplever dog IKKE de forsinkelser når man trykker på fjernbetjeningen som der har været skrevet om på 720 men det er sikkert også blevet løst i den firmware update der har været til 720'eren.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu