recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv3 og tv3+ i 16/9 på selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettv3 og tv3+ i 16/9 på selector

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

TV3 sender slet ikke på det analoge sendenet

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Ikke fordi jeg skal grave i emnet, men før jeg fik Selector (okt 06) kunne jeg fint se TV3 på det analoge sendenet. Og sidenhen har jeg selvfølgelig også kunnet se kanalen med digital medtager (men desværre
i 4:3) Hvordan hænger det sammen?

Det er ikke TV3, der sender analogt - det er TDC, der konverterer det digitale signal nedtaget fra satellit til analogt format for at kunne distribuere det ud i deres Kabel-TV-net.

Desværre må de ikke samtidig konvertere fra 16:9 til 4:3 LetterBox, så hvis TV3 sender i 16:9 format på satellit, så skal TDC videredistribuere det i 16:9 format på det analoge net, og det vil TV3 ikke have (så bliver folk sure over, at de får forkerte ansigter på deres TV, og det kan man jo ikke have på en kanal, der henvender sig til den nederste halvdel af de kvalitetsbevidste mennesker).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 12:23
OK tak, så fik jeg styr på det.
Også tak for formuleringen: "en kanal, der henvender sig til den nederste halvdel af de kvalitetsbevidste mennesker"LOL


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
nallic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 10:33
Jeg oplevede engang at der var letterboks før en reklameblok, men efter denne blev der sendt anamorfisk på TV3. Så de har åbentbart det hele sat op til at køre rigtigt, men det er konfigureret til laveste fællesnævner.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu