recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan en sub blive for stor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan en sub blive for stor?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 08:46
Jeg kører ned til HiFi-klubben, der er stadig garanti på. Og når jeg får den igen, så skal der ses Das Boot og U-571 
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Hej!

Kan en subwoofer blive for stor, i forhold til resten af ens setup?

Min sub er en Cerwin Vega 15"
Front er System Audio (Musikbelastning 150W/4 ohm, 35-22.000Hz)
Center: System Audio SA210AV.
Baghøjttalere er nogle billige Jamo.
Receiver: Denon AVR 1802

Grunden til jeg spørger er, at jeg simpelthen ikke har hørt min Sub spille endnu (den har en fejl der gør en den brummer og summer), så måske skulle jeg overveje noget lidt mindre. Det skal siges at jeg snart flytter i hus, så der er ingen naboer at tage hensyn til

Jeg vil kun bruge min sub når jeg ser film, til musik har System Audio en dejlig hurtig og præcis bas.

På forhånd tak!

Hilsen Morten

Hej!

Med al ære og respekt-og bestemt ikke for at fornærme dig,men......køb en anden sub.

En CV er en "sildekasse"(har selv årelang erfaring med mærket)-og det ER altså nemt at finde noget som spiller laangt bedre ...også til en rigtig god pris.

evt. den som jeg selv bruger til tv/film...XTZ 1016

Den er VANVITTIG god til prisen på 3k SVkr

Min Kære Svoger har netop købt storebroderen med 12"-og det virker bare

Men når det så er sagt,så er det altså UTROLIGT VIGTIGT at man bruger en hel del tid på at indstille sin sub ordentligt til det øvrige og ikke mindst til rummet den står i.

Frekvensen skal stilles med et "overlap"på 10 hz i forhold til dine fronthøjttalere-dvs spiller de ned til eks.vis 50hz,så skal din sub rulle af ved omkring 55-60hz.

Mange begår den fejl at de vil "høre den hele tiden"....det er IKKE meningen,meningen er at den KUN skal spille det som det øvrige ikke magter.

lrev



Redigeret af lrev - 19-Juli-2007 kl. 17:10
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 17:31
Jeg syntes det er mærkeligt... Jeg skal stille crossover rigtigt, så jeg kun hører min sub, når min front ikke kan spille de helt dybe toner. Altså for mig "bulder og brag". Alligevel er en CV sub til 4000 ikke helt det rigtige valg? Hvordan kan det være... (og jeg undskylder igen, at det bliver til teorien for mig, da jeg har lidt tilslutningsproblemer p.t.)
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 18:11

Hvorfor "bulder og brag"????

En ordentlig sub har styr på tingene,men en stram og fast basgengvelse....når dette måtte være nødvendigt.

Hvis du oplever "bulder og brag"-så prøv evt. en anden sub.

Hvorfor skulle subben dog spille hele tiden?

Hvis der ikke er passager i musikken/filmen under eks.vis 50 hz-så skal subben da heller ikke stå og brumme her.

Og:At du har betalt 4k for subben,siger INTET om kvaliteten

Kan kun sige:I mit eget tilfælde,sammen med et sæt Radius r250-spiller min sub kanon-og det funker over al forventning.

p.s

(mine gæster er enige)

lrev



Redigeret af lrev - 19-Juli-2007 kl. 18:12
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu