recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afstemning: Digital Spejlreflekskamera?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfstemning: Digital Spejlreflekskamera?

 Besvar Besvar Side  <12
Afstemningsspørgsmål: Hvilket kamera har I?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [7.30%]
8 [5.84%]
22 [16.06%]
16 [11.68%]
44 [32.12%]
4 [2.92%]
29 [21.17%]
4 [2.92%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 20:27

Jeg må indrømme at skulle jeg vælge udfra prisen: Vinder Nikon, efterfulgt af Canon (som mange efterhånden har anbefalet mig!). Men der er et eller andet der bliver ved med at trække mig mod både Sony og Olympus (billedstabilisator!).

De alle sammen ligger fint i hånden på mig, så det er ikke længere et kriteriere.... Puha - beslutning, beslutning...

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:56

Som kamerahuse,tror jeg at de store mærker er jævnbyrdige langt hen af vejen .Jeg synes så bare, at både Nikons og Canons brugtmarked er så tiltrækkende,at det alene kan være afgørende. . .? !

 Slå feks op  i "Den Blå"

Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 18:37
Har selv været igennem samme situation, men jeg valgte dog et helt trejde kamera. Pentax K10D

Det blev købt i Tyskland hos Fotokoch.de
http://www.fotokoch.de/fotowelt/19411.shtml?showdetail=sets& prepage=fotowelt.shtml

Kanon shop - bestilte mandag - posten ville aflevere det til mig fredag.

/Skipper
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 13:51
Hvor er PENTAX K10D i din undersøgelse??????
Til top
poulsan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Jens G Jens G skrev:

Jeg har et Konica Minolta Dynax 5D med et 18-70 og et 75-300mm objektiv.

Jeg er godt tilfreds med det, men desværre er Konica Minolta jo holdt op med at lave DSLR og har overdraget operationen til Sony. Jeg har overvejet at skifte til et Sony A-100, men efter at have haft det i hånden har jeg besluttet at beholde det jeg har. Jeg synes jeg manglede nogle knapper på Sony'en.

Fortvivl ikke! Sony har forlængst annonceret, at de er på vej med nye kamera huse - et 'avanceret' og et 'prof'. Rygterne vil vide, at der sandsynligvis bliver annonceret noget mere håndfast i starten af sept.

Jeg er en mere end tilfreds bruger af mit efterhånden vel brugte KM 7D, men det har for første gang vist 'first shot black frame' problemet. Dette kan også ske med dit 5D. KM har dog officielt erklæret, at de vil reparere de ramte kamerahuse, også flere år frem, UDEN BEREGNING. Det sker igennem Sony, og jeg har fået det bekræftet fra deres service center i Sverige.

Når det er sagt, er jeg dog stærkt interesseret i det nye kamera. Igen er der rygter, der siger at det vil lægge konkurrenterne under stærkt pres. Således har 10 frames/sek. været nævnt - jeg kan dog ikke se, at det kan lade sig gøre emd mindre lukkeren forbliver åben under alle 10 skud...

Til top
jank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 19:14

Jeg forstår så ikke hvorfor du ikke har Canon 20D eller 30D med i din afstemning, det er jo kun Canon's Små kamera huse du har med ??

Jeg har Canon 20D og det er super godt, det bliver ikke skiftet før de laver en erstatning for 5D som er hurtigere.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 12:53
Jeg bruger Canon EOS400D og så har jeg et Canon S50, som jeg bruger når jeg er ude og dykke, samt til små mindre relevante ting.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 13:16

Den nye Sony A700 blev præsenteret i torsdags,og har bla en feature som bør være  xtra interessant i dette forum :

Medfølgende fjernkontroll
I pakka følger det også med en fjernkontroll som kan brukes både som fjernutløser og til avspilling. Kobler du A700 med en HDMI-kabel til et Bravia-TV (fra Sony), vil teknologien PhotoTV HD gjøre at bildene gjengis skarpere og med mer korrekte farger. Dette er teknologi som ligger både i kameraet og i Bravia-serien, så å koble kameraet til en annen TV eller bruke en annen kilde på et Bravia-TV vil ikke gi samme effekt, i følge Gustafsson.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu