recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "All-in-one" setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"All-in-one" setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
roer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: "All-in-one" setup
    Sendt: 31-Juli-2007 kl. 11:02

Hej

Jeg har købt et hus, hvor der på loftet er 3 antenner: 1 til modtagelse af analog DR1, 1 til modtagelse af analog TV2 og 1 til modtagelse af digital TV. Signalerne er kørt ned i stuen vha. 2 forskellige kabler (1 med analoge signaler og 1 med digitale)

Jeg vil gerne have dette setup forsimplet, så der blot kører 1 kabel ned i stuen, med både det digitale og analoge signal. Jeg ser 2 muligheder, som jeg gerne vil have Jeres hjælp til:

1) Signalerne fra de 3 antenner samles på loftet i 1 kabel, førend det køres ned i stuen. Men hvordan gøres dette, når der er som her er tale om både digitale og analoge signaler. ???

2) De 3 antenner skrottes, og der indkøbes én ny antenne, der kan modtage såvel de digitale som de analoge signaler. Disse signaler kan så efterfølgende sendes ned i stuen i 1 kabel. Dette er mit "ønske-setup", men jeg har ikke været i stand til at finde en "All-in-one" antenne. Kan I hjælpe ??

På forhånd tak for hjælpen

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 00:41
Er det ikke bare en digital DVB-T antenne et kabel ned og du har DR1, DR" og TV2 i ren digital kvalitet, dette signal kan du splitte ud til flere fjernsyn, lad være med at rode mere med analogt tv, da det alligevel smutter i 09.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu