recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket grafikort til HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket grafikort til HTPC?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pnr.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket grafikort til HTPC?
    Sendt: 08-November-2004 kl. 09:25

Jeg skal have købt mig et grafikkort til min HTPC er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det rigtige?

Jeg har følgende krav:

Skal kunne køre RBG via scartstik
Jeg ligger meget vægt på et godt billede!

Jeg skal kun bruge kortet til tv, jeg har ingen monitor tilslutte.
Jeg skal ikke bruge min HTPC til spil.

Jeg har gjordt følgende overvejelser:

Matrox:
Skulle være det der giver det bedst tv billede, modellen G400 skulle være det oplagte valg, men denne kan ikke købes mere. G450/G550 er der vist nogle begrænsninger på i forhold til G400 hvad angår tv-out.

ATI:
Jeg har prøvet at tilslutte et Club 3 ATI Radeon 7000 via composit, det var et meget dårligt billede, stod langt fra ligse så godt som mit Gforce2 via composit. Jeg ved ikke om dette er generelt for ATI.

Realmagic:
Jeg er lidt bange for at der er nogle begrænsninger i dette kort, F.eks. at den ikke kan vise alt eks. divX, dos osv.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

 

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2004 kl. 10:36

Ja det er ærgeligt, at man vist ikke kan købe det Radeon 9800XXL der sad i de Medion maskiner Aldi solgte på et tidspunkt. Det skulle have RGB scart, og vist virke fornuftigt har jeg læst.

Grafikkort producenterne kunne godt tage sig sammen og lave et grafikkort fokuseret på HTPC. De specielle mediekort der kun afspiller videoen duer ikke rigtigt synes jeg, for så har man jo ikke adgang til at se skrivebordet eller HTPC frontend software, kun videoen vises. 

Jeg kører s-video fra mit Ati AIW 8500 DV, og det er da en ok kvalitet synes jeg, men jeg ville da hellere køre RGB. 

Der er en guide til hvordan man selv kan lave RGB ud på  http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ men jeg har ikke lige mod på at prøve, hvis jeg risikerer TV'et går i stykker... 

/ Bob
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2004 kl. 10:40

Et Radeon 9200 eller derover skulle være fint. Nogle af modellerne fås med passiv køling. Min bror har brugt et Geforce 5200, nærmere bestemt dette her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49634 - også med passiv køling. Der findes også en lignende version med DVI-udgang i stedet.

Ellers er der en "lille" tråd her hvor grafikkort også diskuteres: http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&c2coff=1&a mp;threadm=41882fb7%240%24249%24edfadb0f%40dread12.news.tele .dk&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%3D%26c2coff%3D1%26group% 3Ddk.teknik.tv%252Bvideo

Til top
Ipaq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 15:23

Hvis du har et Radeon kort kunne du jo prøve med Powerstrip & lave kabel, VGA til SCART(RGB), virker super, men kræver lidt arbejde.

Kan absolut anbefales.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2004 kl. 16:39
Hvorfor ikke vente på Happauge 500 series, der udover dual TV tuner med mpeg dekoder også har scart udgang. Det er naturligvis ikke et grafikkort, men det er da det mindste...
Til top
Ipaq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2004 kl. 15:04

Har denne SCART?

Kan ikke finde SCART i nogen beskrivelse, & kan indtil videre kun finde kort i MCE udgave, som (indtil videre) vel kræver Windows MCE 2005?

Hvis der er nogen der har mere info, så send gerne link.

BTW kan den vel ikke give output fra alt, såsom skrivebord m.m.



Redigeret af Ipaq
Mvh./Ipaq
DP-558 REV.09 FW 1.1.2
Til top
TecDax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2005 kl. 23:34

Jeg har bestilt et Happauge 500 series - men betyder det, at jeg kan droppe grafikkort.Mit gamle har det ikke for godt. Jeg tænkte på at købe et FX5700 - jeg har en liste fra MS som siger MCE understøtter: GeForce FX5700, 5900, 6800 og Radeon 9800, X800.

Skal kun bruges til video/lyd - så hvad ville I gøre. Jeg kan administrere computeren remote fra en anden desktop - tænker jeg - da den også skal bruges til server generelt. Jeg havde ikke tænkt at tilslutte tastetur.

Til top
Ipaq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2005 kl. 10:13

Mener ikke du kan boote PC uden grafikkort, så du kan nok ikke droppe det, måske erstatte det med et budget et.

Jeg ville vælge et X800, i en mindre støjende udgave, feks. HIS X800 i ICEQ II udgave, men det er bare så svine dyrt i øjeblikket.

Jeg er desværre begrænset af at ha' AGP & alle de nye interessante er baseret på PCI-E.

Har du set noget til SCART/RGB out på det Hauppage 500?

Mvh./Ipaq
DP-558 REV.09 FW 1.1.2
Til top
AxXxE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2005 kl. 10:43
Til top
Ipaq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2005 kl. 16:58

Billigt.. den må man næsten ha'

Ifølge denne: http://www.hauppauge.com/Pages/compare_pvr.html

-er det kun PVR350 der har SCART udgang i europa (står dog ikke om det er med RGB) & den eneste der har hardware MPEG2 decoder, for playback.

Videre står at der ikke medfølger remote med MCE udgaverne???

Nogen der har erfaringer/mere info om disse?

Mvh./Ipaq
DP-558 REV.09 FW 1.1.2
Til top
TecDax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2005 kl. 18:54
Jeg har bestilt pvr500, men nu bliver jeg da i tvivl - jeg troede det var sagen med de 2 tunere, men skal man ikke bruge mpeg2 playback?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu