recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skiftetid mellem kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkiftetid mellem kanaler?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fbpdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 08:41
Jeg kender problemstillingen, jeg hader også når tiden at skifte fra en kanal til en anden er for lang. På mit Panasonic TH42PX60 er jeg helt tilfreds med den tid det tager at skifte kanal. Det var straks værre da jeg havde bygget et mediacenter med et hauppage tuner kort. Der var zappetiden simpelthen elendig.
TH42PX60EN - XBOX360
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Faktisk har jeg overvejet om man kan købe et større antal parrallele  modtagere  og få en SCART/HDMI switch  med remote, der kan skifte uden forsinkelse.

Hej Lars - Du må meget gerne uddybe din plan. Jeg er bestemt villig til at kaste 'lidt' ekstra penge efter en løsning, som giver mig den hurtigst mulige zappe-tid.



Redigeret af - Iver - 05-August-2007 kl. 12:50
/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

... Man kan jo alligevel kun se en ting af gangen. Samt optage det (dem) man nu har mulighed for.

Jeg ser ofte 2-3 ting på samme tid, for at slippe for reklamer og 'langsomme' eller uinteressante perioder i det jeg ser. Omvendt optager næsten aldrig noget.

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

... Man kan jo alligevel kun se en ting af gangen. Samt optage det (dem) man nu har mulighed for.

Jeg ser ofte 2-3 ting på samme tid, for at slippe for reklamer og 'langsomme' eller uinteressante perioder i det jeg ser. Omvendt optager næsten aldrig noget.



Det kunne da være interessant at høre hvad du har idag, og hvilke enheder som er tilsluttet, for det er jo rigtig at eksterne enheder jo ikke skifter hurtigere bare fordi TV skifter hurtigt. Så en selector boks med et philips tv, får jo ikke kanalerne til at skifte hurtigere fordi TV gør det.
Og så har du også lige måden du skifter på, trykker du kanalerne ind med 001 for at se kanal 1, og tv forventer dette, så kan det vel være langsomt fordi den afventer om du taster flere tal. derimod bruger du frem/tilbage taster går det som regel utrolig hurtig, når man taler tv kanaler som vælges på tv.
Jeg bruger sjældent mine tv kanaler, derimod bruger jeg eksterne enheder som pc, sat boks osv.. og min sat boks skifter på 1/10 sekund og MCE skifter vel også hurtigt nok..

Er du vanedyr og bruger kabeltv , og taster favorit kanalerne ind på de første 9 knapper, så vil nok flere tv have svært ved at skifte hurtigt og uden at de har historik til at hoppe flere kanaler tilbage, som min sat boks har :-) og gør forrygende.

Du skulle nok hellere checke hvorledes du kan få dit kanal valg optimeret når du har købt tv udfra kvaliteten af det, end bare at se på fjernbetjeningen og kanalskift.

og hvis nu kvaliteten har så lidt betydning vil jeg forslå at købe de flere skærme og så istedet måske kun 15" tv? så kan du sætte dem ved siden af hinanden og vælge de flere kanaler samtidig :-) nå, joke away.

Redigeret af pendec - 05-August-2007 kl. 14:50
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 14:51

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvis man nu læser TV oversigten, så er man da fri for alt den drønen rundt mellem kanalerne. Man kan jo alligevel kun se en ting af gangen. Samt optage det (dem) man nu har mulighed for.

Radiomand, det er fordi, der er mange, der bruger TV meget forskelligt fra dig og det var nok det jeg forsøgte at sige.

Jeg siger ikke, at din måde ikke er helt OK - for dig og sikkert mange som dig -  men  fx er mit læse pensum  overstået, når jeg tænder TV om aftenen.   ZAP   ZAP  tekst 305 ZAP

Der er folk der fx kun ser nyheder - DR1, DR2, CNN,TV2, TV2-News, BBC world, ZDF/ARD og eller Sverige -  zap zap zap ZAP ...  ud af døre og på arbejde.   

Hvilken interesse tror du,  jeg har i FIH Erhversbank, eller i 'Always' .

Jeg skal ikke have kredit  hverken Total eller nogen anden - ZAP ZAP ZAP.

Du kan jo heller ikke læse  hvilke kanaler, der har de bedste nyheder idag - vel ?    ZAP

For tiden ser jeg  kun programmer UNDER 1 time og KUN fra kanaler med programmet på tekstTV.   

Jeg har en digital modtager  for 'sjov'  -  men jeg beholder mine ZAP hurtige analoge TDC kanaler  til den bitre ende.    ZAP   ZAP  ZAP!

Lars  

    

 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 15:01

 

 Det kunne aldrig falde mig ind at bruge så meget som 5 minutter på hakkemadskanaler, jeg vil ikke have alle de afbrydelser, som de er vilde med at bringe uophørligt. Derfor er der ikke brug for alt den bladren rundt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dstruct Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 15:30
Med min kiss kan jeg zappe hurtigere end Lucky Luke, de eneste 2 ting der begrænser mig er 1. at jeg ikke kan trykke hurtigere, og 2. at Kiss remoten engang imellem skal have et gedigent lag tæsk for at reagere.

Skal lige siges jeg ikke bruger den til mine kanaler, da jeg godt kan leve med det halve sekund px70 er om at skifte. men en Kiss dp-558 kunne være en løsning .. eller et problem, men sådan er det med kiss ;)
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu