recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Testlyd til dolby pro-logic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTestlyd til dolby pro-logic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Emne: Testlyd til dolby pro-logic
    Sendt: 14-August-2007 kl. 12:41

Hej

Er der nogen der har en lydfil liggende som jeg kan bruge til at kalibrere mit anlæg med. Det er gammlet og kører kun Dolby pro-logic.

Jeg er flyttet og skal derfor have opsat mit surrond anlæg på ny. Normalt ville jeg bruge receiverens egen testtone til at indstille lydstyrken på center- og baghøjtalere. Men remoten er gået i stykker. Og jeg kan kun aktivere testtonen med den. Omvendt mangler jeg ikke remoten iøvrigt, så jeg vil ikke gå ud og bruge penge på en ny.

På forhånd tak,

Mogens Kjær

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 16:17

På Starwars dvd'erne er der lyd- og billedjusterings menu. Kan ikke huske om det kræver dts....

Eller DVE dvd'en

Eller du kan måske anvende dette http://www.delta.dk/web/dk/docdk.nsf/6b0201744cf26453c1256ff 6003dc987/ef8f7da783e54d3fc12572a4004887df?OpenDocument

EDIT: Eller måske endnu bedre dette http://www.frequence.dk/sites/toner.htm 



Redigeret af vipmlo - 14-August-2007 kl. 16:19
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Hej

Er der nogen der har en lydfil liggende som jeg kan bruge til at kalibrere mit anlæg med. Det er gammlet og kører kun Dolby pro-logic.

Jeg er flyttet og skal derfor have opsat mit surrond anlæg på ny. Normalt ville jeg bruge receiverens egen testtone til at indstille lydstyrken på center- og baghøjtalere. Men remoten er gået i stykker. Og jeg kan kun aktivere testtonen med den. Omvendt mangler jeg ikke remoten iøvrigt, så jeg vil ikke gå ud og bruge penge på en ny.

På forhånd tak,

Mogens Kjær

Her kan du downloade lydfiler  fra SR radio digital 5.1 og DTS

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?programid=2445



Redigeret af pdrhan - 14-August-2007 kl. 16:37
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 19:00

 

 Ved ProLogic er der ikke meget at justere, andet end  balancen mellem L/R og Front Rear. Det kan sagtens gøres ved at afspille en film.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 08:57

Hej

Tak for de fine svar.

Den svenske radios surround test-filer tror jeg lige er hvad jeg har brug for. DTS plejer at have pro-logic kodet ind i front-kanalerne, så med lidt held kan den bruges.

Også sub-kalibreringslydene fra frequence.dk glæder jeg mig til at komme hjem og prøve. PT er sub'en indstillet lidt tilfældigt efter gehør. Sikkert for høj volumen og for lav delefrekvens.

I tilfælde af at de svenske filer ikke kan bruges, er der så nogen der kender et gratis lydprogram jeg kan bruge til selv at lave en test-lydfil?

pft

Mogens

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 19:23

 

 Prologic har ikke en seperat LFE kanal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Prologic har ikke en seperat LFE kanal.

Nej, men ikke desto mindre har min forstærker en udgang til min aktive subwoofer. Og subwooferen skal have indstillet delefrekvens og volumen. Javel, det har ikke noget med bag-og centerhøjtalernes indstillinger at gøre. Men jeg var glad for at få linket til frequence.dk alligevel.

Jeg kan se at du har skrevet rigtigt mange poster i dette udmærkede forum, og har uden tvivl hjulpet mange, men lige i denne tråd har du ærlig talt ikke været til meget hjælp, tværtimod. Du har vist heller ikke prøvet.

Til dem der har hjulpet: Tak.

Jeg er ikke ude på at starte en flamewar, så hvis der er en moderator der kan lukke denne tråd, er det fint.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu