recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Sony BDP-S1E Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Sony BDP-S1E Blu-ray

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Messi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 09:23
Kender nogen et godt sted at købe den i USA? Så man kan få den som region A...
Panasonic 42" plasma
Apple TV
Toshiba XE1
Denon AVR 3806
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 11:08
Tak for en fin anmeldelse.

Jeg har også selv maskinen og har nu haft mulighed for at nyde den i snart halvanden måned.

Jeg er enig i, at maskinen er lang tid om at loade - men, det tager ikke meget længere end på min HD-XE1 - så det er jo nok bare en af "fornøjelserne" ved at være med på HD fronten.

Jeg er dog ikke enig i, at blæseren er generende. Min larmer stort set ikke (skal have hovedet helt ned til blæseren for at høre den - også efter 2 timer). Det er slet ikke som min HD-XE1, og den kommer heldigvis ikke i nærheden af min PS3.

Jeg har en bekendt i Tyskland, der har Pioneers blu-ray afspiller, og i følge ham støjer den væsentlig mere end Sonys. Den er desuden lige så lang tid om at loade, men det er vel ikke så underligt, da de to modeller er bygget  med samme udgangspunkt og platform.

Mht. billedkvalitet kontra PS3 er det lidt svært at beskrive. Det er min oplevelse at billedet fremstår lidt mere detaljeret og dybere på stand alone afspilleren (kun testet ved 1080p). Det altafgørende for mig er dog, at stand alone afspilleren ikke høres ved afspilning af film, ej heller ved stille passager, hvor det nærmest er umuligt ikke at blive generet af støjen fra en PS3 (medmindre den selvfølgelig er placeret i et andet lokale).


Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 19:58

Hej , og tak for en meget flot anmeldelse

Ud over at det er en suveren BD afspiller , er der så nogle der ved hvordan den klarer at up scalere alm dvd? evt i forhold til en PS3?

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 15:21

Venter tålmodigt på at Denon lancerer sin maskine senere på året. Det bliver garanteret " Blue Ray without tears"

Indtil da nyder jeg i den grad at se film på Toshiba HD (den store model).

Herligt at se ældgamle film komme til ære og værdighed via dette format

Endelig kan man koncentrere sig om filmnydelsen uden at sidde og glo efter fejl og mangler hele tiden 



Redigeret af Vijnana - 17-August-2007 kl. 15:27
Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 00:56

Måske et dumt spørgsmål, men kan Sony'en aflevere både Blu-Ray og DVD-materialte i 24p? I så fald må det da være godt nyt for os med et 24p-kompatibelt TV (Pioneer 427XD i mit tilfælde).

 



Redigeret af mick-j - 18-August-2007 kl. 00:56
Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 01:25

Hej Mick

24p er kun brugbart hvis originalen er indspillet i det format.

En DVD er enten PAL (50 delbilleder per sek) eller NTSC (60 delbilleder per sek). Skal det ud som 24p - så skal afspilleren konvertere det først.

Det smarte ved 24p, er at Blu-ray og HD DVD film kan bruge det format direkte. Dvs. at overførslen fra film til de formater ikke skal igennem en konvertering af billedfrekvens, og har man så yderligere et display som understøtter det så ser man filmene meget tættere på biografoplevelsen.

Men der er ingen fidus ved at konvertere en PAL DVD til 1080P/24.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 01:39

Hej Lars,

Du har helt ret - tænkte ikke lige på den detalje at MPEG-dataene ligger i PAL eller NTSC, og der derfor ikke er noget at vinde. Må vist hellere hoppe i seng snart ;)

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu