recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filserver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilserver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jens-Pauli Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Filserver
    Sendt: 16-August-2007 kl. 22:01

hej

Vi er en familie med 2 små børn som har mange tegnefilm på dvd og børn har det med at ridse filmene.

Derfor er vi begyndt med media portal og en lang svhs ledning til fladskærmen. Det virker fint, men kræver meget lagerplads. Jeg overvejer dog at skifte grafikkortet til noget med HDMI ud til fladskærmen

Nu har jeg kigget på en lagringserver med 4 slots (fx. NorthQ) og 4stk. ATA-133, 500mb diske. Det er en billig løsning som vil kunne stå i kælderen.

Mit spørgsmål er om det vil virke?

Behovet til lagringsserveren er udelukkende lagerplads til dvd'er (video_ts) og mp3. Den skal naturligvis kunne streame filmene uden at hakke.

Fremtidsønsker: Såfremt der engang kommer den længe ventede dreambox (linux) DM8000, må denne gerne kunne få adgang til filserveren og hvis pigerne får en spillekonsol engang (fx xbox), vil det være smart hvis konsollen også kan få adgang. Der er altså ønske om at forskellige styresystemer skal have adgang til serveren.

Jeg er i tvivl om hastigheden vil være iorden fra en sådan filserver og om det i virkeligheden er noget NAS der skal til.

mvh, Jens

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu