recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transport udgifter til reparation......
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTransport udgifter til reparation......

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Check lige her hvis I er i tvivl

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/jura/article364863.ece

Sgu da godt han ikke tog den med til månen

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:26
Den der forstår jeg så slet ikke. Hvordan i himlens navn kan forhandleren ligges til last at en person køber noget her i danmark ikke bestilt til levering i udlandet og så tager det med.
Hvordan fitten kan de så pålægge forhandleren omkostningerne til at sende til usa - i min verden er det helt ovre i den anden grøft og er bare med til at priserne stiger i sidste ende samt forhandlerne generelt vil være endnu mere oppe på dupperne.... :/
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Hvordan fitten kan de så pålægge forhandleren omkostningerne til at sende til usa - i min verden er det helt ovre i den anden grøft og er bare med til at priserne stiger i sidste ende samt forhandlerne generelt vil være endnu mere oppe på dupperne.... :/


Den fulde tekst for afgørelsen er bedre end diverse avisartikler til at forklare dette...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 23:20

Jeg kunne jo ikke dy mig, så derfor har jeg stillet e-mærket 2 fiktive spørgsmål med udgangspunkter i forskellige sager jeg har set bl.a. i dette forum uden at være konkret - det er en generel udmelding fra dem som "vagthund osv" jeg var interesseret i som forbruger og til deling med evt. andre interesserede, da man lidt for ofte får en forkert oplevelse af forretninger med det såkaldte e-mærke når man handler online.


Fra: Michael Jensen [mailto:mje@tweakup.dk]
Sendt: 21. august 2007 23:23
Til: 'forbruger@e-handelsfonden.dk'
Emne: Spørgsmål til håndtering af reklamationer / mangel sager for butikker der har e-mærket - konkret større elektroniske genstande som fx. plasmaskærme over 40"

 

Hej

 

Vi har igennem længere tid fået en del forespørgsler fra brugere af vores forum på punkter omkring Plasmaskærme og hvad der egentligt kræves af sælger / køber ved reklamationssager / mangelsager indenfor reklamationsperioden på de 2 år via købeloven og regler for fjernsalg – via Internettet.

 

Ved en rundspørge til et par forskellige forhandlere af edb-udstyr som også har bl.a. Plasma skærme er vi stødt på nogle underlige fortolkninger af købeloven og de regler der er forbundet hermed.

 

Alle siderne har jeres e-mærke og det giver derfor ordningen et knap så positivt ry (dette er desværre også set i andre fora omkring elektronik og overholdelse af gældende lovgivning m.m.), at de forskellige forhandlere ikke fortolker reglerne som fx forbrugerstyrelsen og andre domme på områderne.

Grunden til jeg skriver til jer, er for at bede om en generel udmelding til nogle generelle retningslinier for følgende:

 

Under forudsætning af at forhandleren er baseret i Danmark og hermed underlagt den danske købelov, har solgt via Internettet til en privat forbruger og forhandleren i øvrig bærer e-mærket, ønsker jeg generelle udmeldinger fra e-handelsordningen til, hvordan I forventer jeres medlemmer opfører sig og retter sig efter gældende købelov m.m. på følgende eksempler:

 

Eksempel 1:

 

Man har købt en plasmaskærm på 40” eller derover og oplever i reklamationsperioden en fejl på skærmen. Man reklamerer til forhandleren indenfor rimelig tid via deres såkaldte selvbestaltede RMA, som fra forhandlerne er et krav. Forhandleren beder om at få produktet retur for at undersøge det og evt. udbedre fejlen så vidt det er muligt via reparation.

Forhandleren sender nu en pakkelabel fra PostDanmark til køberen, der så skal finde en måde at få en 40” plasmaskærm til posthuset.

 

Hvis vi skal se på købeloven samt uddrag fra forbrugerstyrelsens hjemmeside omkring disse problemstillinger står der klart (taget fra købeloven)

 

Køberens mangelsbeføjelser
  
§ 78.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen

 

Udover det står der på fx forbrug.dk’s hjemmeside om transportudgifter( http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ )

:
Når sælgeren modtager en klage, skal han selvfølgelig have mulighed for at se og at undersøge varen, før han kan tage stilling til klagen.

Køber skal være sælger behjælpelig med at aflevere, sende eller på anden måde stille varen til sælgers disposition. Mindre ting – dvs. ting det er muligt at transportere med offentlige transportmidler – skal du normalt selv indlevere i butikken. Når det gælder større ting som hårde hvidevarer, møbler, antenner o.l., vil der ofte komme en montør eller anden sagkyndig fra firmaet hjem til dig. Hvis sælgeren ønsker en stor og uhåndterlig genstand indleveret i butikken, må han som hovedregel selv sørge for transporten, medmindre det er muligt for køberen at sende varen med posten.

En plasmaskærm på 40” må anses som værende i samme gruppe som større hårde hvidevarer m.m. og dermed bør det være sælger der sørger for afhentning på købers bopæl for at køber ikke har unødig ulempe med at få produktet indleveret som sælger ønsker til undersøgelse / udbedring af evt. fejl / mangel.

Hvad er jeres holdning til at forhandlere med jeres e-mærke afspiser forbrugere med meget fortolkede løsninger på en problemstilling som denne – samt hvad bør man som forbruger via købeloven og jeres ordning som minimum kunne forvente af service og rettigheder i en sådan situation?

Eksempel 2:


Man har købt en plasmaskærm på 40” eller derover og oplever i reklamationsperioden en fejl på skærmen forhandleren / det værksted de eller deres leverandør benytter vurderer, det ikke kan laves / betale sig at udbedre fejlen og forhandleren vil nu gerne ombytte til en demomodel.

 

Ombytning af varer taget fra forbrug.dk’s hjemmeside (http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/03/1/ ):

 

Syntes I det er god skik og etik for sælgeren (en forhandler med jeres mærke) at foreslå ombytning til en demo-model?

Hvis køber ikke ønsker at godtage dette, bør køber have 2 muligheder ifølge købeloven, enten ombytning til en ny og tilsvarende skærm eller pengene retur – hvad er jeres holdning?

 

Hvad gør man som forbruger, som medlem i fora, handlende med Internet forhandlere med jeres logo, hvis de ikke lever op til de i købeloven stillede krav og selv fortolker dem?

En ting er man kan oprette en sag hos forbrugerstyrelsen hvis man ikke er enig, men hvor kommer e-handelsfonden ind i dette og hjælper til med at sikre Internet handel for både forbrugere, men også så forhandlernes sælgere og personale er klar over retningslinierne - for det virker som om der bliver hoppet over en del steder hvor gærdet er lavest?

 

Jeg syntes, med det jeg ser dagligt mange steder rundt omkring, der i den grad mangler velvilje og lyst fra forhandlernes side til at forstå at service der som minimum lever op til lovens krav, efter salg er ligeså vigtigt som selve salget.

Jeg finder også i den grad der mangler samspil og debat mellem forbrugere og forhandlere for at finde nogle fælles fodslag indenfor lovgivningen, til at sikre en endnu bedre fremtid for handler på nettet, da alt for mange slipper af sted med fortolkninger m.m. fordi de ved folk ikke gider vente år på afgørelser i forbrugerstyrelsen eller via Domstolene.

 

Jeg håber meget, I vil besvare spørgsmålene.


En ide kunne være fremover at have et forum hos jer, hvor man kan debatterer denne slags problemstillinger fremover, for at sikre sikkerheden ved handel på Internettet i butikker med jeres mærke.

 

Med venlig hilsen / Kindly Regards

 


Michael Jensen

Her kommer så svaret fra en medarbejder hos e-handelsfonden har fjernet personens navn da det ikke er videre relevant :)

Fra: xxxxxx[mailto:xxxx@e-handelsfonden.dk]
Sendt: 24. august 2007 22:28
Til: Michael Jensen; Michael Jensen
Emne: Svar på henvendelse

 

Hej Michael,

 

Mange tak for dit spørgsmål, det er altid rart når der er nogen der interesserer sig for de retlige aspekter ved at handle, og i særdeleshed ved at handle på nettet. Til at starte med, synes jeg at det er ærgerligt hvis I har fået nogle svar fra forretninger der er ikke er i overensstemmelse med gældende lov. Vores opfattelse er dog den, at hvis en e-mærket butik er i tvivl om hvordan loven/lovene skal fortolkes i en konkret sag, så henvender de sig til os for at få rådgivning, om hvordan de skal agere.

 

I de tilfælde hvor en e-mærket butik fejlagtigt har handlet i strid med loven bliver vi i mange tilfælde kontaktet af forbrugeren og kan af denne vej informere butikken om hvordan den enkelte lovbestemmelse skal fortolkes og hvilken retsstilling forbrugeren har. Herefter er det vores erfaring, at de e-mærkede butikker ”retter ind” og lytter og lærer. Der er tale om en kompleks lovgivning og det er de færreste netbutikker, der har en jurist ansat, så det kan ikke undgås, at den enkelte netbutik ind i mellem træffer en beslutning der er i strid med forbrugerklagenævnets praksis. Hertil skal det siges,  at det er vores erfaring, at netbutikkerne reagerer og behandler forbrugeren i overensstemmelse med loven og forbrugerklagenævnets praksis så snart vi i e-handelsfonden rådgiver butikken i en konkret tvist.

 

Når det nu er sagt, så vil det ikke være tilfredsstillende som forbruger i eksempel 1, kun at modtage en fragtlabel til PostDanmark, da det antageligvis vil være forbundet med væsentlig ulempe at skulle fragte en stor plasmaskærm ned til posthuset. Derfor vil man som forbruger, omkostningsfrit kunne bestille en fragtmand, til at afhente skærmen. Dette betinger dog, at reklamationen er berettiget. Forbrugeren skal være opmærksom på, at såfremt reklamationen ikke er berettiget, vil omkostningerne til fragtmanden ikke blive refunderet.

 

Ad eksempel 2, så må man ikke ombytte til en tilsvarende demo model, da kunden således vil have modtaget noget der var dårligere end det han oprindeligt købte. Dog vil en forhandler godt kunne tilbyde, ombytning til en bedre demo model, eller en tilsvarende demo model plus en afslag i prisen såfremt forbrugeren er indstillet på dette.

 

Jeg håber at svarene er udbydende nok, men det er svært at tage stilling i fiktive sager, da der i konkrete sager er et utal af parametre der skal tages hensyn til.

 

Med venlig hilsen

xxxx xxxxxx

Jurist

 

e-handelsfonden

Børsen

1217 København K
T: 72 25 56 33

W: www.e-maerket.dk

 

 

 

 - for tryg og etisk forsvarlig færden og handel på Internettet.


Jeg syntes svaret fra juridsten viser et lidt andet billede end det jeg og mange andre oplever når de handler i e-mærkede butikker - også når støj og utilfredse kunder uden berettigelse er siet fra.

Derfor kan man så kun opfordre til at folk vil informere e-handelsfonden, hvis de alligevel skriver til forbrugerstyrelsen eller enddog inden - jeg siger ikke det er bedre eller hjælper, men så kan de da ikke undsige sig de bliver informeret - det er lidt svært og sige om det er tilfældet idag eller om fonden hytter lidt foran egen hoveddør - så håber flere der har haft konkrete sager med e-mærkede forhandlere vil tage dette til efterretning.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 23:41

De svarede blot det de skal svare, nemlig præcis det der står i købeloven. Så intet overraskende der.

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

De svarede blot det de skal svare, nemlig præcis det der står i købeloven. Så intet overraskende der.

 

Det er fuldsændigt korrekt, nu har jeg så svaret hende retur med 2 konkrete eksempler fra e-mærkede netbutikker hvor deres svar ikke svarer til det hun skriver, samt en opfordring til at bygge broer imellem forbrugerleddet og sælgere, da det ikke virker til de i dagligdagen har et reelt billede af hvor mange der rent faktisk lever op til kravene i lovgivningen.

Ofte savner man da også som forbruger nogle retningslinier eller sager hvor man prøver at se tingene lidt fra en forhandlers synspunkt, hvor det dog er indenfor lovens rammer tingene foregår- fx det med rimelig tid, orientering omkring reperationstider osv. i den stil, for at få et helhedsbillede.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

De svarede blot det de skal svare, nemlig præcis det der står i købeloven. Så intet overraskende der.

 

Det er fuldsændigt korrekt, nu har jeg så svaret hende retur med 2 konkrete eksempler fra e-mærkede netbutikker hvor deres svar ikke svarer til det hun skriver, samt en opfordring til at bygge broer imellem forbrugerleddet og sælgere, da det ikke virker til de i dagligdagen har et reelt billede af hvor mange der rent faktisk lever op til kravene i lovgivningen.

Har du fået svar på dette så?

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Ofte savner man da også som forbruger nogle retningslinier eller sager hvor man prøver at se tingene lidt fra en forhandlers synspunkt, hvor det dog er indenfor lovens rammer tingene foregår- fx det med rimelig tid, orientering omkring reperationstider osv. i den stil, for at få et helhedsbillede.

www.forbrug.dk har lidt ala dette, hvis du søger i deres sager. Men det kunne godt være langt bedre.

 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 01:07
smurf, det var en meget fin ide at sende et skriv afsted til e-handelsfonden!

Du formidler problemstillingen rigtigt godt, og der svares meget fint. (De jurister kan altså ét eller andet...)

Jeg lægger især mærke til formuleringen: "I de tilfælde, hvor en e-mærket butik fejlagtigt har handlet i strid med loven, bliver vi i mange tilfælde kontaktet af forbrugeren, og kan ad denne vej informere butikken om, hvordan den enkelte lovbestemmelse skal fortolkes, og hvilken retsstilling forbrugeren har. Herefter er det vores erfaring, at de e-mærkede butikker ”retter ind” og lytter og lærer."

Jeg synes faktisk, at det er en god formulering, men frem for alt håber jeg, at det er rigtigt - undskyld tvivlen!
Det rummer jo en ekstra mulighed for pression - undskyld udtrykket - når man har noget i klemme. Man skriver bare til e-handelsfonden! De tager så straks affære!
Dén service har jeg i hvert fald ikke været opmærksom på hidtil

Venligst
Søren
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 16:37
Ja jeg har faktisk lige fået svar idag Kandersen I får lige det hele her- De 2 konkrete eksempler er der så ikke svaret på i første omgang!!:

Fra: Michael Jensen [mailto:mje@tweakup.dk]
Sendt: 24. august 2007 23:45
Til: xxxxxxxxxx

Emne: SV: Svar på henvendelse

 

Hej xxxxxxx

 

Mange tak for svaret.

 

Som forbruger er jeg glad for svaret i den forstand, at det bliver taget seriøst. Mine spørgsmål var med vilje generelle, men du kan se et meget konkret eksempel vedhæftet denne mail for at dokumentere, det rent faktisk er meget normalt svar for en e-mærket butik.

Dette er desværre langt fra oplevelsen, når man forespørger hos jeres mærkede forhandlere, som nærmest er irriteret over folk stiller spørgsmål til hvordan de håndterer situationer også selvom det IKKE fremgår af deres betingelser på deres sider, hvordan de håndterer fx forsendelse under reklamation.

Dette kunne måske være et punkt I kunne være behjælpelige med, at det skulle fremgår der, under forudsætning af vilkårene til en korrekt reklamation og mangel / fejl er foretaget. På denne måde blev det tydeliggjort og alle kunne relativt nemt uden at skulle spørge se, hvordan dette håndteres. Dvs. gældende standarder + de varegrupper der fraviger fx hos forhandlere der handler med større elektriske genstande?

 

Derfor kunne jeg godt tænke mig, hvordan du mener man som forbruger, at man kan følge op på den slags sager.
Skal vi anbefale vores brugere, at hvis de mener de ikke har fået en behandling der lever op til lovgivningen, så skal de henvende sig til forbrugerstyrelsen og jer, så alle parter får et mere reelt billede af hvordan hverdagen er og foregår?

Grunden til det spørgsmål er, at jeg personligt har kontaktet 10 netbutikker med jeres mærke og 6 af dem kvitterede med svar der var UNDER den standard som købeloven foreskriver, på bl.a. spørgsmålet om forsendelse i reklamationsperioden såfremt gældende vilkår om rettidig reklamation er overholdt samt at den er berettiget. Om det er tilfældigt deres medarbejdere der har svaret ikke har kendt lovgivningen eller hvordan skal jeg ikke gøre mig klog på – men det er folk der til dagligt besvarer og håndterer kunder hos de pågældende forhandlere og dermed maler et helt forkert billede af hvad loven foreskriver uden måske endda at være bekendt med det.

Så noget går galt i den virkelige verden og meget ofte nok også mere end I hører til i forhold til den tilbagemelding du har givet mig.

Frustrationen opstår, når man som forbruger i en konkret sag ikke forstår, når ALT er overholdt fra køberens side og man så alligevel skal afvente den desværre store behandlingstid hos forbrugerstyrelsen, at man så ikke også samtidigt kan sikre andre ikke får samme problem via fx en organisation som jeres der følger op overfor forhandlerne. Det kunne også tænkes at virke den anden vej rundt, da forbrugere bestemt heller ikke altid gør de korrekte ting.

For os der dagligt ser og hører til forbrugere og de problemer de støder på, virker det som om der i den grad mangler udveksling og brobygning i mellem forbrugere og forhandlere styret via en instans.
Som det er lige i øjeblikket er den almene opfattelse at man som forbruger har forbrugerstyrelsen og forhandlerne så har e-handelsfonden. Hvilket både er rigtigt og forkert, for alle parter skulle vel gerne sigte efter samme mål, nemlig så få sager som overhovedet muligt ved e-handel og at alle forstår reglerne, kan hente hjælp og blive bedre hele tiden, til at arbejde sammen omkring endnu sikrere e-handel.

 

Med venlig hilsen

Michael Jensen

__________________________________________________________

 

Fra: xxx xxx [mailto:xxx@e-handelsfonden.dk]
Sendt: 29. august 2007 10:21
Til: mje@tweakup.dk
Emne: Svar på henvendelse

 

Hej Michael

 

Jeg vil anbefale, at du anbefaler de forbrugere, som du er i kontakt med, at de i første omgang henvender sig til os, hvis de har haft problemer med en e-mærket butik. Vi løser omkring 9 ud af 10 henvendelser vi får fra forbrugere. Vi fungerer oftest som mægler mellem forbruger og butik. Det er som regel bedst for alle parter at finde en løsning, der ikke involverer Forbrugerstyrelsen, da det ofte indebærer, som du selv nævner, lange behandlingstider.

 

Det er ikke vores indtryk, at forbrugerne mener, at de har Forbrugerstyrelsen og butikkerne har e-handelsfonden. Vi får dagligt emails fra forbrugere, der føler sig uretfærdigt behandlet, og dem hjælper vi til at få løst deres problemer, så det er rettet ind efter lovens og vores særlige krav. Du må som sagt meget gerne henvise forbrugere til os, som føler sig uretfærdigt behandlet.

 

Vi informerer de e-mærke butikkerom bl.a fortolkning af gældende lov, hvis det er vores opfattelse, at der er tvivl om fortolkning af en bestemmelse eller uvidenhed omkring forbrugerklagenævnets og forbrugerombudsmandens praksis. Vi kan ikke skrive ud til alle vores butikker hver gang, der er en lov bestemmelse som bliver fortolket uhensigtsmæssigt, men vi kontakter altid den enkelt butik så fejlen ikke gentager sig.

 

 

Fortsat god dag.

 

Med venlig hilsen

xxx xxx xxxxx

Jurist

 

e-handelsfonden

Børsen

1217 København K
T: 72 25 56 33
E:
xxx@e-handelsfonden.dk

W: www.e-maerket.dk

 

___________________________

 

Breddam, er glad for du syntes om ideen, fordi man er magtesløs som forbruger som flere indlæg og oplevelser også viser. Nu påtager ehandelfonden sig noget ansvar, hvorvidt det er en god ting kan jeg personligt ikke sige da jeg ingen sager har selv, fordi jeg altid undersøger ting INDEN jeg køber og dermed meget meget sjældent får noget i klemme - man bruger meget tid på det før ja men meget lidt efter.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Ja jeg har faktisk lige fået svar idag Kandersen I får lige det hele her- De 2 konkrete eksempler er der så ikke svaret på i første omgang!!:

 

Jeg synes det er lidt foruroligende, at de faktisk bare gentager sig selv. Omend jeg kan forstå, at det måske kan være svært at skrive noget andet, så skulle jeg dog mene, at man som minimum vil oplyse om, at man har noteret sig eksemplerne og vil følge op på dem.

Men det er jo desværre ret typisk i denne verden, at mange helst ikke vil forholde sig til konkrete sager, når de bliver gået lidt på klingen (det betyder jo man skal arbejde lidt), men blot udtrykker en generel holdning, som pudsigt nok altid er i fin overensstemmelse med det som man ønsker at høre

Jeg har ikke selv nogen egentlig holdning et E-mærket (eller fonden). Jeg finder det først og fremmest foruroligende, at der overhovedet er behov for den slags, medmindre det bliver brugt som en egentlig råd/vejledning til de erhvervsdrivende. Men i det øjeblik det bliver en mellempart mellem erhversdrivende og handlende, så mener jeg der er brug for langt større resourcer og ikke mindst kompetence til, at også gøre noget ved problemerne. Det har e-handelsfonden mig bekendt ikke. Det har forbrugerklagenævnet ikke engang.

Der er alt for meget politik i dette, og for lidt handling!

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu