recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvis fejl på skærm købt i tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvis fejl på skærm købt i tyskland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvis fejl på skærm købt i tyskland
    Sendt: 26-August-2007 kl. 11:44
Hej
Jeg har lige bestilt mit Panasonic PV70, og kom til at tænke på, hvad gør jeg hvis der er pixelfejl?
Skal jeg bare sende den ing til Panasonic Danmark, eller skal jeg sende den tilbage til Tyskland hvor jeg har købt den?

Måske et dumt spøgsmål?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 11:55

Hej Jimmbo

Pixelfejl inddeles i kategorier, efter en international norm. Det betyder at nogle pixelfejl må man leve med, og andre giver ret til en ombytning.

Det er dog altid forhandleren der er ansvarlig for reklamationer, uanset hvor du køber.

Panasonic yder godt nok 1 års garanti på tværs af landegrænser, hvis forhandleren udfylder garantibeviset. I det tilfælde kan man kan få repareret almindelige fejl herhjemme indenfor 1. år. Jeg kender dog ikke de aktuelle regler på området - der må du checke med Panasonic.

Men i en situation med pixelfejl, hvor der skal træffes en afgørelse om ombytning eller ej, der skal det retur til forhandleren. Og det skal det også, hvis det opstår fejl imellem 1. og 2. år.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 12:02

Hej jimmbo, alternativt kan du jo lave en særskilt aftale med forhandleren omkring pixelfejl. Det gjorde jeg. Jeg lavede den aftale (på skrift), at såfremt jeg konstaterede pixelfejl indenfor 1 måned, uanset type og karakter, kunne jeg frit levere TV´et tilbage til ombytning.

Mit tv er dog ikke købt i Tyskland.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Hej
Jeg har lige bestilt mit Panasonic PV70, og kom til at tænke på, hvad gør jeg hvis der er pixelfejl?
Skal jeg bare sende den ing til Panasonic Danmark, eller skal jeg sende den tilbage til Tyskland hvor jeg har købt den?

Måske et dumt spøgsmål?

Ja du skal sende den tilbage til tyskland og den forhandler den er købt hos. Skærme der ikke er købt via DK, bliver normalt ikke behandlet af dk med mindre producenten har en rigtig god etik og lever op til deres eu / globale garanti. Du kan altid prøve at forhøre dig hos panasonic Danmark / forhandleren hvor de mener den evt. så skal hen.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 12:36

Da det jo reelt drejer sig om en form for parallel import, kunne jeg sagtens forestille mig at det SKAL gå gennem den tyske forhandler.  Panasonic i Danmark har jo aldrig haft noget med varen at gøre og kan derfor heller ikke stilles til ansvar.  

Jeg er f.eks. import og har forhandlingen af et Hollandsk MC produkt (mqp.dk) og når jeg sælger nogle varer til en af míne forhandlere, så er det mig de kommer til hvis der er noget galt med varen.   Har du derimod købt en MQP dragt i Tyskland, så har denne vare intet med mig at gøre.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 12:47
Tak for svarene.

Men jeg har ikke lavet nogle aftale, da mit tysk ikke eksitere.
Men i tilfælde af at det ikke virker. Hvem skal så betale fragt?

Men bunden af det hele, så håber jeg bare mit fjernsyn virker når det kommer.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 13:10

Det er grunden til JEG ikke handler i udlandet med en så besværlig vare som et tv.  

Hvor meget sparer du ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 18:08
JEg har ikke kunne finde det i danmark, men PX70 koster 8999 og PV60 koster 7999, og det er begge plus porto.
Jeg gav 7000 plus porto.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu