recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trustpilot.DK - websitebedømmelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrustpilot.DK - websitebedømmelse

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:49

tror måske jeg skal uddybe det lidt. Hvis  man intet svar for, er chancerne heller ikke store for de tager service så seriøst. For man autosvar fra en eller anden robot bør man nok også overveje det.

At de ikke kender reglerne ER IKKE grund til ikke at handle der, men hvis man så gør dem opmærksom på reglerne og de er ligeglade så ville jeg godt nok aldrig handle der, men det er jo smag og behag :)

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 11:11

Her er et MEGET godt eksempel på hvorfor Trustpilot har mange fejlmuligheder også for misbrug af den og derfor bør tages med et meget stort gran salt.

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32774

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 11:23

Trustpilot og andre ligende forsøg er desværre ikke meget bevendt (efter min mening). Der er simpelthen for meget arbejde i det, hvis det virkelig skal gøres seriøst.

Og som du kan se længere oppe, så stilte jeg nogle (efter min mening) ganske simple spørgsmål, som der aldrig kom svar på. Det i sig selv vidner omkring, hvor seriøs man er.

Jeg undre mig dog over, at CRN overhovedet gider bruge tid på det. Trustpilot er slet ikke store nok til, at man kan lave en reelt vurdering. Og hvis CRN var en smule realistisk, så havde de blot vendt blikket mod de "ansatte" i Truspilot, så ville de kunne finde mange af årsagerne og svarene der.
Det som CRN har "fundet ud af", var det som andre skrev for længe siden

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 12:39

Ingen tvivl om det, men det der væmmer en mest er at erhvervsdrivende vil gøre den slags ja undskyld mig, men det viser da i høj grad Getmores moral og stiller e-mærket i et noget mere skeptisk lys

 

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 13:19

Enig. Men mon ikke det vil være sådan altid, når/hvis man som virksomhed har fået et lidt blakket omdømme, at man i frustrationer forsøger sig med alskens kreative ting for at rette op på det. Som jeg tidligere skrev, så skal man være godt naiv, hvis man ikke tror det vil blive misbrugt, og ikke allerede er blevet det.

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 23:38

Jo desværre, kunne bare godt tænke mig flere erhvervsdrivende der forstår sammenhængen med service og omdømme istedet for kvantitet kontra pris. Jeg ved den holdning ikke altid er lige populær men lavpriserne er desværre med til at rykke servicen i en meget trist retning i mine øjne.

Desværre er det os forbrugere der ikke tænker logisk men tænker med pengepungen her og nu, for det du sparer her og nu ved at købe billigt og billigere, er langt fra sikkert det er sparet på sigt!

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 15:54

GetMore er frataget e-mærket!

 

Har netop modtaget dette brev fra e-mærket fonden, der viser at det trods alt kan betale sig at klage over firmaer, der smykker sig med lånte fjer. 

I dette tilfælde firmaet GetMore der ukritisk har benyttet e-mærket som billig reklame, uden dog at at have evne og vilje leve op til de etiske retningslinier der gælder for dette mærke.

**********************************************

 

Skrevelse til undetegnede fra e-mærket fonden

m du muligvis vil have hørt gennem dagspressen, så har Getmore i dag d. 4. oktober 2007 fået suspenderet deres e-mærke midlertidigt.

 Det har de bl.a. på baggrund af din henvendelse, og derfor skriver vi denne information til dig.

 Vi behandler stadig indkomne klager på Getmore, så vi opfordrer stadig til, at folk henvender sig, hvis de har problemer med Getmore.

 Vi har haft en god dialog med Getmore, og rådgivet dem i forhold til en ændring af forskellige interne procedurer, og det er vores forventning, at Getmore vil forbedre sig på en række områder fremover.

 Såfremt du måtte have spørgsmål til ovenstående står jeg til rådighed per telefon eller email.

Fortsat god dag.

 Med venlig hilsen

Peter Hejler

(stud. jur.) e-handelsfonden,Generatorvej 6 B

2730 Herlev T: 44 85 85 92 

E: post@e-handelsfonden.dk W: www.e-maerket.dk

 - for tryg og etisk forsvarlig færden og handel på Internettet.

************************************************************ **

Artikel fra ekstra bladet http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article344619 .ece hvor flere sager mod Getmore også beskrives

Endelig får det konsekvenser for GetMore!!

Grove og gentagende overtrædelser af e-mærkets retningslinier betyder nu, at Getmore er blevet midlertidigt suspenderet fra i tre måender. E-mærket burde være forbrugernes sikkerhed for, at man trygt kan handle med firmet. Og det lever Getmore ikke op til, vurderer e-handelsfonden.

- e-mærket er et kvalitetsstempel, som skal sikre forbrugerne tryghed, når de handler på internettet, derfor er det naturligvis ikke acceptabelt, at en e-mærket internetbutik ikke har ordentligt styr på deres eftersalgsservice som blandt andet håndtering af reklamationer, siger direktør i e-handelsfonden Lars Schmidt Larsen.

e-mærket er suspenderet i 3 måneder

På baggrund af ovenstående har e-handelsfonden i dag suspenderet Getmores e-mærket i 3 måneder.

Getmore er i suspensionsperioden stadig en del af e-mærkeordningen, selvom mærket ikke fremgår af Getmore’s hjemmeside.

 Skulle der mod forventning opstå nye sager i suspensionsperioden, vil e-handelsfonden derfor stadig hjælpe forbrugere der er kommet i klemme.

Såfremt Getmore ændrer adfærd væsentligt, er de efter suspensionsperiodens udløb igen berettiget til at benytte e-mærket.

Et klart signal

 Det er vigtigt for forbrugernes tillid til e-mærket, at der sendes et klart signal om, at de trygt kan handle på e-mærkede netbutikker, derfor skrider vi ind med en suspension.

Vi hverken kan eller vil acceptere, at forbrugere kommer i klemme, fordi en netbutik ikke har styr på håndtering af blandt andet reklamationer, siger Lars Schmidt Larsen.

e-mærket administreres af e-handelsfonden, en non-profit organisation, stiftet af Forbrugerrådet, Dansk Erhverv, Finansrådet, Dansk Industri, ITEK, HK, Dansk-IT, IT-Branchen og FDIH.



Redigeret af Bulgarien - 06-Oktober-2007 kl. 00:40
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 23:22

Bulgarien, hvad er grunden til du har modtaget denne mail fra E-fonden?

Det fremgår ikke tydeligt for mig hvornår du copy/paster og hvornår det er dine egne ting, men det kan bare være mig der har trætte øjne :)

Omkring det med Getmore sidder jeg med en dårlig smag i munden. Ikke så meget fordi de yder dårlig service, for det er der også mange andre der gør, men fordi mærket kun er suspenderet i 3 måneder fordi der er kommet medie bevågenhed på sagen.

Desværre har vi i det danske samfund en tendens til at der skal medier til før der reageres og det så endda meget hurtigt. Det gør bare endnu mere at selve E-fonden ikke har min tillid og deres mærke ikke er meget bevendt rent tillidsmæssigt.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 00:28

Undskyld,- du har helt ret,  det er selvfølgelig en fejl at noget er faldet ud, kønt så det ikke ud ;-) det skulle være rettet...

 Desværre kommer du meget tæt på nogle tanker som jeg selv har, men indtil videre bliver det ved tankerne og så håber jeg  det bedste,

 

Herunder mit brev der fik måske fik sagen til at rulle for alvor

Man skal både være døv og blind for at Getmore ikke opføre sig etisk korrekt , og at de derfor bør  fratages e-mærket!>>

Nettet flyder med beskrivelser af Getmores flossede moral , senest denne artikel  som jeg har gengivet fra fra http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32774 Den kommenteres også på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27544& TPN=1>>

Holdningen er klart at e-mærket, som jeg og mange andre har brugt oceaner af tid på at fremhæve, som noget man kan bruge til noget fornuftigt, lider under at e- mærke fonden ikke aktivt  undersøger Getmore  og på baggrund heraf fratager dem e-mærket. >>

Det lever klart ikke op til de etiske krav, som med rette skal stilles til en indehaver af e-mærket.>>

Andre firmaer har heldigvis  ingen problemer med at opføre sig ordentligt, og der er e-mærket en tryghed, men jeg forstår virkelig ikke at en enkelt forretning skal ødelægge e-mærkets (endnu gode) omdømme, fordi i blot ser passivt ser til, mens kunderne bliver snydt og vildledt.

 Det er jeres ansvar aktivt  at kontrollere at firmaet overholder e- mærkets retningslinier, og blot ved at tjekke nettet vil man opdage at der i den grad er noget at komme efter

Holdningen til e-mærkets værdi er desværre ved at skride , og det er klart jeres egen skyld. Læs f.eks denne type disse kommentarere som er begyndt at dukke op rundt på nettet , Det skete aldrig tidligere, men nu kan istedet bruge tid på at forbedre e-mærkets omdømme, -det er da ikke særligt smart

En bruger skriver

"Ingen tvivl om det, men det der væmmer mig  mest, er at erhvervsdrivende vil gøre den slags,- ja undskyld mig, men det viser da i høj grad Getmores moral og det stiller e-mærket i et noget mere skeptisk lys"



Redigeret af Bulgarien - 06-Oktober-2007 kl. 00:41
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu