recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Distribution oversigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDistribution oversigt

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 02:29
Oprindeligt skrevet af MikkelAnd MikkelAnd skrev:

Min afspiller pt. fortrineligt DivX og Xvid (vha. Perian codec'et). MP3 er heller ikke noget problemt, men der mangler stadigvæk en rigtig god musikafspiller til den (hvis man som jeg ikke vil være afhængig af iTunes).

Hej Mikkel

Hvad mener du med MP3. Er det ikke bare at smide sine musik CD'er i pc'en og derefter lade iTunes konvertere dem til MP3 eller er andet musik format som AppleTv kan afspille ?

Hvad er der galt med iTunes ? 

Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 02:40

der er såmæn ikke noget galt med iTunes (tror jeg - jeg bruger det ikke, så jeg har ikke en kvalificeret mening om det).
Min kæphest er bare at jeg IKKE vil have en PC kørende med mindre den er i brug, og da jeg har en dejlig stor NAS (1,3 TB) til alle mine dokumenter/musik/film så er det (for mig) mit mål at den skal danne "backbone" i mit medienetværk.

Min NAS har en iTunes server, indbygget, men den understøtter ikke AppleTV.

Som AppleTV bliver leveret fra fabrikken kan du ikke ligge noget over på den med mindre det sker gennem en iTunes synkronisering (og min version har kun 40 GB disk). Får man lagt noget musik/film over på den uden om iTunes findes der ikke nogen indbyggede programmer som kan bruges til at finde/afspille det. Dertil skal bruges 3. parts programmer (www.awkwardtv.org), og de er ganske gode til film, men jeg synes ikke de er så gode til musik endnu.
Desuden vil jeg også frem til en musik løsning der ikke kræver tændt fjernsyn for at vælge næste sang. Pt. er det nok mest Teac jeg ser på (Sonos er lidt for dyr endnu), men jeg har på ingen måde lagt mig fast.

/mikkel



Redigeret af MikkelAnd - 15-September-2007 kl. 02:50
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 02:53

Hej

Jeg har heller ikke selv fået afprøvet iTunes endnu, da det kræver XP eller nyere. Kører stadig win2k.

Men du skal da ikke have PC'en i brug for at benytte AppleTV'et ?
Jeg troede egentligt der var musik/film afspiller indbygget i AppleTV'et ?
Eller gælder det kun når man ikke benytter iTunes ?

Kan godt se det smarte i en NAS, men har intet behov for sådan en. Har kun en PC i huset, så en nas er bare ekstra arbejde.

Du har helt ret i det manglede display på remoten, det kunne jo være fedt hvis de lavede en remote al la Ipod Touch. 

Til top
Rakola Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 16:53
For 6000 ,- som en sonos koster kan man få en NAS med twonky, en roku soundbridge og en smarthphone/pda som remote. Og så er der jo en del flere muligheder.. Ville jeg personligt foretrække :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu