recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PZ70 eller Sharp 46XD1E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PZ70 eller Sharp 46XD1E

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 20:37
ups@ pz70/px70, my bad

Oprindeligt skrevet af zubzer0 zubzer0 skrev:

LCD har ikke problemer med fænomenet retention og risiko for burn-in hvis man lader det samme billede stå i lang tid. men som sagt så faldt valget på Sharp primært pga lavere pris og større panel end Pz70.

 


godt du siger det primært er pga pris og panel størrelse, for retention og burn-in er da nærmest tættere på en skrøne end et fænomen efterhånden

men angående en prisforskel på et par tusinder, skal du passe på ikke at ærge dig over dit køb hvor du 'bare' kunne have ventet og sparet lidt mere sammen.. har jeg selv prøvet før og det suxs
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

ups@ pz70/px70, my bad

Oprindeligt skrevet af zubzer0 zubzer0 skrev:

LCD har ikke problemer med fænomenet retention og risiko for burn-in hvis man lader det samme billede stå i lang tid. men som sagt så faldt valget på Sharp primært pga lavere pris og større panel end Pz70.

 


godt du siger det primært er pga pris og panel størrelse, for retention og burn-in er da nærmest tættere på en skrøne end et fænomen efterhånden

men angående en prisforskel på et par tusinder, skal du passe på ikke at ærge dig over dit køb hvor du 'bare' kunne have ventet og sparet lidt mere sammen.. har jeg selv prøvet før og det suxs

Retention forekommer stadig, men burn-in er stort set aflivet.

heHe, jeg har ventet længe nok nu, og konen ville ikke mene at jeg kunne bruge flere penge på et tv hvis jeg ventede længere så det hænger desværre ikke sådan sammen . hun synes at der er tosset at jeg vil bruge over 10K for hun mener jo ik man kan se forskel på alle de fjernsyn



Redigeret af zubzer0 - 20-September-2007 kl. 22:12
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 01:36
er der egentlig ikke garanti på Burn in? eller det er der måske ikke?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 02:20
Nej. Burn-in betragtes som fejlbehandling fra brugerens side (hvilket det jo også er) så det dækkes ikke. Du får heller ikke et nyt batteri til bilen hvis du lader den stå med lyset tændt hele natten...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 02:26
Oprindeligt skrevet af zubzer0 zubzer0 skrev:

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Oprindeligt skrevet af zubzer0 zubzer0 skrev:

 men også pga. jeg vil bruge det som PC monitor med spil/surf/itunes.



jeg ved seriøst ikke meget om det omtalte sharp, men hvad er det som gør det bedre som pc monitor? ved godt LCD plejer at være bedre til det, men troede det var pga de som regel havde 1080 opløsning og 1:1.. og hvis det er derfor, så vil jeg bare lige sige at pz70 også har 1080 opløsning samt overscan mode on/off til at lave 1:1 ..

men som sagt er der nok noget jeg ikke ved om LCD der gør den superior som PC skærm (respons tid måske?)

LCD har ikke problemer med fænomenet retention og risiko for burn-in hvis man lader det samme billede stå i lang tid. men som sagt så faldt valget på Sharp primært pga lavere pris og større panel end Pz70.

 

Hvad mener du med det der større panel end Pz70?? Pz70? er da en 50" hvor den anden er en 46" men det er så ikke noget med det kan jeg regne ud

BTW har lige bestilt en Sharp 46" også nu, uhhh hvor jeg glæder mig til jeg skal afprøve min PS3 på den, det blir så blæret

 

Har et gammelt Thomson 52" 100 hz Bagprojektions tv nu, men billedet skulle meget gerne forbedres end DEL med det nye, uha det blir godt

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 02:49
Han sammenlignede med 42" PX70(0). Han er gået væk fra PZ700 da den var for dyr. Anden bud fra ham var et 42", og Sharp var 46", derfor skrev han større panel!

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Hvad mener du med det der større panel end Pz70?? Pz70? er da en 50" hvor den anden er en 46" men det er så ikke noget med det kan jeg regne ud

BTW har lige bestilt en Sharp 46" også nu, uhhh hvor jeg glæder mig til jeg skal afprøve min PS3 på den, det blir så blæret

Har et gammelt Thomson 52" 100 hz Bagprojektions tv nu, men billedet skulle meget gerne forbedres end DEL med det nye, uha det blir godt

42Pz70 var den jeg sammenlignede med  - 50" har aldrig være med i mine overvejelser fordi den er alt for dyr.

JA jeg sidder også og kribler i fingerne for at få sat HTPC'en til og banket  DOOM3 eller FEAR på - det er det første jeg gør når skærmen er kommet ud af kassen. Bagefter kommer filmen "300" i 1080p på



Redigeret af zubzer0 - 21-September-2007 kl. 15:26
Sharp LC46XD1E
Denon AVR1801
Sagem 81 HD (pubad bras)
DALI 808|SC-7|R1000
HTPC: E6600|2GB RAM|1.1TB HD|X800XT
BioBaren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu