recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI / DVI - Pioneer 920
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI / DVI - Pioneer 920

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mih05 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI / DVI - Pioneer 920
    Sendt: 18-November-2004 kl. 09:02

Hej, jeg overvejer kraftigt at købe et Phillips 42PF9966 med 1024*1024 og DVI-I input. Til det vil jeg købe en HDD optager med samme stik, og ser lige pt. på Pioneer 920 med HDMI. Jeg har ikke fundet andre der matcher  - de fleste kører med Komponent, men DVI-I burde være bedre.

1: Er den en god sammesætning og vil de 2 stik typer være kompatible, og vil de virke uden

2: Jeg skal også have et Surround anlæg - hvor placererer jeg det i opstillingen og hvilken type stik skal det så være udstyret med.

Er der et klogt hoved der kan anbefale noget her.??

Michael

 

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2004 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af mih05 mih05 skrev:

Hej, jeg overvejer kraftigt at købe et Phillips 42PF9966 med 1024*1024 og DVI-I input. Til det vil jeg købe en HDD optager med samme stik, og ser lige pt. på Pioneer 920 med HDMI. Jeg har ikke fundet andre der matcher  - de fleste kører med Komponent, men DVI-I burde være bedre.

1: Er den en god sammesætning og vil de 2 stik typer være kompatible, og vil de virke uden

2: Jeg skal også have et Surround anlæg - hvor placererer jeg det i opstillingen og hvilken type stik skal det så være udstyret med.

Er der et klogt hoved der kan anbefale noget her.??

Michael

 

Hej Michael,

Måske du lige skulle trække vejret og vente. DVI er kun en umiddelbar mellemvej til HDMI. DVI er kun digitalt billed og er længe kendt i mere professionelle kredse. Her bruges fra et digitalt grafikkort med DVI udgang. Jeg tror disse DVI kort sælges PT rasende billigt til producenterne fordi de skal skydes af i en fart. I december måned kommer vi med en PD-42X50 med HDMI indgang, HDMI er både digital lyd og billed. Jeg ved Pioneer også har skærme med HDMI, så jeg vil klart anbefale at du vælger en plasma som ligeledes har HDMI.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2004 kl. 11:19
Ja HDMI er klart standarden der overtager DVI. Men som du selv er inde på kan du sagtens få en HDMI->DVI omformer/konverter. Men det bliver så kun billedet der ryger med og ikke audio.
Som Brian skriver har Pioneer allerede 43" plasmaer ude med HDMI, og man må jo gå ud fra at de to Pioneer apparater vil spille perfekt sammen.
Jeg venter selv på DVR-920, så jeg kan sætte HDMI->DVI på min plasma. Sweeeeeet.

CLaus
Til top
mih05 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2004 kl. 12:16

Hej igen, tak for svaret.

Jeg blev lidt bekræftet, men er det ikke ligemeget med audio delen, da det vel skal ind i Surround'en??. Eller hvordan slutter man det sammen....Et billed eller beskrivelse vil være perfekt til at fremme min forståelse.

Michael

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2004 kl. 14:21
tja, planen er at Forstærkere/receivere også skal have HDMI I/O. På den måde kan man slutte alt gearet ned til receiveren, og derfra et HDMI kabel videre op til plasmaen/projektoren. Samme princip findes i dag med analog videosignaler der går fra fx dvd, selector, xbox ect ned til surroundreceiveren, og derfra kan man så sætte et video-out signal om til sit TV. Det virker meget fint men der kan jo forekomme lidt kvalitetstab på denne måde.

KUNNE lave en tegning, men springer over... Er elendig til det grafiske

VH Claus

Redigeret af claus64
Til top
mih05 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2004 kl. 14:31

Tak for svaret!

Hvis man nu antager at man også køber en Panasomic XR70 Surround receiver med HDMI in/out, og tilslutter 920 til HDMI In på den og fra XR70 HMDI out til  Plasma DVI In ( med en connecter på).

Vil det være en brugbar løsning og med mindst tab af DVD signal?? 

Michael

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu