recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pæne højtaler med god lyd....til prisen!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPæne højtaler med god lyd....til prisen!?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lapo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Pæne højtaler med god lyd....til prisen!?
    Sendt: 20-September-2007 kl. 23:24
Hey alle...!!

Har i længere tid gået og spekuleret på, at købe Minipod & Micropod højtalere til mit 7.1 setup!! Dette alene af den grund, at de designmæssigt- & budgetmæssigt kan forsvares overfor den langhårede!!

Men jeg er jo udemærket klar over, at det ikke er den vilde lyd de kommer med!!
Derfor tænkte jeg, kunne KEF's 3000 serie med HTS3001 Satelliter være løsningen for mig??
Hvis i ikke kender dem udelukkende på modelnavn, kan de ses på http://www.kef.com/ht3000/index.htm.

Er der nogen der har kendskab/erfaring med dem?? Er de bedre end Pods'ne??

Hvis nogen skulle ha' alternative ideer, er jeg s'følig meget åben for forslag!? De må som sagt gerne være pæne(re) at se på, spille godt, og være til at betale!?

Håber på en masse lækker feedback...

Med venlig hilsen...
Lars
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 02:59

Hej Lars,
Jeg syntes du har valgt nogle rigtig gode højtalere. Min lilebror har pods´ne og de spiller faktisk rigtig godt. De SKAL dog have en sub, men det skal alle satelitsystemer jo nok...
Jeg har ikke hørt KEF´erne, men de skulle spille som en drøm og har fået rigtig meget ros. Hvis du har lidt flere penge at gøre godt med, så skulle du kigge på KEF 5002.2, de er super lækre i designet, og så skulle spille som en drøm. Hvis jeg skulle vælge "designhøjtalere" så blev det dem. De ekstra penge de koster skulle være givet rigtig godt ud.
Men så bliver prisen også derefter: Ca. 18.000 SEK for et komplet 5.1 system.
DU kan evt. prøve at kontakte CSN-Teknik, han har skaffet noget KEF til nogle herinde. Og han er bare super...


Med venlig hilsen
Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 07:46

SÅ køber man da bare en Velodyne, også er det ikke et problem mere!..Men hvor meget vil du bruge på det??..

mvh Zirio

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 08:10
Lige præcis...
Der står også en SPL-10R på min ønskeseddel...

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
lapo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hvis du har lidt flere penge at gøre godt med, så skulle du kigge på KEF 5002.2, de er super lækre i designet, og så skulle spille som en drøm. Hvis jeg skulle vælge "designhøjtalere" så blev det dem. De ekstra penge de koster skulle være givet rigtig godt ud.

Dem har jeg faktisk haft lurret lidt på også!!
Sagen er bare den, at jeg allerede har trukket kablerne inde i væggen til alle bagkanalerne(side- & bag), og de er trukket med henblik på, at ha' satelliter siddende helt oppe under loftet!!
Men har overvejet om jeg måske kunne lave følgende setup: 5001'ere til fronter+center, og så 3001'ere for resten!? Sålænge at front+center matcher(og ikke er dårligere ydende end resten), er det vel fint nok, da de står for det meste i et surround setup!?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 10:24

# Lapo

jeg kan kun anbefale de der kef 5005.2. jeg fik et 5.1 sæt fra csn-teknik plus 2 ekstra. til en god pris og rigtig god service, kan kun være tilfreds når man har handlet der.

lydbilledet er super godt. diskant og mellemtone er suværent. subben skal jeg lige have sat op lidt senere. har ikke haft tid.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 02:15
Jeg har snakket med CNS teknik, med netop samme dilemma. Om man kan "blande" serien.
Men idet at der er SÅ stor forskel fra 3000 til 5000 serien, så skulle det ikke være godt. De komponenter der sidder i er alt for forskellige. MEN, det er jo dig der skal have det hængende, så hvis du syntes det lyder godt. SÅ hvorfor ikke...??
Ellers kunne du måske bare forlænge dine eksisterende højtalerkabler??

/Simon 
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2007 kl. 23:44
Ja det vil ikke blive en succes at blande de 2 serier, jeg vil også helt klart sige 5005.2, de gør det rigtigt godt, og de er meget konevenlige, samt subben giver en god bund, så til prisen er det en god løsning.

Bag og side højtalere skal helst side minimum 60 cm. til 1m. over din ørehøjde når du sidder og ser film. fronterne skal helst side på linie med din centerhøjtaler. Der er ikke super hvis de sidder under loftet.

Du kan nok få lokket et par billeder ud af Kenzo85 af sådan et setup, vi har lige fræst kablerne ind i vægen hos ham, samt skjult alle kabler til fladskærmen.

Det bliver en meget stilet løsning
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu