recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger råd til totalløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøger råd til totalløsning

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

[QUOTE=lahan]

Rigtig mange (stort set dem alle) ligger stadigvæk og roder rundt i det oldnordiske IR (infrarød) system, på trods af at radiobølger og bluetooth har eksisteret en del år efterhånden. Sidstnævnt mener jeg Sony har lavet et virkeligt godt eksempel på med deres Bluetooth BD remote til PS3. Den er simpelthen så genial, så man skal være et skarn hvis man ikke ofre de få hundrede kroner den koster.

Jamen her mener jeg virkeligt let for Apple, den ligger virkeligt til højre benet. Begge produkter TV og IPod Touch har indbygget WIFI. Smid en web server på tv boksen og styr den fra browseren i Ipod'en.

Ja PS3 remoten er god, det er bare svært at lade være med at pege med den 

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 23:34

Svaret på hvorfor producenterne ikke laver den perfekte løsning til mediastreaming er simpelt, markedet er ikke stort nok. Jeg vil tro de fleste ikke skal særlig langt ud i bekendstskabs kredsen for at finde folk, der aldrig har hørt om det. Jeg har set kunder der fik demonstreret alle internetradioen lyksaligheder og alligevel købe en DAB radio i samme prisleje. Jeg er dog overbevist om det kommer, men om der går 1 år eller mere er nok ikke til at forudse. Hvis branchen ville gøre det nemmere, skulle de tage og blive enige om en standard så tingene var nemme at få til at snakke sammen (jeg syntes UpnP ligner noget af det rigtige i den retning). Det er da fuldstændigt grotest, at der findes 2 nye DVD systemer, der ligger og slås med hinanden! For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, pt vil jeg mene (ligeså som så mange andre) at den perfekte afspiller der kan det hele ikke findes, så man skal finde en til video (Netgear EVA 8000 måske) og noget andet til audio, hvor nogle få gå igen og igen i dette forum. (Jeg syntes ikke man hører noget til Pinnacle Soundbridge mere, er den helt ude af billedet ?)

// jm    

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 23:42
Jeg studsede i sin tid ved Pinnacles minijack som eneste analoge output. Ellers kan den alt det, de andre kan.

Venligst
Søren
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 21:41

Jeg streamer alt min musik trådløst vha af denne her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230475 

Jeg har haft den et års tid og den kører som Hans i Grethe. Fjernbetjeningen kommunikerer direkte med PC'en og dermed virker den over hele huset, og tilmed fra haven når vejret ellers er til det. Søgefunktionen er super enkel via den indbyggede skærm og man kan tilmed lave en playliste. Endelig er designet efter min mening kanon. Den kræver at PC'en kører, men det ser jeg ikke som noget problem idet den alligevel er tændt det meste af tiden. ellers er det bare at trykke på tænd knappen og vente et minut

Streaming af billeder og film har jeg planer om at lade min kommende PS3 tage sig af... 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Diamanten Diamanten skrev:

Streaming af billeder og film har jeg planer om at lade min kommende PS3 tage sig af... 

Hvorfor ikke lade PS3éren streame din musik også så?

 

Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Diamanten Diamanten skrev:

Streaming af billeder og film har jeg planer om at lade min kommende PS3 tage sig af... 

Hvorfor ikke lade PS3éren streame din musik også så?

 

Godt spørgsmål!!  Svaret er pga det geniale bruger interface som man får i denne fjernbetjening. Eksempelvis kan jeg fortælle at min svoger også har denne trådløse streamer, men bruger ikke streamer funktionen, idet hans PC er udstyret med et super godt lydkort, som er forbundet med kabel direkte til forstærkeren. Det vil sige at han udelukkende bruger Logitechs DJ som bruger interface til musik samlingen....

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 00:02
Den (Logitech wireless DJ system) er simpelthen genial. Men sætter den bare til, og så spiller den derudaf...  Logitech kan bare det der...
Super simpelt og let at få musik og netradio fra PC til reciever!

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af DVolder DVolder skrev:

Det er blevet tid til at digitalisere mit hjem. Jeg har dog behov for råd og vejledning til valg af løsning.

Jeg ønsker en løsning, hvor jeg kan streame musik til stue, køkken og soveværelse, video til stue og soveværelse og endeligt billeder kun til stuen. Det er et krav, at jeg ikke behøver at tænde for mit tv for at afspille musik i stuen. Der skal kunne afspilles radio i alle rum og som et minimum DR´s almindelige radiokanaler.

Umiddelbart har jeg besluttet mig for, at alle dele skal være UPnP.

Jeg planlægger at anskaffe mig en NAS Server med præinstalleret Twonkey, alternativet er et MCE (Specielt hvis der er udsigt til at styre musikafspilning via fjernbetjening snarest og det er til at betale).

Som nævnt skal medieafspilleren til stuen kunne afspille musik, video og billeder fra filserveren, samt radio. Jeg har i forvejen en Kiss DP-558, men vil gerne kunne søge i musikalbums uden at tænde for TV´et. Herudover vil jeg sætte pris på, at kunne afspille radiopodcast og videopodcast.

Min hovedpine går på om jeg kan finde én løsning der kan tilfredsstille alle krav eller om det skal opdeles i to. Jeg kan ikke helt overskue om fx Apple TV kan tilfredsstille mine behov. Al min musik er i dag i windows media player format, jeg overlever dog nok at skulle konvertere alle filerne. Bliver NAS serveren i øvrigt overflødig med et apple tv, forudsat jeg kan nøjes med 160 gb harddisk?

I køkkenet overvejer jeg enten Noxon audio 2 eller blot Noxon iRadio og i soveværelset en xbox.

Spiller disse valg overhovedet sammen, er der behov jeg har overset eller bedre alternativer?

det sjovt, jeg har det PRÆCIS ligesom dig - søger et produkt som kan afspille video, billeder & musik, og som dig IKKE gider at skulle tænde fjernsynet HVER GANG blot skal afspille musik. jeg har søgt og læst men intet fundet.  der er mange apparater som kan en masse mangler altid lige det sidste. bl.a synes apple's apple TV har sine begrænsninger, selvfølgelig det med displayet men også især en stor begrænsning med video-formater.

har også selv en xbox360 som ville kunne bruges til extender men den er klart mest effektiv sammen med Media-Center og efter rygter så skulle de næste update tillade divX & vidX afspilning så det rykker noget ved det hele og muligherne for video-afspilning hvor den største begrænsing ligger set i mine øjne.

SÅ, derfor har jeg besluttet at lave en lille media-center hvor jeg så også ville kune udnytte min 360'er. det vil ikk koste det store, omkring 2000kr hvis man blot har lidt i forbejen, HDD, kabinet osv.... har faktisk startet denne tråd for at få lidt idéer til en løsning med M$ og media-center. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28741& PN=1

og så er der jo faktisk denne Remote hvis den er kommet i handle, så løser den jo problemet med det med displayet. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=952&zoneid=5

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 21:48
den løsning var der ikk mange der delte????!
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 23:16
Hvis du kan gøre det for 2000,- er det jo konkurrencedygtigt ift en NAS af de lidt bedre.
Hvordan vil du helt præcist spille musik og radio?

Venligst
Søren
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 19:58

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Hvis du kan gøre det for 2000,- er det jo konkurrencedygtigt ift en NAS af de lidt bedre.
Hvordan vil du helt præcist spille musik og radio?

Venligst
Søren

hvordan mener du med spille musik, hvilken Mplayer eller hvordan det skal ske rent praktisk? det kan ske fra den pc-skærm som skal hænges op på væggen som et stort "display" hvorfra jeg skal styre musik mail's kalenderen osv

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 23:58
Nå, OK. Jeg mente bare, om du ville have pc'en til at spille din musik eller evt. netværksafspiller. Du vil altså køre alt over pc'en

Venligst
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu