recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dækker forsikringen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdækker forsikringen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
solling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: dækker forsikringen
    Sendt: 30-September-2007 kl. 09:37

Hej hej håber at der er nogen der kan hjælpe....

jeg har for ca et halvt år siden købt en dejlig bærbar hos tdc med 3 års totalforsikring (hos totalforsikring)

for et par dage siden tabte min mand et glas rødvin ned i den bærbar og da der var temmelig meget rødvin slukkede han den og prøvede at hælde det ud, men det resultat at meget af rødvinen løb op i skærmen. der er nu rødvinspletter inden i skærmen 5-7 cm i hele den ene side af skærmen, men computeren virker fint af den grund. nu er mit spørgsmål så om forsikringen dækker dette, da den jo som sådan ikke er i stykker, men da jeg arbejder som model og bruger pc meget til billedebehandling er den jo ubrugelig for mig.....
i forsikringsbetingelserne stå der at forsikringen dækker: "
normale reperationsomkostninger som følge af uforudsete udefra kommende hændelser, der beskadiger produktet og medfører at det ikke kan anvendes"

jeg ringede ind til tdcbutikken hvor jeg købte pcen og manden der svarede først at det dækkede den helt sikkert... så gjorde jeg ham opmærksom på hvad der stod i forsikringsbetingelserne og så var han pludselig i tvivl... altså har han nok ikke det store kendskab til hvad der dækkees og ikke gør.....
jeg vil helst ikke aflevere min pc i 4 uger(som han sagde der cirka ville gå når det var forsikringsspørgsmål), hvis det er at forsikringen ikke dækker alligevel, da jeg er ved at skrive bachelorprojekt og næsten ikke kan undvære den.


ER DER NOGEN DER HAR VÆRET UDE FOR NGET LIGNENDE??????

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 09:45

Uden at kunne sige, at jeg har oplevet det samme, så tror jeg nok, at din forsikring burde dække den. Evt ring til forsikringsselskabet (du skrev nok under på nogen betingelser ved købet, og heri burde stå kontaktoplysninger til forsikringsselskabet).

Personligt ville jeg bare indlevere PC'en med beskeden op, at du har spildt rødvin i den. Ikke andet. Det er jo sandheden!

(Har en gang for lang tid siden arbejdet i en computer-biks, hvor vi solgte benævnte forsikringer, og der er næsten ingen grænser for, hvad der er blevet repareret på den regning)

Så afsted, afsted

/Martin

Til top
1967Henrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 139
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 09:57

Hej

Ja den dækker! Så bare ind med den.

Jeg har tidligere arbejdet i radiobranchen og det er set før at man har været uheldig at spilde væske i pc`en. Og jeg har aldrig set at en forsikring ikke har dækket det.

Mvh

Henrik

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu