recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio 507XA eller XD med stofa tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio 507XA eller XD med stofa tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Emne: Pio 507XA eller XD med stofa tv
    Sendt: 30-September-2007 kl. 21:56
Jeg har Stofa TV og skal nu vælge mellem en Pioneer 507 XA eller 507 XD. Har det overhovedet nogen betydning om tuneren er digital når jeg modtager mit signal via kabel-tv ???
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 22:03

Nej , tuneren i XD modellen er dvb-t , så du kan roligt nøjes med XA , medmindre du engang overvejer at flytte , så kan det jo godt være at det ville være rart med dvb-t indbygget...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Nej , tuneren i XD modellen er dvb-t , så du kan roligt nøjes med XA , medmindre du engang overvejer at flytte , så kan det jo godt være at det ville være rart med dvb-t indbygget...

MVH

Tak for svaret.

Det var også min umiddelbare vurdering, men der var en der bragte mig i tvivl med noget teknisk omkring hvorvidt signalet blev sendt digitalt hele vejen igennm systemet eller blev konverteret fra digitalt til analogt og tilbage igen (eller var dt omvendt!!)

Men det har altså ikke noget på sig, eller...?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 22:38

Hej Willads - det er stort set rigtigt hvad hopgreve skrev - altså hvis du har en dvb-c, altså f.eks. en selector eller en anden digital modtager, så har du ikke brug for den digitale tuner.

Har du ikke en dvb-c, og påtænker ikke at anskaffe en sådan, så vil du på f.eks. DR1, DR2 og TV2 kunne modtage et langt bedre signal via TV´ets indbyggede digitale tuner 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Willads - det er stort set rigtigt hvad hopgreve skrev - altså hvis du har en dvb-c, altså f.eks. en selector eller en anden digital modtager, så har du ikke brug for den digitale tuner.

Har du ikke en dvb-c, og påtænker ikke at anskaffe en sådan, så vil du på f.eks. DR1, DR2 og TV2 kunne modtage et langt bedre signal via TV´ets indbyggede digitale tuner 

Hvis jeg ikke har en DVB-C selector, men hvis min DVD-optager har en digital tuner DVB-T, så kan jeg vel bare køre signalet igennem DVD'en og stadigvæk modtage DR1, TV2 osv. i digital kvalitet, er det ikke korrekt ?

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 22:48

Ja , men her er problemet så at stofa ikke sender det digitale signal ud på dvb-t frekvenserne , så skal du have en extern antenne , og så har du stadig kun brug for XA modellen da din dvb-t modtager så sidder i din dvd...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu