recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-skiver via PC eller DVD/HDD Recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-skiver via PC eller DVD/HDD Recorder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-skiver via PC eller DVD/HDD Recorder
    Sendt: 23-November-2004 kl. 19:32

Hej

Er der nogen, der kan svare på, om de DVD-skiver man brænder via TV-kort som f. eks. Hauppauge v.h.a en dvd-brænder i PCèn er lige så gode / bedre / eller ringere end hvis man optager på DVD-skiver v.h.a. en DVD/HDD recorder? - for en PC-løsning er jo langt den billigeste, hvis man har en kæmpe harddisk i forvejen på sin PC.

Er der nogen, der har erfaringer på området?


NIKKO

 

Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2004 kl. 20:11

Jeg har en smule erfaring med det, har en medion pc som kan fungere son en dvd/hdd optager, jeg har lavet enkelte optagelser for at se hvordan det var, og var ikke helt tilfreds, det skyldes formentlig at tuneren ikke er så imponerende, men ellers kan jeg ikke se noget problem med det, men hvis man vil anvende harddisken skal man jo havde signalet til ens tv, som jo ikke nødvendigvis er i nærheden af computeren. Jeg har valgt at købe en harddisk optager idet min pc står langt væk fra mit tv, jeg ved godt man kan købe trådløse forbindelser, men så er der betjeningen inde fra stuen af pc.

Den nye Medion pc som aldi har til salg fra imorgen er udstyret med 250 gb harddisk og en pioneer dyallayer dvd brænder og tv-kort med scart udgang til tv. Så kan man leve med de andre problemer så er det en god mulighed. 

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2004 kl. 20:58

Hvis man gør det ordenligt er der alle muligheder og resultatet kan blive derefter. Med et godt videoredigeringsprogram kan du klippe optagelsen, som du ønsker det og langt mere præcist end på nogen DVD recorder. Men, men, men det tager lang tid. Meget lang tid.

Men resultatet kommer til at afhænge af de programmer du har til rådighed og den energi du lægger i opgaven.

Personligt vil jeg foretrække DVD recorderen, selv om jeg har begge muligheder.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2004 kl. 23:32

Hej NIKKO,

Hvis du får fat i et TV kort der kan optage i ren AVI (u-komprimeret billede) og din PC er hurtig nok, kan du få et langt bedre resultat med PC løsningen. Min erfaring viser dog at det er en umådelig tids-krævende process.

Hvis du ønsker at filtrere og forbedre billedet kan ofte bruges dage og aftener på at finde den rigtige kombination (hvis dit kilde-materiale altid er identisk - fra video kamera eller andet - vil du selvfølgelig kunne genbruge indstillingerne fra den ene optagelse til den næste).

Endelig kan en 1½ times optagelse let tage 6 timer at multi-pass indkode i MPEG (på min 3GHz P4). Derefter tid på at danne pæn DVD menustruktur mv. og overføre til DVD.

Det er MEGET tidskrævende, og jeg har valgt at bruge en HDD/DVD optager til at overføre video materialet istedet.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2004 kl. 16:11

Jeg har ikke indtryk af, at TV-signaler optaget i mpeg2 på en pc er dårligere end tilsvarende, optaget på en DVD/HDD-recorder - men det kræver selvfølgelig, at tuneren er i orden, og at man bruger et ok antennekabel - min Aldi-pc leverer et (subjektivt vurderet selvfølgelig) lige så godt billede som tuneren i mit TV. Resten afhænger i høj grad af kompression, og der giver pc'en de samme eller flere muligheder.

Alt det der med at tilpasse/redigere o.s.v. er vel ikke specielt interessant i daglig "VCR"-sammenhæng, men det er da rigtigt, at muligheden er der med pc. Jeg synes, den helt store fordel ved pc-løsningen er, at man kan sætte den op med EPG, så man får et super brugervenligt interface til at time optagelser.

Desværre er der stadig et stykke vej til den optimale softwareløsning, men Meedio er efter min mening tæt på at være der.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu