recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ONKYO 605 & KEF 3005 crossover problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketONKYO 605 & KEF 3005 crossover problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aghrab75 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: ONKYO 605 & KEF 3005 crossover problemer
    Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 21:25

Hej,

Flere anmeldelser af KEF 3005 forklarer at man er nødt til at justere på ens Surround receiverens crossover indstillinger for at få en mere fyldig bass-lyd ud af subwooferen, idet kef 3005 i sig selv  ingen indbygget crossover har.

Cnet's anmelder skriver, at han måtte gå fra 80 til 100 og videre til 120 hz før han fik en mere fyldig bas lyd ud af subwooferen.

Men problemet er bare, at jeg ikke kan finde denne funktion i min receivers Onkyo tx-sr605 indstillinger.

Please hjælp !!!!

Til top
Kruse, TC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 11:55
Der burde være et sted i menuen hvor du justerer "bass management". Altså der hvor du fortæller receiveren om dine højtalere er "Small" eller Large", der plejer man at få muligheden for at stille skærringsfrekvensen for subben. På alle kanaler sat som "Small" vil bas informationen under f.eks. 80Hz eller 120Hz blive dirigeret videre til subben. Så sørg for at du har konfigureret din receiver korrekt. Hvis du har problemer med den manuelle opsætning via displayet på fronten af receiveren så forbind et composite kabel (gul phono kabel) til "Monitor out" stikket på bagpladen af din receiver også optil dit TV. På den måde vil du få et noget nemmere menu system frem på din skærm. Det letter opsætningen en del for de fleste.
Venlig hilsen

Søren Kruse
Tape Connection, Århus
http://www.tapeconnection.dk
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 21:39
Jeg har sendt en PM
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2008 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af aghrab75 aghrab75 skrev:

Hej,

Flere anmeldelser af KEF 3005 forklarer at man er nødt til at justere på ens Surround receiverens crossover indstillinger for at få en mere fyldig bass-lyd ud af subwooferen, idet kef 3005 i sig selv  ingen indbygget crossover har.

Cnet's anmelder skriver, at han måtte gå fra 80 til 100 og videre til 120 hz før han fik en mere fyldig bas lyd ud af subwooferen.

Men problemet er bare, at jeg ikke kan finde denne funktion i min receivers Onkyo tx-sr605 indstillinger.

Please hjælp !!!!

Fandt du ud af noget? Har samme sub, og har været inde i settings, men kan ikke rigtig finde noget. Heller ikke hvor man kan sætte sine højttalere til "small". Kan kun rette på hz ved satelitterne. Har KEF 5005.2 og Onkyo 605. Og synes godt den måtte vise lidt mere brummen.

--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Oprindeligt skrevet af aghrab75 aghrab75 skrev:

Hej,

Flere anmeldelser af KEF 3005 forklarer at man er nødt til at justere på ens Surround receiverens crossover indstillinger for at få en mere fyldig bass-lyd ud af subwooferen, idet kef 3005 i sig selv  ingen indbygget crossover har.

Cnet's anmelder skriver, at han måtte gå fra 80 til 100 og videre til 120 hz før han fik en mere fyldig bas lyd ud af subwooferen.

Men problemet er bare, at jeg ikke kan finde denne funktion i min receivers Onkyo tx-sr605 indstillinger.

Please hjælp !!!!

Fandt du ud af noget? Har samme sub, og har været inde i settings, men kan ikke rigtig finde noget. Heller ikke hvor man kan sætte sine højttalere til "small". Kan kun rette på hz ved satelitterne. Har KEF 5005.2 og Onkyo 605. Og synes godt den måtte vise lidt mere brummen.

Du skal netop fortælle hvor langt ned dine fronter skal gå før SUB overtager.

Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Oprindeligt skrevet af aghrab75 aghrab75 skrev:

Hej,

Flere anmeldelser af KEF 3005 forklarer at man er nødt til at justere på ens Surround receiverens crossover indstillinger for at få en mere fyldig bass-lyd ud af subwooferen, idet kef 3005 i sig selv  ingen indbygget crossover har.

Cnet's anmelder skriver, at han måtte gå fra 80 til 100 og videre til 120 hz før han fik en mere fyldig bas lyd ud af subwooferen.

Men problemet er bare, at jeg ikke kan finde denne funktion i min receivers Onkyo tx-sr605 indstillinger.

Please hjælp !!!!

Fandt du ud af noget? Har samme sub, og har været inde i settings, men kan ikke rigtig finde noget. Heller ikke hvor man kan sætte sine højttalere til "small". Kan kun rette på hz ved satelitterne. Har KEF 5005.2 og Onkyo 605. Og synes godt den måtte vise lidt mere brummen.

Du skal netop fortælle hvor langt ned dine fronter skal gå før SUB overtager.

Har læst en 2-3 forumindlæg om det... men det gar guldkornet det der :) Tak!...Lyder endda til det virker for mig også!

--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 12:56

Hey Boys!

Har I kørt Audyssey set-up?? Det virker super hos mig!! Den måler og indstiller højtalere!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 13:23

Ja brugte jeg også. Og det med afstanden til højttalere fra lytteposition gjorde den perfekt, dog dæmpede den subben lidt, men det udlignede jeg...udover det så er det super!

--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Ja brugte jeg også. Og det med afstanden til højttalere fra lytteposition gjorde den perfekt, dog dæmpede den subben lidt, men det udlignede jeg...udover det så er det super!

Hæ, hæ, ja det er fint med lidt rumlen!!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu