recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 508XD med signal fra PC - hvad kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket508XD med signal fra PC - hvad kabel?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Emne: 508XD med signal fra PC - hvad kabel?
    Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 21:47
har prøvet at søge lidt rundt omkring, men kan umiddelbart finde et clear svar..

jeg har et pio 508XD tv og en pc med geforce 7900gt (2x dvi, 1x vga, 1x svhs) og vil gerne have et bedre billede end hvad jeg kan få fra svhs. men er lidt usikker på hvordan 508XD fungerer mht til pc tilslutning..

der er en dedikeret vga port, og mener at have læst at hvis man gerne vil slippe for overscan, så bliver man nød til at bruge den? husker jeg rigtigt eller kan man godt bare bruge et dvi-hdmi kabel med en af hdmi portene og stadig undgå overscan?

og kan man overhovedet se forskel på om man bruger vga eller dvi-hdmi? der står i manualen at det er samme opløsning der kan bruges for begge, men umiddelbart ville man vel tro at digitalt slår analogt


Redigeret af nekolas - 08-Oktober-2007 kl. 21:47
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 21:52

Umiddelbart så ja digitalt er bedre end analog...
MEN, der har været problemer med overscan på DVI-HDMI, og derfor er der nogle der har valgt VGA-HDMI.
Nu ved jeg ikke hvordan de to spiller sammen, men hvis du vil være helt sikker, så er der vel kun en vej frem,
Køb begge kabler og test det!
Så kan du jo altid leverer det andet tilbage, hvis man ikke har smadret indpakningen!

/Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 21:59
umiddelbart vil jeg sige at du burde kunne få 1:1 via dvi til hdmi da du bare vælger samme opløsning som i sidste ende afgør om det er 1:1 pixelmapping, og der burde man kunne vælge de samme opløsninger uanset om det er vga eller dvi...
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Umiddelbart så ja digitalt er bedre end analog...
MEN, der har været problemer med overscan på DVI-HDMI, og derfor er der nogle der har valgt VGA-HDMI.
Nu ved jeg ikke hvordan de to spiller sammen, men hvis du vil være helt sikker, så er der vel kun en vej frem,
Køb begge kabler og test det!
Så kan du jo altid leverer det andet tilbage, hvis man ikke har smadret indpakningen!

/Simon



sidst jeg købte et kabel i en 'gade' butik, der fik jeg af vide jeg ikke kunne aflevere det tilbage x.x

men jeg tror bare jeg prøver et dvi-hdmi kabel(eller en adapter da jeg allerede har et ubrugt 2m hdmi kabel liggende). jeg bruger nemlig allerede min vga udgang på grafik kortet til min crt skærm 


edit: tak for jeres begge svar


Redigeret af nekolas - 09-Oktober-2007 kl. 09:46
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu