recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony remote ?? eller...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony remote ?? eller...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony remote ?? eller...
    Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 19:49

Jeg er efterhånden ved at være godt træt af at have flere remotes liggende, så indenfor en overskuelig fremtid skal jeg have fat i en ordentlig multi-remote, som ikke koster en formue.

Jeg har kigget lidt på Logitechs harmony modeller - men jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad der egentlig er af forskel på dem, og hvilken en af dem der passer bedst til mit behov.

Jeg skal primært bruge den til at betjene -
Panasonic TH37PA30, Tv
KISS DP-558, Hd recorder
Denon DRA345R, receicer
Denon DCD-895, cd afspiller

Men jeg har slet ikke kunne finde en oversigt over hvilke apparater der umiddelbart er understøttet hos Logitech, og findes der egentlig et bedre alternativ end Logitech ?

Gode råd søges

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Men jeg har slet ikke kunne finde en oversigt over hvilke apparater der umiddelbart er understøttet hos Logitech, og findes der egentlig et bedre alternativ end Logitech ?

Jeg har selv et par logitech'er, bl.a. 895 som jeg bruger med RF-transmission. Min mening om dem indtil videre:

Positivt: Understøtter stort set alt, og pga. opbygningen med løbende firmware-opdatering vil den altid kunne opdateres hen ad vejen, hvis man får nye apparater. Glimrende support generelt. Meget brugervenlig opsætning.

Negativt: PLASTIC! Kvalitetsfornemmelsen er langtfra de øvrige universaler jeg har haft, specielt på de billigere modeller. Activity-opbygningen er lidt afhængig af apparaternes funktionsmåde.

Lige så fleksible løsninger fra andre producenter er dyrere, men hvis du bare skal have en helt simpel universalfjernbetjening i god kvalitet, findes der bedre alternativer til pengene.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Negativt: PLASTIC! Kvalitetsfornemmelsen er langtfra de øvrige universaler jeg har haft, specielt på de billigere modeller.

Prøv at kigge på deres 785-model, den har et lidt anderledes "moderne" design. Mener den er kommet til efter at Logitech overtog "Harmony".

Mener iøvrigt at du kan se på deres hjemmeside, hvilke apperater der understøttes. De har iøvrigt også learn-funktion, men hele fidusen er at undgå det tiddskrævende programmering, ved at bruge internet op mod en megastor database.

Jeg er vældig godt tilfreds med min 785-er.

/Letten



Redigeret af Letten - 15-Oktober-2007 kl. 22:11
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 20:23
Jeg har også haft en Logitech 885, men jeg synes ikke specielt godt om den. Den var efter min mening alt for svær at sætte op og min kone forstod den aldrig. Jeg brugte 4x5x2 timer på at få den sat op, men det blev aldrig helt godt.

I dag har jeg en SunWave SRC-7000, som både min kone og jeg er meget glade for. Det tog mig 2x2 timer at sætte den op til at styre mit Panasonic TV, Panasonic HDD-Optager, Panasonic reciever og Thomson DSI SAT-modtager. Efterfølgende har jeg lavet en "blandet" indgang med alt det vi normalt bruger fra alle enheder=½ time foran computeren.

Det eneste dårlige jeg har konstateret på den er at den er lidt for bred. Det betyder at den er lidt svær at betjene med en hånd, men med lidt øvelse går det.

Så den kan jeg kun anbefale.

/Kurt
Til top
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

men hvis du bare skal have en helt simpel universalfjernbetjening i god kvalitet, findes der bedre alternativer til pengene.

Hvilke andre alternativer ville du anbefale ?

 

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Mener iøvrigt at du kan se på deres hjemmeside, hvilke apperater der understøttes. De har iøvrigt også learn-funktion, men hele fidusen er at undgå det tiddskrævende programmering, ved at bruge internet op mod en megastor database.

Jeg er vældig godt tilfreds med min 785-er.

Jeg kan desværre ikke finde en liste med de apprerater de understøtter, det eneste jeg kan se er at 785 fx understøtter 175.000 komponenter. Men det er jo et fedt hvis mine ikke er iblandt

Men altid rart at høre om ander der har haft gode erfaringer med produkterne.

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 22:05
Til top
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Prøv en "test drive" her http://members.harmonyremote.com/EasyZapper/New/ProcIntroduc tion/Intro_start.asp?Language=enu&AccountType=TestDrive Så kan du også se at dine enheder er med

"The page cannot be found"

Ved ikke om det er et midlertidigt problem, eller om det skyldes at man skal være oprettet som bruger...
Men det lyder jo som om du har kunne konstatere at mine enheder er med på listen

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 11:08
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Prøv at kigge på deres 785-model, den har et lidt anderledes "moderne" design. Mener den er kommet til efter at Logitech overtog "Harmony".

Det er ikke så meget designet som det er plastic-kvaliteten jeg har et problem med, jeg ved ikke om det også er bedre i 785'eren. Personligt er det ikke så afgørende, da jeg skal bruge RF-funktionaliteten i 895'eren.

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 14:18
Har du prøvet 1000'eren ? Den har RF og er er ikke lavet af plastic - men også noget dyrere.
Til top
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 14:29

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Der var kommet et mellemrum (%20) ind i URLen. Prøver igen

Perfekt, og så fik jeg også en nogenlunde ide om hvordan opsætningen foregår. I hvert fald til de mest simple ting.

Jeg kan se at der er flere herinde der snakker om RF-transmission. Men hvad er det, og hvordan kan jeg vide om mine apparater understøtter/kræver det ??

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 16:36

RF (Radio Frequency) benyttes når udstyr der står uden for synsvide (typisk i et andet rum) skal styres med den samme fj.betj.
Fx. en PC eller udstyr der står bag låger. MEN de skal kunne styres via IR (infrarød). RF udvider bare området hvor du kan styre dit udstyr. RF-modtageren har en IR-sender.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu