recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du Sony DVB-C og KabelTV  problemer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du Sony DVB-C og KabelTV problemer?

 Besvar Besvar Side  <1 454647
Forfatter
Besked
bowinkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2005
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

kdl46v3000

Jeg og en anden med et tv at samme model har problemer med at visse tv-kanaler til tider forsvinder (ukrypteret kanaler). Nogle gange kommer kanalerne tilbage ved at man zapper lidt frem og tilbage, andre gange hjælper det helt at slukke for tv'et (altså at slukke for strømmen).

Jeg har talt med Sony forretningen (City Syd/Aalborg, hvor det er købt) og Sony support, men de mener ikke at problemet ligger i TV'et, men derimod hos Stofa (Aalborg): Dårligt signal.

Nu kan jeg ikke selv helt gennemskue er signalet er dårligt, men jeg har taget et billed af hvad tv'et selv fortæller. Er der nogen, der kan gør mig klogere på, om signalet er dårligt, og det altså kan være det, som er problemet?

http://img197.imageshack.us/img197/1970/dsc00516fm.jpg




Har du prøvet en opdatering af tv'et??


Jeg vil sige, at det her har jeg set hvis der er forstyrrelser omkring et antennestik/antennekabel - feks hvis der står en pc tæt på. Typisk ser man det med de billige antennekabler som er "præfabrikeret" og muligvis ikke er afskærmet ordentligt. HVis du har en tændt server eller lign stående tæt ved, så prøv evt at sætte den i standby og se om det hjælper på signalet. Alternativt, skift kabel, forkort kabel eller lign. Hvis du har en hdd-optager sat ind som mellemled, så prøv at bypasse den. Blot forslag. Alt i diagnostikkens tegn... Smile
Til top
farbruun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2009
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 07:16
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:



Har du prøvet en opdatering af tv'et??

Jeg har version 1.600 på tv'et  - og mig bekendt skulle der skulle være en nyere, men næppe en der løser dette?

Oprindeligt skrevet af bowinkel bowinkel skrev:

 
Jeg vil sige, at det her har jeg set hvis der er forstyrrelser omkring et antennestik/antennekabel - feks hvis der står en pc tæt på. Typisk ser man det med de billige antennekabler som er "præfabrikeret" og muligvis ikke er afskærmet ordentligt. 
 

Vil du uddybe, hvordan det du har set ser ud? Altså, mit problem er jo en smule subtilt. Sidder jeg 2-3 meter væk er ok, men ikke prangende. Ved mørkere skærme ser jeg ret grumsede farver.

Kommer jeg tæt på skærmen (0-1 meter), så oplever jeg ikke masse uro i billedet. Små pixler som kommer og går. Det er lidt svært at forklare, men hvordan matcher det du har set ?

PS: Er ret sikker på min nuværende kabling (som var lavet i lejligheden da jeg flyttede ind) ikke er optimalt - over 10 meter, trukket langs paneler og dørkarme - og endda samlet et sted. Så der er nok lidt at optimere der - gider bare ikke købe mig fattig i kabler, hvis sandsynligheden for løsning på mit problem er lille.



Redigeret af farbruun - 15-April-2010 kl. 07:19
Til top
bowinkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2005
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af farbruun farbruun skrev:

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:



Har du prøvet en opdatering af tv'et??

Jeg har version 1.600 på tv'et  - og mig bekendt skulle der skulle være en nyere, men næppe en der løser dette?

Oprindeligt skrevet af bowinkel bowinkel skrev:

 
Jeg vil sige, at det her har jeg set hvis der er forstyrrelser omkring et antennestik/antennekabel - feks hvis der står en pc tæt på. Typisk ser man det med de billige antennekabler som er "præfabrikeret" og muligvis ikke er afskærmet ordentligt. 
 

Vil du uddybe, hvordan det du har set ser ud? Altså, mit problem er jo en smule subtilt. Sidder jeg 2-3 meter væk er ok, men ikke prangende. Ved mørkere skærme ser jeg ret grumsede farver.

Kommer jeg tæt på skærmen (0-1 meter), så oplever jeg ikke masse uro i billedet. Små pixler som kommer og går. Det er lidt svært at forklare, men hvordan matcher det du har set ?

PS: Er ret sikker på min nuværende kabling (som var lavet i lejligheden da jeg flyttede ind) ikke er optimalt - over 10 meter, trukket langs paneler og dørkarme - og endda samlet et sted. Så der er nok lidt at optimere der - gider bare ikke købe mig fattig i kabler, hvis sandsynligheden for løsning på mit problem er lille.



Nej, det er ikke det samme. Jeg mistede signalet, eller det hakkede helt vildt (typisk digitalt udfald med firkanter, modsat "sne" som det var fra gamle dage). Jeg antager at du har sat fjernsynet på "digital" og ikke "analog" på fjernbetjeningen, når du kan se DR HD - for mig lyder det nemlig umiddelbart som om du ser analogt signal...!
Men dårligt afskærmede og/eller lange antennekabler samt en kørende pc tæt på kablet kan forklare dit signal på dit tv er "mellem" og ikke "Høj". Men hvis der ingen pixelering er, så tror jeg ikke det betyder noget i dit tilfælde.
Til top
farbruun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2009
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 21:02
Først og fremmest, så lavede jeg en slåfejl.

Jeg skrev: "Kommer jeg tæt på skærmen (0-1 meter), så oplever jeg ikke masse uro i billedet." - der skulle stå "...så oplever jeg EN masse uro..." Smile

Mit TV fortæller mig, at signalet "højt" - måske er YouSee bare ikke bedre Confused

Tænker jeg måske kan få et lidt bedre billede med en digital boks og "presse" signalet op i 1080i via boksen - det var jo det jeg gjorde med mit TDC TV

Farbruun
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 454647
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu