recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 forsikringer = 2 x udbetaling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 forsikringer = 2 x udbetaling?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 forsikringer = 2 x udbetaling?
    Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 08:00
Halløj.

Jeg har pt. en ekstra forsikring på mit lcd tv, som dækker stort set alt.

Jeg har tænkt lidt på at få lavet den der elektronikforsikring hos alka til 300kr om året og som dækker alt elektronik i huset.

Hvis nu mit tv skulle gå hen og gå hen og blive totalskadet ( ved et uheld selvfølgelig) om jeg så får 2 x fuldpris for tv'et fra begge forsikringsselskaber?
Til top
1967Henrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 139
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 08:26

Nej.

Det er en produktforsikring, dvs at forsikringen dækker et produkt og i tilfælde af totalskade skal forsikringsselskabet have dit produkt og du får så genleveret et nyt i henhold til de regler der gælder for den tegnede forsikringspolice.

Mvh

Henrik

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 09:28

#furious

Du kan tegne flere individuelle forsikringer for en "tilstand" der alle kommer til udbetaling hvis denne "tilstand" indtræder - eksempler kan være sygdom, invaliditet, død

Men forsikring tegnet for specifikke ting/genstande, kan kun komme til udbetaling et sted fra. Man kan godt tegne flere forsikringer på den samme ting, hvis man eksempelvis ikke kan få en type forsikring der dækker alle situationer, men det er kun den ene forsikring der kan gøres gældende afhængig af hvad der nu er sket og hvilken der så skal dække i den situation.

Man kan ikke lave en lille god forretning ud af at tegne og få udbetalt 10 forsikringer på en og samme skærm - hvis denne pludselig falder ned fra væggen og totalskades

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 09:32

1000 tak for jeres svar.

Det var nu heller ikke for at få penge ud af, men mere for at være sikker på at få nogle penge, såfremt uheldet er ude.

Det ville jo være træls at så med en totalskadet skærm og ens forsikringsselskab ikke dækker skaden pga en lille § i deres betingelser.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

1000 tak for jeres svar.

Det var nu heller ikke for at få penge ud af, men mere for at være sikker på at få nogle penge, såfremt uheldet er ude.

Det ville jo være træls at så med en totalskadet skærm og ens forsikringsselskab ikke dækker skaden pga en lille § i deres betingelser.

Det er jo så ret svært at sige det ikke kan ske, man skal altid være MEGET grundig med forsikringer og hvad de dækker der er altid undtagelser.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu