recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra bærbar PC til TV...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra bærbar PC til TV...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JohnD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra bærbar PC til TV...
    Sendt: 30-November-2004 kl. 14:16

Hej alle

Jeg har et problem med overførslen af signalet fra min bærbare PC til mit TV. Bruger S-video udgangen på PCén til scart stikket på TV´et. Problemet er, at skærmbilledet overføres (dog uden farver ) Man kan således se dvd afspilleren på TV skærmen men ikke hvad den afspiller.  Mit skærmkort på den bærbare er et RADEON IGP 345M.

Håber der er en der kan hjælpe med et godt råd....

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 17:05

Hej JohnD,

Oprindeligt skrevet af JohnD JohnD skrev:

Problemet er, at skærmbilledet overføres (dog uden farver )

Problemet kan skyldes to ting, det mest sandsynlige er, at dit fjernsyn ikke kender til S-Video, og derfor viser signalet som var det almindelig composite. Prøv at se i manualen efter S-Video - ikke alle scart indgange på et TV der accepterer S-Video kan bruges (muligvis skal S-Video tilvælges i et menupunkt). Hvis dit TV ikke kan vise S-Video, er løsningen en 'omsætter boks' (kan evt. selv laves for den fingernemme).

Alternativt kan farvesystemet være sat til NTSC i stedet for PAL på din bærbare - se næste punkt.

Oprindeligt skrevet af JohnD JohnD skrev:

Man kan således se dvd afspilleren på TV skærmen men ikke hvad den afspiller.  Mit skærmkort på den bærbare er et RADEON IGP 345M.

Min bærbare har også et ATI Radeon (dog 7500) og dit problem skyldes, at ATI arbejder med en primær skærm - og klonede skærme. Det er kun den primære skærm der viser DirectX billedet (som alle afspillere benytter). Du skal i indstillinger for skærm, vælge avanceret (altså i Kontrolpanelet -> Skærm -> fanebladet 'Indstillinger' -> tryk knappen 'Avanceret').

Når du aktiverer TV'et (ved at trykke den lille knap med et O og den lodrette streg igennem) - aktiveres samtidig et sæt blå knapper i samme ramme som Flad skærm/LCD og TV. Disse knapper bruges til at vælge primær skærm (så du skal aktivere knappen med ringen og den hvide prik i rammen for TV for at sætte TV til primær skærm). Tryk anvend for at aktivere.

I samme ramme står iøvrigt farvesystemet (NTSC/PAL). Hvis det står til NTSC, kan det ændres ved at trykke på TV knappen over TV rammen. I fremkomne dialog ændres indstillingen under fanebladet 'Format'.

Pyha... det var en længere - og kringlet - smøre, håber du kan finde hoved og hale i det

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
JohnD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2004 kl. 08:03

Hej Lars

Jeg har fået billedet igennem til TV skærmen  Vil prøve med omsætter boksen, så der også kommer farver på...

Tak for dine gode råd....

Hej

JohnD

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2004 kl. 09:04

Hej JohnD,

Lyder godt at det lykkedes.

Jeg har iøvrigt bemærket at Harald Nyborg har et DVD Kabelsæt i sortimentet (til kr. 67,50). Det lader til at der følger en S-Video til Composite omsætter med i deres kit (iøvrigt sammen med 10m kabel til både lyd og billed). Jeg har ikke selv prøvet kittet - så det er et gæt ud fra billedet på deres hjemmeside.

Kvaliteten af kablerne er sikkert af tvivlsom kvalitet, så støj fra omgivelserne o.lign. kan have effekt på billedkvaliteten (men det kan vel prøves og eventuelt leveres tilbage).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2004 kl. 13:06

Hej Lars

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg har iøvrigt bemærket at Harald Nyborg har et DVD Kabelsæt i sortimentet (til kr. 67,50). Det lader til at der følger en S-Video til Composite omsætter med i deres kit (iøvrigt sammen med 10m kabel til både lyd og billed). Jeg har ikke selv prøvet kittet - så det er et gæt ud fra billedet på deres hjemmeside.

T.Hansen har også fået forskellige billige (guldbelagte) kabler i deres sortiment nu (T.Hansen AV kabler)

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2004 kl. 21:02

Hej

hvis jeg ser dvd fra pc og vil koble den til surroundreciever for at udnytte surroundeffekten, hvilket kabel skal jeg så bruges? Eller er lyden afhængig af lykortet på Pc´en? hvor jeg absolut ikke tror der er et specielt fancy lydkort i!!

Håber det er iorden at bruge denne tråd til dette ?

MVH Auri

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2004 kl. 22:53

Hej Auri,

Jeg har ikke selv erfaring med lydsiden under afspiling fra PC (da jeg ikke har nogen surround receiver - endnu).

Dog vil jeg mene at du bør kunne få surround ved Dolby Sorround/Pro Logic/Pro Logic II systemerne - altså de analoge surround systemer der blot koder surround ind i stereo signalet. F.eks. PowerDVD reklamerer med at understøtte både de analoge og digitale surround formater.

Få evt. styr på formaterne fra HiFi 4 All artiklen Få styr på formatforvirringen ........ !

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu