recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia 6110 Navigator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNokia 6110 Navigator

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lohse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Nokia 6110 Navigator
    Sendt: 01-November-2007 kl. 23:50

Hej jeg har haft min 6110 i et stykke tid, og har været rigtig godt tilfreds, men har valgt at jeg gerne ville have et større hukommelseskort i den. Her kom problemet så bare, for navigationsdelen ligger på kortet - jeg har så smidt det nye kort i tlf'en, og hentet navigationsdelen på Nokia's hjemmeside, men hver gang jeg nu skal bruge navigatoren, så skal den synkroniceres, og det foregår over GPRS og den forbindelse bliver vedholdt endt til at jeg afsluttet navigation. Med det gamle kort hvor de originale oplysninger ligger på, skulle der ikke oprettes forbindelse nogen steder hen.....? Jeg har også prøvet at dataen fra det gamle kort over på det nye, men nej de er skrivebeskyttet.

Nogen der har en løsning????

Pain is temporarily
Til top
JFAX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 20:55

Jeg har lige sat 4 GB Sandisk kort i min 6110 Navigator. Jeg har flyttet data fra gammelt til nyt kort med usb kabel. Gammelt kort i telefonen og det nye kort i adapter i den bærbare. Det vigtige kommer her når du tilslutter telefonen skal det være i data mode og ikke PC suite. Jeg har været ude for at det nye kort i adaptor har skubbet til skrivebeskyttelsestappen når man trykker kortet i bund. Jeg var faktisk nødt til at slibe lidt af tappen for den virkede. Det nye 4 GB køre bare. Jeg tror ikke jeg bruger gprs, kører kun på indbygget GPS antennen.

Hilsen Jakob

Til top
Lohse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af JFAX JFAX skrev:

Jeg har lige sat 4 GB Sandisk kort i min 6110 Navigator. Jeg har flyttet data fra gammelt til nyt kort med usb kabel. Gammelt kort i telefonen og det nye kort i adapter i den bærbare. Det vigtige kommer her når du tilslutter telefonen skal det være i data mode og ikke PC suite. Jeg har været ude for at det nye kort i adaptor har skubbet til skrivebeskyttelsestappen når man trykker kortet i bund. Jeg var faktisk nødt til at slibe lidt af tappen for den virkede. Det nye 4 GB køre bare. Jeg tror ikke jeg bruger gprs, kører kun på indbygget GPS antennen.

Hilsen Jakob

 

Når du starter Navigationen op, spørger den så om at du vil synkronisere nøglen?

Pain is temporarily
Til top
JFAX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 21:18
Nej. Jeg har enda købt til Tyskland, alt viker perfekt!
Til top
henrik s Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 00:41

HEJ...

Hjælp.

Har netop købt en 6110 og tumpen jeg har købt den af har skiftet hukommelseskortet ud til et 128mb. Der er ingen navigationskort i og jeg kunne naturligvis have tjekket det med gjorde det ikke.

Pyt med kortet, de er ikke så dyre, men hvordan får jeg kortet i den igen. Jeg har jo reelt licens til de kort der var i ved købet?

Jeg har cd'en fra rute66 og nokiasuite...

Telefonen er ikke en måned gammel og har kviteringen.

Hvad anbefaler i?

 

HEnrik



Redigeret af henrik s - 20-December-2007 kl. 00:42
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 21:19
først skal du have et 512 mb kort i, ellers kan kortene ikke være der. og jo man er da en tumpe hvis sætter et 128 mb kort i en navigator! men også lidt en tåbe hvis man ikke prøver gps på den inden køb ..
Til top
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 18:14

Har selv lige bestilt et 2 Gb micro SD-kort, for netop at få navi-kort over hele Europa. Er spændt på om jeg kan få det til at virke også .

 

Til top
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 11:35

Ville lige høre jer andre 6110 Navigator-ejere, om en ting. Når jeg går ind på min navi i mobilen, har jeg en rød hængelås hængende over hele scandinavien?? Og jeg kan ikke bruge kortene til noget, da der ikke vises noget, blot omridset af vort kære DK og skandinaviske venner.

Så vidt jeg kan forstå på det hele skal man først låse kortene op?? Er der nogen der har gjort det før??

Mvh Dief



Redigeret af Dief - 19-Februar-2008 kl. 14:44
Til top
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Dief Dief skrev:

Ville lige høre jer andre 6110 Navigator-ejere, om en ting. Når jeg går ind på min navi i mobilen, ahr jeg en rød hængelås hængende over hele scandinavien?? Og jeg kan ikke bruge kortene til noget, da der ikke vises noget, blot omridset af vort kære DK og skandinaviske venner.

Så vidt jeg kan forstå på det hele skal man først låse kortene op?? Er der nogen der har gjort det før??

Mvh Dief

Nå..... fandt lige ud af det selv. Det er fordi licensen til telefonen ikke virker, så jeg får byttet den imorgen eller i overmorgen sagde SONOFON-manden.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu