recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FLAC format spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFLAC format spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: FLAC format spørgsmål
    Sendt: 02-November-2007 kl. 08:32
Jeg er gået i gang med at rippe cd-samlingen til FLAC.

Jeg bruger dBpoweramp, hvilket bare kører derudaf. Når man vælger FLAC kan man vælger, hvilket compression level man vil bruge. Den står default til 5, hvilket komprimerer cd'erne ganske godt.

Måske et dumt spørgsmål, men er der nogen forskel i lyden, hvis man vælger fx. compression level 0 i stedet for compression level 5? Siden det nu er et lossless format, så burde der vel ikke være forskel vel?
Anders
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 09:45
Et gæt: Ligesom med PKZIP, så kan du angive et komprimeringslevel. PKZIP er også lossless, men level angiver, hvor meget tid den skal bruge på komprimeringen for at få den så stor som muligt (komprimeringen, altså, ikke filen).

Så det er sandsynligvis et spørgsmål om, hvor lang tid du vil bruge på komprimeringen mere end om kvaliteten (den er jo - som du skriver - lossless).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu