recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ripping med dbPowerAmp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRipping med dbPowerAmp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Ripping med dbPowerAmp
    Sendt: 06-November-2007 kl. 08:46
Hvilken indstilling bruger I, når I ripper cd'er med dbPowerAmp? Bruger I AccurateRip?

Jeg startede med at bruge AccurateRip, men det tog alt for lang tid at rippe en cd på den måde, så jeg gik i gang med bare at rippe cd'erne og så checke filerne bagefter med "After Encoding Verify Written Audio".

Her får jeg aldrig nogen fejl. Alt er fryd og gammen. Men der er numre, som man bare ikke kan høre, fordi lyden hakker eller forsvinder. Det er klart værst på de cd'er med CopyProtection, men også gode gamle cd'er uden CopyProtection kan have problemer.

Skal man bare bide i det sure æble og checke alle skiver med databasen på nettet (her tager det omkring 20-30 min pr. cd!)?
Anders
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 12:11
Jeg bruger selv FreeRip (LINK) - det fungerer godt, er hurtig og der er aldrig problemer med Copy Protected CD`s. Har kun tjekket hver 3-4 Cd med dbPowerAmp - jeg kan godt leve med resultatet 
Jeg riper med CBR, bit rate er 320 kbps.


Redigeret af teleplus - 06-November-2007 kl. 12:14
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 18:04

Jeg må anbefale VBR - ingen grund til at sangene fylder mere end deres kompleksitet kræver... jeg kører 192VBR (MP3) og det medfører kbps-svingninger fra 100 til 300.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 19:14
Nu skal du ikke være smålig Kris , en album ripet med 320 kbps kommer op på ca. 80 MB - det er ca. 6000 albums på en NAS på 500GB .
Seriøst - jeg kunne ikke høre det større forskel mellem VBR og CBR - og jeg når max. 150GB musik på min NAS.
Har også testet dit yndlings program (MM) - der vil jeg sige at FreeRip er lang hurtigere er kvaliteten er det samme. MM`s andre kvaliteter skal man slet ikke sammenlige med FreeRip


Redigeret af teleplus - 06-November-2007 kl. 19:15
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 19:47

Det afgør du naturligvis selv. Ang. forskellige rip-programmer skal jeg bestemt ikke kloge mig. Jeg bruger mest audiograbber (som jeg også har brugt til at digitalisere 300 LP'er - dét var fast arbejde!). MM bruger jeg til at holde styr på min samling - kun MM kan klare den opgave.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu