recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebiograf

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TwinX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebiograf
    Sendt: 05-December-2004 kl. 00:16

Jeg har fundet ud af at jeg vil ha hjemmebiograf, jeg synes bare markedet og meget stort og uoverskueligt, så var lige nede i hifi-klubben for at kigge og få noget info om det...

Jeg fandt så ud af at jeg skal have følgende:

Lcd-TV 32", højtalere, Hdd-dvd-afspiller og en Reciever... Efter at have kigget lidt rundt på Hifi-klubben's hjemmeside har jeg fundet dette:

DENON AVR-2805 surround receiver

SHARP LC32GA4 LCD TV

SYSTEM Dali Blue (surround system)

SHARP DVHR300S DVD-optager

Er dette ok, er sikker på noget kan gøres bedre... Hvilket sammensætning ville i anbefale? Noget jeg skal være særligt opmærksom på, og er det kabelkit som hifi-klubben godt nok, eller skal man have noget dyrere. her taler jeg om sætte til 900 kr.

Nogen der allerede nu har en go hjemmebiograf som kan med sikkerhed kan sige noget er nice....

Takker for hjælpen.... :)

Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 14:17

Du kan finde MEGET mere info om dette emne på HiFi4All.

m@dsen



Redigeret af m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
Scherer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 19:29

Hejsa,

jeg har haft både Denon og NAD produkter i årenes løb og jeg må sige at jeg foretrækker NAD. Efter min smag så spiller NAD bare bedre både til film og musik, hvorimod Denon er valget hvis du vil have mange features. I din situation ville jeg vælge en NAD T763v2

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/NAD_T763v2_surround_receiver.htm?id=5340

Men det vigtigste er at DU bliver tilfreds, hvis du spørger pænt vil de som regel arrangere en "lytning" udenfor normal åbningstid så du i ro og mag kan lytte til de forskellige set-up´s sammen med en medarbejder der kan guide dig igennem det hele.

Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 22:41

Jeg har haft Denon og NAD produkter og foretrækker Denon på surround siden, hvor jeg synes de lyder bedre. Jeg synes kombinationen af Dali højtalere og Denon udstyr er rigtig god. Dali Blue serien giver rigtig god lyd, gor en rimelig penge.

Mht. dit valg af udstyr, ville jeg nok vælge Sony HX900 hd/dvd optager i stedet for Sharp'en, for at optage TV. Til gengæld ville jeg vælge en separat DVD afspiller med HDMI eller DVI og en eller anden form for scaler eksempelvis Denon 1910. Det giver et flot billede på en LCD, som helst skal have et "native opløsning" signal for at give et godt billede.

Jeg ville nok også spare lidt på LCD'en og vælge deres Hugoson 30" LCD til 14 kilo eller en Philips PF9946 til 15 kilo i elgiganten. LCD'erne er meget på vej ned i pris for øjeblikket, så jeg synes det er bedre og købe en billigere model man kan smide i soveværelset eller lignende.

Mvh Kenn

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu