recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-32M71B stadig et godt tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-32M71B stadig et godt tv?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2bak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE-32M71B stadig et godt tv?
    Sendt: 21-November-2007 kl. 16:46

Jeg har set, at SHG.DK har en demomodel af Samsung LE-32M71B stående til 5.295 kr.
Jeg er på nippet til bestille det, men skal lige holdes i hånden af eksperterne:

Er det M71 stadig et kvalitets-TV, eller går det så hurtigt i dag, at man kan finde nyere apparater i samme kvalitet som M71'eren til nogenlunde samme pris?

På forhånd tak.

Samsung LE-32M71B, Samsung SMT-H3106, diverse hifi
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2007 kl. 00:50

Du skal være opmærksom, når SHG.dk skriver Demomodel, så kan det dække lige fra at tv'et har været ude hos 10 forskellige kunder, til at det har stået i et hjørne i en papkasse. Så hvis jeg var dig, så skal du sikker dig, at du kan sende det tilbage, hvis der er for mange ridser, eller pixel fejl. Evt. pres prisen ned til 5000,- de vil helt sikkert gerne af med det.

Samsung LE-32M71B er et super flot tv, så hvis du er til flot design er de penge givet okay ud. Men udviklingen går rigtigt hurtigt og de nyere  Samsung LE32R86-88  modeller, er faktisk en tand bedre og de koster omkring de 6200,-



Redigeret af kskruger - 22-November-2007 kl. 00:51
Til top
2bak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 20:16

Jeg købte det. Det ser ud til at have været ude og vende hos en enkelt kunde, men det er ellers som nyt.
Efter et par dage med TV'et må jeg konkludere, at det er et rigtig godt TV, og jeg får nu lyst til at gense en masse af mine DVD-film. Jeg kører component fra min DVD og HDMI fra min Sagem HD81 (TDC SD og HD kabeltuner).
Fødes det med et ægte HD-signal fra min Sagem er det naturligvis endnu bedre (Discovery HD). Men direkte SD TV, fx DR's direkte udsendelser, er også forrygende på dette TV.
Pt. har jeg sat HD81'eren til at opskalere SD 576-signaler til 1080i (Auto/EDID), og det er ikke ubetinget godt på alle kanaler, da jeg synes billedet nogle gange bliver for digitalt at se på, og det ser ud som om, den har problemer med billeder i bevægelse - men dette er nok ikke Samsungen's skyld. Hvis kilden er god, fx DR1 direkte, så synes jeg at opskaleringen er uden problemer. Men dette vil jeg eksperimentere med i Sagem'en.
Kontrasten på TV'et er god, i det hele taget er billedet meget tilfredstillende og realistisk. Har endnu ikke haft tid til at afprøve de forskellige billedjusteringer.
Lyden er ikke noget at snakke hjem om, men jeg bruger i øvrigt altid ekstern forstærker.

Designet på TV'et er også et stort plus. Skal helt klart op og hænge på væggen.



Redigeret af 2bak - 24-November-2007 kl. 22:15
Samsung LE-32M71B, Samsung SMT-H3106, diverse hifi
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 00:34

Tillykke med købet, som sagt er det et rigtigt flot tv, så det skal du nok blive glad for.

Ang. opsætning, så start med, at slå alle billede forbedrings funktioner fra, de gør kun ondt være og giver et unaturligt billede. Leg derefter med de  forskellige billede justeringer. Der kan være en del at hente der.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu