recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopering af DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopering af DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dahlgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopering af DVD
    Sendt: 20-Januar-2004 kl. 11:07

Hvordan kopier jeg en original DVD over til en DVD +R via min PC...

Er det en kompliceret opgave eller hvordan ??

Dahlgaard

 

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2004 kl. 11:21

Dette forum er vist nok primært lavet til recordere til stuen.

kig på sitet www.doom9.org / www.doom9.net 

snowatom

P.S. Lars, ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2004 kl. 11:44

Hej Snowatom

Spørgsmål af anden art omkring DVD er egentlig også velkommen her. Det berører jo emnet med optagere meget, og der er sikkert en stor viden her omkring mange af de emner.

Sålænge debatten holdes på et seriøst informativt plan.

Med det mener jeg, at det er ok at snakke teori og teknikker også selvom det er emner som "hvordan fjerner jeg macrovision" og "hvordan kopierer jeg en købt DVD". Teori er jo med til at gøre os alle lidt klogere på disse nye medier.

Jeg vil dog foretrække at man kun bruger lige dette forum (DVD & HDD Recordere) til spørgsmål om DVD og harddisk-optagere, og bruger de andre forums til andre emner.

Men måske der mangler et forum som hedder Teori & teknik ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Pete Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2004 kl. 14:25

Hej Dahlgaard.

Det største problem ved at kopiere en DVD er, at maseproducerede DVD'er indeholder to lag, hvorimod brændbare DVDer endnu kun kan indeholde et lag.

Derfor kan en DVD film indeholde ca. dobbelt så meget data, som en brændbar DVD.

Der findes forskellige programmer, der kan bruges til at rekomprimere DVD'er, så de passer på en brændbar DVD. Et, jeg synes er rigtig godt hedder DVD-Shrink. Her kan du vælge hvor meget af indholdet du vil kopiere, så du fx. kan undlade at kopiere ekstra materiale. Hvis der er lyd i flere sprog, kan du nøjes med at kopiere det ene osv. Til sidst ender det med at selve filmen ikke skal komprimeres, eller kun lidt. Fx. skulle Matrix på denne måde komprimeres til 92% af dens originale størrelse når ekstramateriale var fjernet.

DVD-Shrink giver dog ikke den bedste billedkvalitet, hvis filmen skal komprimeres, som nogle andre programmer - men det er til gengæld uhyrre let at bruge. Og så arbejder det meget hurtigt. Det tog ca. 20 min. at rekomprimere Matrix.

DVDShrink kan findes på www.doom9.org

Til top
Dahlgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 09:36

Tak Pete !!

Genial side....

Downloadede DVDShrink...Installerede ...Isatte den SWAT kode 1 DVD jeg ikke kunne spille på min Philips DVDR80..Rippede den på 10 minutter og brændte selve filmen over på en ren DVD+R skive..Det tog 10 minutter og vupti...Det afspillede perfekt på Philips DVDR80..

Tak for godt input...

Forsat god dag

Dahlgaard

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 09:54

Jeg bruger selv DVD2ONE til backup, DVDshrink er udemærket, der er bare en lille ulempe ved det program.

Det fjerner ikke Layer Break informationen.  - men det gør DVD2ONE

Der findes også CloneDVD, og i deres kommende version "CloneDVD 2" har de også fået lavet det sådan at de fjerner layer break informationen.

På de fleste DVD-afspillere er det lige meget. Men nogen vil på en kopi (single layer) lede efter det andet lag (som jo ikke er der mere) når den får informationen, og det kan få DVD-afspilleren til at gå ned.

Rent standard set må der ikke være en layer break information på en single layer disc. Det er snavs og den information skal væk.

Man kan dog selv fjerne den med programmet "IFOEdit", det er bare ikke så lige til.

snowatom

 



Redigeret af snowatom
Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 14:52
Dvdshrink fjerner osse layerbreak fra version 3.1 - jeg har dog aldrig oplevet at det har givet nogle problemer med de gamle versioner (borset fra den irriterende pause...)

/Sune
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 14:54

Fedt, det er altid rart at have et alternativ.

Kan du komme med et link hvor de skriver at de har fixet layer break ?

snowatom

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2004 kl. 15:13

checkede selv op på det, her er DVD Shrink Version History fra det blev rettet.

KANON

Version 3.1 Beta 1 - 29 Dec 2003

Improved re-author GUI.

Switched to DirectShow architecture for video preview, added audio preview functionality.

Improved pre-analysis routines, analysis takes longer but provides more accurate estimation of compressed size.

Deep Analysis option disabled if no compression necessary.

Fixed bug in "Perform deep analysis before backup" option, where resulting files could be over/undersized if video not set to automatic compression.

Disabled audio/subpicture streams are remapped and completely removed from output IFO file _if_ they are disabled in every title which contains a reference to them.

Added support for custom toolbar images.

Fixed "Cannot decrypt VOBS" error.

Improved error reporting to indicate filenames where appropriate.

Added Layer break removal.

Changed "open files" to browse for a folder, not a filename. The folder must contain a complete DVD title.

Added automatic creation of VIDEO_TS and AUDIO_TS subfolders in output directory.

Added "low priority mode" for backup.

Added check for available disk space.

Added shutdown computer warning so user can cancel.

Added installer/uninstaller (courtesy of Inno Setup Compiler).

Improved support for Win98.

No longer steal ".IFO" file extension for DVD Shrink.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu