recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel Garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel Garanti

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mr. Burns Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2004 kl. 14:20

Sakset fra forsikringsbetingelserne:

Forsikringen dækker ikke skade, som ikke betinger varens anvendelighed (kosmetisk skade).

En Pixelfejl går nok her ind under :(

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2004 kl. 15:14

Mmmm.... ??

Nu har jeg fået hifiklubben til at undersøge pixelgaranti for mig, og de vender tilbage, det er dog kun plasma.

Jeg er dog mest til TFT, da jeg syntes der er et bedre billede på dem.

snowatom

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2004 kl. 20:20

Jeg har nu købt mit TV, men det blev et Philips billedrør. Jeg købte deres top model (32PW9509/12). Billedet er helt kanon, jeg søgte lidt rundt på nettet, og det viser sig at billedet stadigvæk kan blive flottere på billedrør end plasma eller TFT.

Det kræver selvfølgelig man er villig til at bruge den ekstra plads til sit TV. Min stue er på 50 m2, så det er ikke et problem .

Jeg får det først på torsdag, så jeg må vente lidt endnu. Der var desværre mange andre der havde samme smag, så det var revet væk. Jeg kan dog takke TFT og Plasma skærmene for en ting, de er skyld i at jeg kan få topmodellen i billedrørs serien fra Philips til kun 10.000 kr.

Jeg køber dog TFT til soveværelset, her kan jeg godt leve med HVIS der skulle ryge en pixel, men i stuen NEJ TAK.

Tak for debatten det var sjovt, jeg ville bare ønske der var flere som gik lidt mere op i at pixel fejl ikke burde forekomme. Men der er desværre stadigvæk også mange folk som ikke er informeret omkring dette, og ikke ved at det kan forekomme.

Jeg har tænkt på at lave et site hvor jeg virkelig ville kunne få gang i debatten, ved dog bare ikke om der ville være interesse for det.

snowatom

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2004 kl. 00:38

Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Jeg har forelsket mig i et 32" widescreen TFT TV, MEN jeg har ikke mod på døde pixels. Der er ingen producenter som lover total pixelgaranti, de har alle nogle snottede regler om hvor mange pixels/subpixels der må være defekte, JEG KAN IKKE HA DET!!...

Jeg skulle lige til at sige "så lad være med at købe en LCD", men det gjorde du så også...  Tillykke med dit nye tv, bedre findes imho ikke. Og mht. billedkvalitet på LCD er pixelfejl ikke det største problem...

Sig til hvis du har brug for hjælp til indstilling af billedet når du får det - det gør _meget_ forskel at få det ordentligt indstillet, billedet fra fabrikken er helt ude i hampen. Til gengæld kan du, når du er færdig, gå rundt i en masse butikker og skrige af grin over billedkvaliteten på alle LCD-skærmene...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2004 kl. 11:49

Nu bliver jeg jo helt nysgerrig  - det kan da helt sikkert være at jeg skriver til dig om nogle gode råd.

Men lige så det er til at holde ventetiden ud, hvilke indstillinger tænker du på at der skal ændres ?. contrast eller lysstyker ? eller noget helt tredje. ?  ..

snowatom



Redigeret af snowatom
Til top
Mr. Burns Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 10:13

Kunne I mon ikke forsætte indstillingsdebatten i en ny tråd, der er sikkert mange som kunne få glæde af det (incl. mig )

/Jakob

PS. Snowatom, jeg kom til samme konklusion, som dig, da vi skulle ha nyt, hvis det skal være lcd/plasma er det stadig for mange penge i forhold til kvaliteten på et CRT tv...om nogle år måske...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu