recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround på PS3

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround på PS3
    Sendt: 15-December-2007 kl. 23:17

 

 Jo der er TVer der har Digital lydudgang, men da de ikke kan modtage Surround er det jo ret underordnet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 23:12
Problemet er bare at jeg har ingen receiver og har ikke lige penge til det lige nu. Men så der ikke noget problem. Så skal jeg bare have fat i en splitter og så er det perfekt :D. Er der egentlig nogle tv som har optisk eller coax udgang eller indgang? kan ikke lige huske hvad det hedder :)

Redigeret af Zixer - 15-December-2007 kl. 23:16
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 22:35

 

 Der sendes ikke Surround på TV udsendelser, hverken på det Analoge eller Digitale sendenet, ved modtagelse fra sattelit eller kabel er der enkelte udbydere der benytter sig af det, men det er et fåtal. Det er kun muligt fra en TV udsendelse at få Prologic, som minder om Surround, men det er det ikke, det kan også opnås med en Analog forbindelse mellem TV og Reciver.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 20:08

For at sige det lidt nemmere så vil jeg have de her ting til at fungere sammen med mit z-5500 sæt. Sættet har optical, coax og direct.

Ps3 med optisk udgang

Et lydkort til computer med optisk udgang

og et tv. Lige nu et LG (kan ikke huske modellen) og måske i fremtiden et Panasonic PV70. Men tv'er har vel ikke optisk udgang ?

Med surround hvis jeg fx. ser film på tv3. De film jeg ser på computeren kommer over på tv'et så så længe at mit z-5500 er optisk forbundet med min computer så bliver der jo også surround lyd på tv'et. Men har brug for hjælp til at få det hele til at fungere sammen. Mange tak fordi i tager jer tid :)



Redigeret af Zixer - 15-December-2007 kl. 20:11
Til top
Zixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 17:44
Kan i linke til sådan en omskifter ? Altså så når man vil ha lyd på Ps3 skifter man og på computer så skifter man bare tilbage ?. Hvad gør jeg så med lyd på mit tv ?
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 23:05
Ja det virker godt med sådan en omskifter. Bruger jeg også mellem min Z-5500, PS3 og Xbox. Skide irriterende at skulle skifte kabel hele tiden 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 20:16

 

 Det er da ganske enkelt. Du køber en da bare en omskifter, så kan du have begge enheder tilsluttet på samme Input.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 20:08

Det det hele egentlig handler om nu da jeg har fundet ud af hvad jeg skulle bruge er om jeg ikke kan få ordentlig surround på min computer når jeg ser film. Jeg køber dette lydkort http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=730353&lo kation= . Det har en optisk udgang. Det jeg så vil er at forbinde det til mit Z-5500 sæt men så kan jeg ikke samtidig have min Ps3 forbundet. Hvad gør jeg så ?

Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af Zixer Zixer skrev:

Det med at købe et optisk kabel og så forbinde min Ps3 med mit z-5500 sæt det forstår jeg godt. Men når jeg så ser film på tv kunne jeg tænke mig surround effekt og når jeg ser film fra min computer over på mit tv ville jeg også gerne have surround lyd. Det med optisk kabel fra ps3 og til z-5500 det er jeg med på. Men resten mangler.

 

(tak for svarene indtil videre)

 

Sorry, hvis jeg misforstod dig i farten!

Til top
Zixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 19:48

Det med at købe et optisk kabel og så forbinde min Ps3 med mit z-5500 sæt det forstår jeg godt. Men når jeg så ser film på tv kunne jeg tænke mig surround effekt og når jeg ser film fra min computer over på mit tv ville jeg også gerne have surround lyd. Det med optisk kabel fra ps3 og til z-5500 det er jeg med på. Men resten mangler.

 

(tak for svarene indtil videre)

Til top
Olfred Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Maistro Maistro skrev:

Oprindeligt skrevet af Zixer Zixer skrev:

Hey. Jeg har en PS3, et hd-ready tv og en computer + et logitech z-5500 højttaler sæt. Lige nu er mit z-5500 sæt sat til min computer lydkort med jack stik og så to jack stik op i tv'et så der også er lyd på mit tv. Jeg er ikke tilfreds med den lyd det giver da der ingen surround er når jeg spiller PS3. Jeg anskaffer mig snart et optisk kabel og et nyt lydkort. Et billigt creative med optisk udgang. Da ps3'en også kan noget med lyd igennem optisk kabel tænkte jeg på hvordan jeg skal sætte det til sådan at jeg kan få surround på mit tv/PS3 + min computer.

Nogle der kan forklare det ?

 

Hvad skal du dog bruge et nyt lydkort til?? Du skal jo blot nøjes med et optisk lydkabel, så har du alt, hvad du skal bruge - og hvad der er værd at bruge - i denne sammenhæng!

Du taler jo netop om at spille på PS3 og dermed et spørgsmål om at forbinde PS3 + Z-5500 - som rigtig nok kun kan gøres med optisk (da PS3 kun har denne digitale lydudgang), mens Z5500 har både coax og optisk. Så bare i med et optisk kabel ml. PS3 og Z-5500, ændre lydindstillinger på din PS3 til optisk lydudgang (her sættes "hak" ved DTS/5.1) og så er du klar til surround via PS3'eren!

Jeg har selv en PS3 og Logitechs THX Z-5500, hvilket jeg synes er en ganske udmærket sammensætning mht. kvalitet og power - prisen taget i betragtning!

Som han skriver skal han bruge et nyt lydkort til at få 5.1 ud af hans pc.

Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Zixer Zixer skrev:

Hey. Jeg har en PS3, et hd-ready tv og en computer + et logitech z-5500 højttaler sæt. Lige nu er mit z-5500 sæt sat til min computer lydkort med jack stik og så to jack stik op i tv'et så der også er lyd på mit tv. Jeg er ikke tilfreds med den lyd det giver da der ingen surround er når jeg spiller PS3. Jeg anskaffer mig snart et optisk kabel og et nyt lydkort. Et billigt creative med optisk udgang. Da ps3'en også kan noget med lyd igennem optisk kabel tænkte jeg på hvordan jeg skal sætte det til sådan at jeg kan få surround på mit tv/PS3 + min computer.

Nogle der kan forklare det ?

 

Hvad skal du dog bruge et nyt lydkort til?? Du skal jo blot nøjes med et optisk lydkabel, så har du alt, hvad du skal bruge - og hvad der er værd at bruge - i denne sammenhæng!

Du taler jo netop om at spille på PS3 og dermed et spørgsmål om at forbinde PS3 + Z-5500 - som rigtig nok kun kan gøres med optisk (da PS3 kun har denne digitale lydudgang), mens Z5500 har både coax og optisk. Så bare i med et optisk kabel ml. PS3 og Z-5500, ændre lydindstillinger på din PS3 til optisk lydudgang (her sættes "hak" ved DTS/5.1) og så er du klar til surround via PS3'eren!

Jeg har selv en PS3 og Logitechs THX Z-5500, hvilket jeg synes er en ganske udmærket sammensætning mht. kvalitet og power - prisen taget i betragtning!

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu