recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Markering af beskeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMarkering af beskeder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bear Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Markering af beskeder
    Sendt: 19-December-2004 kl. 23:54

Hej recordere.

Er der nogen, der ganske kort kan forklare mig forskellen på de to funktioner "Markér alle beskeder som læst" og "Slet cookies oprettet af dette forum".

Jeg synes umiddelbart ikke, jeg kan se nogen forskel, om jeg benytter den ene, eller den anden.

God Jul til jer alle......


Bear - Ole Nørgaard
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2004 kl. 12:06

Hej Bear

Oprindeligt skrevet af Bear Bear skrev:

Er der nogen, der ganske kort kan forklare mig forskellen på de to funktioner "Markér alle beskeder som læst" og "Slet cookies oprettet af dette forum".

Cookies er en metode hvor hjemmesider kan gemme oplysninger på din computer, til genbrug næste gang du kommer ind på hjemmesiden. Det kan være ting som dit login (brugernavn + kodeord) og hvornår du sidst var logget ind. Ved at sammenligne hvornår du sidst var logget ind, kan forummet vise dig hvor der er kommet nye beskeder - f.eks. nye beskeder i de emner du har skrevet i.

Slet cookies oprettet af dette forum er derfor mest relevant, hvis du sidder på en offentlig PC hvor du ikke ønsker andre skal få adgang til de oplysninger som er gemt i forummets cookies. Så det er en nem måde lige at rydde op på. Mange netcaféer har dog en automatisk oprydning, så alt slettes/renses når en ny bruger overtager, så der er funktionen overflødig. Derhjemme skal du ikke være bekymret for at bruge cookies på recordere.dk, de er der kun for at forbedre din adgang og betjening til/af forummet.

Markér alle beskeder som læst vil markere alle beskeder som læst. Dvs. at ingen vil fremstå som nye og ulæste. 

I forumoversigten kan du se hvilke emner der er nye beskeder i, på den lille konvolut i venstre side. Åbent forum ingen nye beskeder = ingen nye beskeder, og Åbent forum nye beskeder = nye beskeder i denne kategori. Samme inde under hvert emne.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bear Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2004 kl. 00:53

Hej Lars.

Tak for svaret.

Men så har jeg et lille tillægsspørgsmål.

Når jeg klikker på et emne, eller en linie, jeg ikke har læst før, skifter teksten farve.
Hvis jeg så aktiverer "Slet cookies oprettet af dette forum", forsvinder ganske rigtigt alle besked markeringerne i konvolutterne, men farve markeringerne bliver ikke nulstillet.
Hvis oplysningerne om hvilke emner og linier, jeg har besøgt, ikke slettes med cookies, hvor gemmes disse oplysninger så?

På forhånd tak.


Bear - Ole Nørgaard
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2004 kl. 09:58

Oprindeligt skrevet af Bear Bear skrev:

Hvis oplysningerne om hvilke emner og linier, jeg har besøgt, ikke slettes med cookies, hvor gemmes disse oplysninger så?

Det er din Internet Browser, der holder styr på de oplysninger. Den holder styr på, hvilke sider du har besøgt.

Du kan nulstille dette, ved at slette 'historien' i Browseren. I en engelsk Internet Explorer sker det i Tools > Internet Options > Clear History. (Jeg kan desværre ikke huske, hvad det tilsvarende kaldes på dansk, men det skulle være til at finde).

Baseman in color
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu