recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb ikke HP bærbare dv6000 eller dv9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb ikke HP bærbare dv6000 eller dv9000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb ikke HP bærbare dv6000 eller dv9000
    Sendt: 04-Januar-2008 kl. 18:13

Jeg har hjulpet en med sin bærbare HP dv6165eu bærbare.

Problemet med maskinen var at det trådløse kort ikke virkede til at starte med. så her blev brugt et usb trådløst kort. og HP blev kontaktet, de forklarede først altmuligt omkring geninstallering af winxp eller vista osv...

Nu er det så gået mere galt, og grafik kortet virker ikke mere, så den siger 1 lang og 2 korte bib, når man tænder den, og skal nu ind til HP.

Jeg har imens læst på nettet omkring problemet og det er altså et udbredt problem på DV6000 og DV9000 serierne med AMD processor og på nogle intel baserede maskiner med nvidia grafik kort.

- det trådløse kort virker ikke.
 Årsagen skulle være et bundkort problem, hvor der ikke leveres nok strøm til minipci-E kortet. og derved ses det ikke i windows, og derfor kan det nogen gange betyde kortet alligevel dukker op, når ens grafik kort ikke har nogen drivere, og kører i laveste opløsning og bruger derved mindre strøm.
- Nvidia grafik kort.
Årsagen til 1 langt og 2 korte bib. Kortet nvidia grafik har fået monteret sit vram forkert, og sidder ikke korrekt på bundkortet og kan løsne sig ved flere "mindre" slag, såsom at lægge den for hårdt ned på et bord , eller ved at tabe den på mindre afstand, eller rystelser. som jeg altså har læst forklaringen.

Dette bekræfter HP på deres hjemmeside omkring dv6000 og dv9000 serierne. og yderligere udvider garantien 1 år for de ejere som kun har 1 års garanti som er gældende i flere lande (ikke i dk).

Så lad være med at køb et HP DV serie maskine (pavillion), deres bærbare er bygget fra starten defekt, og VIL med tiden altså gå i stykker på grund af ovennævnte efter 6-9 måneder.
Yderligere fremprovoker ikke fejlen ved at lægge seneste bios på maskinen, det kan fremskynde fejlen på wireless kortet.

HP skulle yderligere ikke være så lette at overtale til at udskifte bundkort, så man kan let få sin defekte maskine tilbage, i præcis samme stand, iflg flere på udenlandske forums.
Bare søg på google =   hp wireless disabled     eller dv6000 3 beep

Der er startet et sagsanlæg i usa hvor flere er gået op imod HP , da det som sagt er en bekræftet fejl af hp selv.

Så er de glade HP ejere her, advaret, af en som har erfaret det på egen hånd.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu