recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal man træde på bremsen mht. HD-DVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal man træde på bremsen mht. HD-DVD?

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal man træde på bremsen mht. HD-DVD?
    Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Tilsvarende, så har et par high-end firmaer der hidtil har sagt at de forholder sig neutrale så længe tingene er så usikre, antydet at de nu har sat gang i udviklingen af Blu-Ray afspillere.

Jeg er ret sikker på, at der er mange producenter, hvad enten det er hardware eller software, som allerede er i gang nu med at lave BD i det skjulte.

Det var netop det jeg skrev om forleden, at disse har ikke råd til at gå i stampe og vente på et udspil fra HD DVD lejren. De er nødtil at gøre et eller andet. Og hvis tendenser er, at økonomien ikke kan hænge sammen ved at vælge HD DVD, så har de kun to muligher. Enten trække sig helt ud af markedet eller så gå efter det som tendensen viser, (som de kan tjene penge på). De virkelig store firmaer har råd til at vente lidt, og evt. se om de kan komme med et udspil på een eller anden måde. Men jeg tror næppe der er noget der kan rykke ved salget nu. Det er forsent, når ikke den væsentlige opbarkning er til stede.

 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:15

Dét der er meget mere interessant end salgstal, er stemningen i branchen. Indtil for ganske nyligt, var svaret hos de fleste jeg talte med rundt omkring "who knows?", når man spurgte til deres holdning om HD-DVD vs blu-ray. Nu er den hele vejen rundt "blu-ray har vundet". Joe Kane har været en af de mest prominente fortalere for HD-DVD i starten, og på ISE havde han kun en HD-DVD med på udstillingen, ingen Blu-Ray. Direkte adspurgt omkring udviklingen mellem formaterne, var svaret: "Forget HD-DVD, it's all about Blu-Ray now". HD-DVD'en blev brugt fordi noget af det materiale han bruger under fremvisningerne, kun findes på HD-DVD, mens intet af det kun findes på blu-ray, så her og nu var det nemmere at bruge HD-DVD. )næste generation af DVE kommer dog på begge formater, hvis nogen skulle være i tvivl!) Tilsvarende, så har et par high-end firmaer der hidtil har sagt at de forholder sig neutrale så længe tingene er så usikre, antydet at de nu har sat gang i udviklingen af Blu-Ray afspillere. Der er afgjort en holdning til at HD-DVD lever på lånt tid, og dét at en række producenter ændrer holdning fra at være tilbageholdende til nu at kaste sig ind i blu-ray lejren, kan meget nemt være dén domino-effekt der gør at blu-ray kører HD-DVD over om et års tid.

Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 10:29

Oprindeligt skrevet af GrillBiller GrillBiller skrev:

Vi kan jo starte med denne artikel..
:Circuit City: HD
DVD sælger da ganske fint

;)

Eller de seneste rygter...
at Paramount og Universal har fået sat skub i Twinlayer formatet.
(Pss.. HD DVD og DVD på samme side) og at der kommer en større udgivelse
af gode film

LOL, tro på det mester og fortsæt du bare dit spin på at HD-DVD har står på situationen. Det er bare lettere sørgeligt at se dit forsøg på at bagatallisere den håbløse situation HD-DVD står i og at de reelt har tabt krigen.

Hvad gør du den dag HD-DVD lukker og slukker, dropper du så HD helt da du jo tidligere har gjort stort ud af du *aldrig* vil støtte BD

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 02:02
HD DVD og DVD på samme side? Hvad skulle det dog hjælpe? Det giver jo bare endnu mindre plads til HD DVD'en. Det er fint til 30 minutters anime OVA-afsnit som ved Bandai Visuals udgivelse af Freedom-serien, men til film virker det altså ikke vanvittigt brugbart.
Til top
GrillBiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 00:11
Vi kan jo starte med denne artikel..
:Circuit City: HD
DVD sælger da ganske fint

;)

Eller de seneste rygter...
at Paramount og Universal har fået sat skub i Twinlayer formatet.
(Pss.. HD DVD og DVD på samme side) og at der kommer en større udgivelse
af gode film

Redigeret af GrillBiller - 01-Februar-2008 kl. 00:12
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af GrillBiller GrillBiller skrev:

Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Nå, de nye Nielsen Videoscan tal er opdateret... Trenden ser ud til at holde. Nu 2 uger i træk..

http://www.engadgethd.com/tag/VideoScan/



Og Dog..
http://www.dvdtown.com/news/hd-dvd-gain-in-market-share-afte r-huge-drop/5172

Jamen det var da gode nyheder, så er der ingen grund til bekymring i HD-DVD lejren

Hvad så GrillerBiller, satser du stadigvæk på den røde hest og håber at de hiver endnu en kanin op af hatten, lidt ligesom de gjore med de billige kinadåser til $199

 

 

 

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 15:13

Naaah, som jeg ser det, så er det igen en normal udvikling. Efter Warners stunt, så gik markedet i chock, og så derefter begyndte at vågne op igen, måske fordi nogle tvivlere af HD DVD alligevel tog sig sammen og valgte HD DVD. Dernæst skal man jo heller ikke ignorerer, at prisen faldt voldsomt, hvilket sandsynligvis har fået nogle til at reagere, efter at have haft brug for en lille tænke pause.

Forøvrigt læser jeg de to links som henholdsvis film og afspillere. Så det er på hardware siden at HD DVD er gået frem, hvilket nok hænger sammen med, at de filmselskaber bag HD DVD (dem der er tilbage) ikke har nogen nyheder foreløbig, mens Blu Ray i samme periode har smidt et par stykker på gaden.

Det er dog efter min opfattelse filmsiden som er mest interessant. Man kan få enhver til at købe hvad som helst, hvis prisen er derefter. Spørgsmålet er bare, om dette hvad som helst så er brugbart.

 

Til top
GrillBiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Nå, de nye Nielsen Videoscan tal er opdateret... Trenden ser ud til at holde. Nu 2 uger i træk..

http://www.engadgethd.com/tag/VideoScan/



Og Dog..
http://www.dvdtown.com/news/hd-dvd-gain-in-market-share-afte r-huge-drop/5172


Redigeret af GrillBiller - 30-Januar-2008 kl. 12:50
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 20:54
Jeg er stadigvæk overrasket over den forskel, og specielt de graverende fejl som flere anmeldere giver udtryk for.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Kim - forringelser og forringelser, det er jo så meget sagt. Men når vi taler om f.eks. Samsung BD 1400 og Toshiba HD XE1, så kan Sharpe´en ikke være med omkring afspilning af SD DVD, og det gælder til en vis grad også i forholdet til Tosh EP35.

Fandt efterfølgende ud af, at det engelske magasin "What Video and Hi-fi" er helt enig med mig i den bedømmelse 

Der er skam rigtig mange "derude" som er enig med dig, hvilket selvfølgelig bekymre mig lidt  Men jeg har valgt at lade tvivlen (og mit sandsynligvis ringe udstyr) kommer disse kommentarer til gode, og har skrevet en slags kompromis. Jeg holder på det jeg kan se, men er ikke bleg for at erkende, at forskellen kan ligge i udstyret.

Men bedøm selv. Anmeldelsen er online nu.

 

Hej Kim - jamen jeg har med fornøjelse læst din anmeldelse, og såmænd også dit forbehold.

Det pudsige - eller rettere det rigtige er jo, at man på et set-up kan opleve noget er hammer godt, og på et andet set-up, at samme enhed er mindre god. Derfor er det jo alfa og omega, at man som ved recordere.dk, nøje beskriver det benyttede set-up.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Kim - forringelser og forringelser, det er jo så meget sagt. Men når vi taler om f.eks. Samsung BD 1400 og Toshiba HD XE1, så kan Sharpe´en ikke være med omkring afspilning af SD DVD, og det gælder til en vis grad også i forholdet til Tosh EP35.

Fandt efterfølgende ud af, at det engelske magasin "What Video and Hi-fi" er helt enig med mig i den bedømmelse 

Der er skam rigtig mange "derude" som er enig med dig, hvilket selvfølgelig bekymre mig lidt  Men jeg har valgt at lade tvivlen (og mit sandsynligvis ringe udstyr) kommer disse kommentarer til gode, og har skrevet en slags kompromis. Jeg holder på det jeg kan se, men er ikke bleg for at erkende, at forskellen kan ligge i udstyret.

Men bedøm selv. Anmeldelsen er online nu.

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Kim, jeg har holdt Sharpen op i mod både EP 35, XE1 og Samsung BD P1400 (Blu-Ray), og hvad angår Blu-Ray er de rimelig lige, men hvad angår SD DVD overgår Sharpen ingen af de nævnte, altså på mit Pio 428XD.Jeg ved jo ikke hvad du benytter som reference materiel   

Jeg tror desværre jeg har fundet årsagen til, at jeg ikke kan se det. Jeg køre "kun" 1080i, hvilket jeg umiddelbart vil tro er årsagen. Samtidig er panelet på min Samsung skærm 1366x768.

Det er den eneste årsag jeg kan komme på, for jeg kan vitterlig ikke se de forringelser som andre nævner.

Hej Kim - forringelser og forringelser, det er jo så meget sagt. Men når vi taler om f.eks. Samsung BD 1400 og Toshiba HD XE1, så kan Sharpe´en ikke være med omkring afspilning af SD DVD, og det gælder til en vis grad også i forholdet til Tosh EP35.

Fandt efterfølgende ud af, at det engelske magasin "What Video and Hi-fi" er helt enig med mig i den bedømmelse 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu