recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra VHS-tuner til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra VHS-tuner til PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Oliver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra VHS-tuner til PC
    Sendt: 02-Januar-2005 kl. 15:19
Jeg har bestilt et grafikkort (ABIT Radeon 9600XT, 256MB, DVI) til min PC og har ved nærmere eftersyn konstateret at kortet har både S-video IN og S-video OUT.
 
Jeg påtænker at bruge min gamle VHS'er som tuner og forbinde til min PC med dette kabel:
 
l
 
for herefter at kunne bruge PC'eren som TV-skærm/optager.
 
En venlig bruger på dette site har oplyst at det er "ingen problem" blot skulle jeg have den rette software til at udføre opgaven.
 
1. Hvilke programmer kan anbefales til dette formål?
2. Har andre erfaringer med en lignende opsætning?
 
Eller er det en helt tosset ide?
 
mvh
Oliver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2005 kl. 10:50

Du kan bruge Mainconcept encoder og Mainconceptpvr. Disse 2 vil helt sikkert virke med rigtig godt resultat. De er dog ikke gratis.  Prøv også de 2 gratisprogrammer ATV2000 og GB-PVR. Du skriver at grafikkortet er et Abit. Der er vel ikke Ati? Hvis det sidste er tilfældet kan og Atis Multimediecenter  (også gratis) bruges. 

Flemming

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2005 kl. 12:05

Du bør lige sikre dig, at VHS'en sender tunerens signal ud på S-video stikket og ikke kun kan sende video afspilning ud gennem S-video stikket.

Kunne godt forestille mig, at tunerens signal kun går ud gennem antennestikket (out).

mvh

Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu