recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor, er den værd at købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor, er den værd at købe?

 Besvar Besvar
Afstemningsspørgsmål: Zaptor, er den værd at købe?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
19 [18.45%]
32 [31.07%]
27 [26.21%]
25 [24.27%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
MunterMartin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor, er den værd at købe?
    Sendt: 15-Februar-2008 kl. 00:26

Stofa's nye boks Zaptor, er den værd at købe ?

Gerne med en begrundelse ?

Kun folk der har købt den bør stemme.

Og gerne skrive/diskutere erfaringerne herpå.


Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 08:04
Jeg tror det svar må afhænge helt og aldeles af om man befinder sig i den gruppe der har store og gentagne problemer, eller om man højst ser et par pixeleringsfejl eller en sløv TV-guide i ny og næ - eller måske slet ingen problemer overhovedet (hvis det da er eller har været muligt?).

Selv tror jeg nok jeg skulle trues med fysisk vold hvis jeg skulle fravristes min Zaptor .
Ja, jeg bandede og svovlede lidt et par aftenener og nætter i starten af sidste uge hvor pixelering og billedfrysninger gjorde det umuligt at se TV på stort set alle kanaler, og jeg har også et par gange oplevet at måtte genstarte boksen fordi den lod til at være gået kold i forsøget på enten af starte eller afslutte TV-guiden.

De resterende 95% af tiden er den dog alle pengene værd - billedkvaliteten er på de fleste kanaler er langt bedre end analogt på mit 40" HDTV. Og jeg er hurtigt blevet så afhængig af at kunne bladre op gennem kanalerne og læse programinfo inden jeg skifter (plus mindst et par andre smarte digitale features), at det alene ville gøre det ualmindeligt irriterende at skulle gå tilbage til analogt.

Og for at afslutte på problemfronten. Siden de par noget uheldige dage i sidste uge beskrevet ovenfor, er det værste jeg har oplevet meget kortvarige pixeleringsfejl på nogle kanaler. Især Discovery HD samt en eller to af TV2 kanalerne hvis jeg husker korrekt, synes at være de værste syndere.
Dette er dog slet ikke problemer i så voldsom eller vedvarende grad at man ikke kan se udsendelsen.

Men til trods for at jeg er ualmindeligt glad for mit køb, så er der da uden tvivl stadig noget arbejde forude for Stofa for at skidtet virker perfekt. Og måske rigtigt meget arbejde når vi taler om de kunder der tilsyneladende stadig oplever periodevis store problemer.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 08:58
Jeg er glad for min - i starten havde jeg også problemer og oplever da også en sjælden gang imellem at jeg får en enkelt pixelfejl i billedet men jeg er meget enig med Miths mange af funktionerne er helt uundværlige når man først har ventet sig til dem.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 10:06

-



Redigeret af Jan.Larsen - 01-Februar-2009 kl. 12:45
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 12:27

Hmm, rigtigt godt spørgsmål - jeg tror der kan være stor forskel på oplevelsen med Zaptor afhængigt af hvor i landet du bor.

Den er blevet bedre og det går den rigtige vej og når den virker er der et super billede på Zaptor.

Hvis den bliver ved med at virke stabil vil jeg ikke have nogen problemer med at anbefale den til venner og bekendte indenfor en måneds tid.

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
StoneColdO Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 12:35
Hvor i landet skal man undgå Zaptor?
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 16:11

Jeg har haft Zaptor i ca. 2 måneder. Fra at være fint nok gik det til at være frustrerende i Januar. I februar er der kommet mere styr på sagerne omend den stadig går i sort og konen siger "nu gør den det igen".

Til trods for alle de problemer der har været, er det ufattelig sjældendt, at jeg er gået analog. Kvaliteten på billedet er så meget bedre selv på et 32".

Den egentlige årsag til, at jeg valgte Zaptor, er dens fremtidige muligheder med pause og se gamle programmer (skulle komme i første halvår 2008). Dette er endnu ikke startet, men jeg forventer mig meget af det. Min bekymring er dog, at Stofa ikke får lov til at tilbyde disse serives på ret mange kanaler/programmer, da det har noget med ophavsrettighed at gøre. Men det er blevet markedsført meget kraftigt, så jeg håber på, at de har rettighederne i orden.

Det er svært at komme med en entydig anbefaling:

 - hvis man har travlt med at få digitalt signal synes jeg Zaptoren er fin.

 - hvis man er lidt mere tålmodig og f.eks. overvejer at købe en HD-optager kan man vente og se, hvad Zaptoren kan tilbyde. Måske kan man undvære en HD-optager ved at bruge Zaptorens muligheder.

 - Hvis man er god til at vende skråen, ikke ride samme dag som man sadler osv., kan man vente til nov. '09, hvor sendemasterne begynder at sende mange digitale signaler. Så behøver man ikke en antenneforening for at få flere end 3-4 kanaler.



Redigeret af Mylle37 - 15-Februar-2008 kl. 16:13
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 18:30
zaptor ide'en er god nok, men de har valgt noget billigt bras for og sige det mildt. Lad være med og købe før den virker totalt og du kan få garanti på det virker. Tænk hvis alle vi forbruger brugte retur-retten før 1 marts. gad vide hvad stofa så ville gøre
Til top
Xaco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 18:33

Jeg stemte "Den er ok".

Grunden til at den ikke fik "Den virker super godt" er at den har drillet en del med pikselering i starten og den stadig til tider kan drille lidt under opsatarten.

Udover det er jeg yders tilfreds med billekvaliteten på alle kanaler, samt muligheden for at leje film... det har sparet mig for MANGE penge i "glemt-at-aflevere-film" bøder.

Det faktum at jeg fik boksen gratis (jeg bor i Aalborg) har heller ikke gjort det værre.

Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:33

Havde nok stemt højere hvis det var i går, men nu er mange af kanalerne blevet lort.

Tv2sport HD er ubrugelig, og det er en del af kanalerne, dog ikke canal+-kanalerne(pudsigt nok da de var hårest ramt under den der store problematiske periode vi næsten alle havde). der er ikke det store logik i hvilke kanaler der failer totalt nu.

men lidt bittert når man købte HDpakken næsten alene for tv2sport HD og CL kampe iHD kvalitet at det forp¤lede lort skal stå af nu. At fixe til i morgen!

Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 20:55
"Ok, men mange fejl"
Jeg havde læst meget om den på forum før jeg bestilte min, så var forberedt på at den ikke fungerede 100% endnu, og det må man jo sige at den har levet op til i de 1½ mdr. jeg har haft den... Jeg er dog blandt de heldige i Aalborg der kan få den til en yderst favorabel pris, så derfor syntes jeg helt klart den er pengene værd.
Jeg ville dog føler mig rimelig røvrendt hvis jeg var non-geek og blot havde set reklamerne og betalt 1600 kroner for den. (Og så er der jo en helt masse brugere et sted der imellem)
Jeg har heldigvis næsten aldrig været ramt af pixelleringer, og de seneste 2-3 uger har den næsten heller ikke frosset i billedet. Så er der kun den generelle ustabilitet tilbage. Sjældent går der en helt dag hvor strømkablet ikke lige skal ud og ind. (Og så er det møj-træls at have det gemt godt af vejen, og jeg brækker næsten ryggen hver gang. Overvejer at købe en fjernbetjening til at kunne slukke for strømmen til den, men det burde altså ikke være nødvendigt.)
Derudover er jeg som Mylle37 også meget tvivlende på om den centrale harddisk recorder nogensinde bliver til noget. Det reducere Zaptors værdi meget for mig, da jeg håbede at kunne undgå et rigtigt media center, og blot bruge Zaptor og min gamle xBox med XBMC. Nu skal jeg nok ud og købe en harddisk recorder eller media center alligevel, men venter selvfølgelig til Stofa melder noget officielt ud.
Igen er jeg dog blandt de heldige der ikke har betalt alverden for den, og derfor er det også at jeg ikke står i Stofabutikken og hidser mig op
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
JesperR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Februar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 10:06
Stemte virker super godt.

Har åbenbart modsat mange andre, faktisk ingen som helst problemer med Zaptor. Eneste problem jeg roder lidt med er AC3 lyd på TV2 som har opfører sig underligt og "mister forbindelsen".

Har haft boksen i en uge nu, og har endnu slet ikke set nogen pixelleringer. Har HD pakken og de fodbold kampe (TV2 sport HD) jeg har haft set står alting simpelthen perfekt, er virkelig en nydelse at se på. Har heller ingen som helst problemer med lyden på denne kanal.

Ved ikke om mit signal bare er super godt, eller om jeg bare er heldig kontra en masse andre ? (Slagelse)


Redigeret af JesperR - 29-Februar-2008 kl. 10:06
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu