recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Organisere Mp3 bibliotek på PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOrganisere Mp3 bibliotek på PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Pank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Organisere Mp3 bibliotek på PC
    Sendt: 19-Februar-2008 kl. 13:33
Jeg vil foreslå at kigge på J. Rivers media aspillere. Enten Media Center (der er premium udgaven) eller Media Jukebox, der er gratis. Jeg har selv brugt programmet i meget lang tid (siden 2002, tror jeg), og det kan bestemt anbefaldes.
Programmet har en funktion til at skabe tags fra filnavnet.

I opbygningen minder det vidst meget om MediaMonkey og iTunes (jeg har ikke brugt nogle af de programmer. Det er bedømt ud fra screenshots). Jeg tror heller ikke der er begrænsninger på ripping funktionen (som der vidst er i MM), men jeg har ikke prøvet gratis versionen.

Bestemt et download værd!

-Rasmus
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 16:07

Jeg har været igennem processen med MediaMonkey - som er gratis i basisudgaven. Den virker fortrinligt .

Før brugte jeg MusicMatch - men den er udviklingen stoppet på og virker desværre ikke ordentligt under Vista. I dag bruger jeg kun MediaMonkey. Programmet skulle iøvrigt også kunne synkronisere iPod (uden at man behøver skodprogrammet iTunes...)

Det sidste har jeg dog ikke testet.

Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 15:46
Prøv Tag&Rename.

Den kan først læse ID Tags ind fra filnavn strukturen og sætte dem på alle dine musikfiler.

Derefter kan du rename filer udfra disse ID Tags. Tag&Renames rename funktionalitet kan også automatisk oprette foldere ud fra den maske du definere filnavn strukturen på.

F.eks. giver masken "%1\%3\%6 - %2" dig folder strukturen "<Artist>\<Album>\<Track #> - <Title>.mp3". Du skal ikke tage dig af de lidt indforståede % koder. Der er en Mask Editor der forklarer hvad der er hvad.
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
Commander Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 15:27

Hej detlef

 

Prøv en prøveversion af dette program

http://www.collectorz.com/music/

http://www.collectorz.com/mp3/

Det findes også til mp3 filer og dvd - bøger,  selv har det til dvd'er og det er et super lille program..

Commander



Redigeret af Commander - 15-Februar-2008 kl. 15:36
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 15:18
Jeg mangler et program der kan re-organisere mit MP3 bibliotek, ala iTunes ( men IKKE iTunes )...

Lige nu ligger filerne i én mappe, i format BAND - ALBUM - NUMMER - TITEL ... men det bliver jo hurtigt uoverskueligt, ville så være nice hvis der var er program der automatisk kunne læse tags og organisere dem i mapper ala BAND/ALBUM...

Har googlet lidt, men kunne ikke rigtigt finde det rigtige, håber I kan hjælpe.....


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu