recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor tilfreds er du med DIT Sony W3000 TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor tilfreds er du med DIT Sony W3000 TV

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Dahler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2008 kl. 20:39

Hej JEP1956

Jo, jeg ringede til forhandleren og fik at vide, at jeg skulle sende en skriftlig reklamation. Jeg fik kundemedarbejderens personlige mail-adresse - så ville det gå hurtigere. Efter en lille uges tid rykkede jeg, og fik nu svaret, at jeg istedet skulle udfylde en formular på hjemmesiden. Det har jeg så gjort. Der skal ikke være for nemt...

Forhandleren har i første omgang forhørt sig hos Sony-værkstedet, som (selvfølgelig) har lidt andet syn end jeg på, hvad der blev sagt og set under mit besøg på værkstedet. Det har jeg selvfølgelig korrigeret - i mandags. Siden har jeg ikke hørt fra forhandleren, men jeg forventer da at få et positivt svar i løbet af et par dage.

 

Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2008 kl. 22:47

Jeg har lige bestilt 46" version men ser derefter denne tråd...

 

Skal jeg beholde bestillingen (Restordre - forventet om 14 dage) eller skal jeg skynde mig at annullere?

Kravene er kvalitet, DVB-C og Mpeg4

Til top
Thornbye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2008 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Jeg har lige bestilt 46" version men ser derefter denne tråd...

 

Skal jeg beholde bestillingen (Restordre - forventet om 14 dage) eller skal jeg skynde mig at annullere?

Kravene er kvalitet, DVB-C og Mpeg4

 

Mig bekendt er der ikke andre end Sony, der leverer det du vil have!

Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 07:50
Min svigerfar har det i 40" og han er fuldt ud tilfreds med det. Og han har slet ikke oplevet nogen problemer med det. Så bestilt du bare et
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af jhansen jhansen skrev:

Jeg tror Otto egentlig syntes tv'et var rigtigt godt...

Inden jeg bliver taget til indtægt for alt for meget: Helt konkret, så er jeg ganske imponeret over dén farvekorrekthed der kan opnås med Sony'en i de lyse områder, men ikke særligt imponeret over at Sony'en kommer MEGET hurtigt ud af sort. Det betyder at de mørke områder bliver ret unuancerede, og medfører også noget banding i visse områder af billedet. Så jeg vil sige det sådan at jeg synes det er rigtigt godt på visse områder, men falder til gengæld meget igennem på enkelte punkter. Og dér er jeg personligt større fan af et tv der er fornuftigt på alle punkter, i stedet for ét der er rigtigt godt på nogle punkter, men ringe på enkelte punkter. De enkelte punkter der er dårlige, har det med at overskygge de gode punkter. Som jeg oplever det, er billedet ganske godt i lyse områder (i forhold til andre LCD-tv i prisklassen i hvert fald), mens det går galt i mørke scener.

EDIT: Jeg havde ikke lige læst hele tråden. Beskrivelsen i det oprindelige indlæg passer meget godt med hvordan jeg oplever det. Mht. trailing, så virker det som om at selv om du slår alt fra i menuen, så er der stadig nogle ting som tv'et gør ved billedet, som man ikke kan slå fra (og det kan mig bekendt ikke slås fra i service-menuen heller). Active backlight kan ikke slås fra, og der er tydelig edge enhancement, som man ikke kan slippe for. Trailing effekten og et i det hele taget ikke voldsomt skarpt billede tyder på at der er noget noise reduction man ikke kan slippe for.



Redigeret af AV Precision - 18-Marts-2008 kl. 08:18
Til top
JEP1956 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af jhansen jhansen skrev:

Jeg tror Otto egentlig syntes tv'et var rigtigt godt...

Inden jeg bliver taget til indtægt for alt for meget: Helt konkret, så er jeg ganske imponeret over dén farvekorrekthed der kan opnås med Sony'en i de lyse områder, men ikke særligt imponeret over at Sony'en kommer MEGET hurtigt ud af sort. Det betyder at de mørke områder bliver ret unuancerede, og medfører også noget banding i visse områder af billedet. Så jeg vil sige det sådan at jeg synes det er rigtigt godt på visse områder, men falder til gengæld meget igennem på enkelte punkter. Og dér er jeg personligt større fan af et tv der er fornuftigt på alle punkter, i stedet for ét der er rigtigt godt på nogle punkter, men ringe på enkelte punkter. De enkelte punkter der er dårlige, har det med at overskygge de gode punkter. Som jeg oplever det, er billedet ganske godt i lyse områder (i forhold til andre LCD-tv i prisklassen i hvert fald), mens det går galt i mørke scener.

EDIT: Jeg havde ikke lige læst hele tråden. Beskrivelsen i det oprindelige indlæg passer meget godt med hvordan jeg oplever det. Mht. trailing, så virker det som om at selv om du slår alt fra i menuen, så er der stadig nogle ting som tv'et gør ved billedet, som man ikke kan slå fra (og det kan mig bekendt ikke slås fra i service-menuen heller). Active backlight kan ikke slås fra, og der er tydelig edge enhancement, som man ikke kan slippe for. Trailing effekten og et i det hele taget ikke voldsomt skarpt billede tyder på at der er noget noise reduction man ikke kan slippe for.

Til top
JEP1956 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af jhansen jhansen skrev:

Jeg tror Otto egentlig syntes tv'et var rigtigt godt...

Inden jeg bliver taget til indtægt for alt for meget: Helt konkret, så er jeg ganske imponeret over dén farvekorrekthed der kan opnås med Sony'en i de lyse områder, men ikke særligt imponeret over at Sony'en kommer MEGET hurtigt ud af sort. Det betyder at de mørke områder bliver ret unuancerede, og medfører også noget banding i visse områder af billedet. Så jeg vil sige det sådan at jeg synes det er rigtigt godt på visse områder, men falder til gengæld meget igennem på enkelte punkter. Og dér er jeg personligt større fan af et tv der er fornuftigt på alle punkter, i stedet for ét der er rigtigt godt på nogle punkter, men ringe på enkelte punkter. De enkelte punkter der er dårlige, har det med at overskygge de gode punkter. Som jeg oplever det, er billedet ganske godt i lyse områder (i forhold til andre LCD-tv i prisklassen i hvert fald), mens det går galt i mørke scener.

EDIT: Jeg havde ikke lige læst hele tråden. Beskrivelsen i det oprindelige indlæg passer meget godt med hvordan jeg oplever det. Mht. trailing, så virker det som om at selv om du slår alt fra i menuen, så er der stadig nogle ting som tv'et gør ved billedet, som man ikke kan slå fra (og det kan mig bekendt ikke slås fra i service-menuen heller). Active backlight kan ikke slås fra, og der er tydelig edge enhancement, som man ikke kan slippe for. Trailing effekten og et i det hele taget ikke voldsomt skarpt billede tyder på at der er noget noise reduction man ikke kan slippe for.

Jeg har haft 2 40" tv. Det første returnerede jeg inden for returretten. Det andet nåede jeg desværre ikke at returnere, hvilket ærgrer mig idag. Jeg er enig i, at billedet gengiver de lyse områder flot. Men mørke partier i billedet ødelægger fuldstændig oplevelsen, idet partierne flyder sammen, og rummer meget støj. Og dette uanset om signalkilden er digital tv, analog tv, blueray eller dvd-disk.

De, der kender Bourne Identity ved, at der i slutningen af filmen er et opgør i en mørk lejlighed i Paris. På mit 4 år gamle Dell TV blev dette gengivet med fuld action. På mit nye Sony kan jeg slet ikke se, hvad der foregår.

Hvis jeg skulle vælge i dag, ville jeg søge et andet LCD-tv, eventuelt uden DVB-C, og så købe en separat DVB-C boks, hvis dette er et must.

Til top
nicolade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 14:44
Ehm, hvem er Otto?!? Er det et dumt spørgsmål...
Til top
Leander2me Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 23:23
... for det ikke skal være løgn har jeg her til aften nu oplevet at der er
kommet en pixelfejl på mit TV. Oppe i højre hjørne - næsten helt ude ved
kanten - er der en konstant rød pixel.

Nu er jeg lidt i tvivl hvad SONY CENTER vil gøre. De lovede mig de ville bytte
TV'et hvis det havde pixelfejl, men nu er TV'et 2 måneder gammelt, så om
de stadig vil bytte det er jeg i tvivl om. Iflg. loven har de ret til ikke at
ombytte det som jeg ser det.

Det bliver spændende på mandag at høre hvad de vil gøre.

Til top
Dahler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 22:42

Ja, og for at det heller ikke skal være løgn, blev jeg mandag kontaktet af Elektronik-centeret, som spurgte, om de måtte låne mit TV - de havde fået en 'service-bulletin' fra Japan, som de gerne ville have afprøvet.

SONY HAR ALTSÅ ERKENDT, AT DER ER ET PROBLEM MED W3000.

Jeg afleverede mit TV tirsdag morgen, og fik det retur samme eftermiddag. Man snakkede noget om justering af gamma-indstillinger. Min opfattelse indtil videre er, at billedet rent faktisk er blevet bedre. Kun yderst sjældent ser jeg de velkendte røde/violette eller grønne misfarvninger. I de sjældne tilfælde, hvor det optræder, kan jeg ikke afgøre, om det ligger i selve udsendelsen, eller i TV'et 

Mørke scener kan dog stadig være problematiske. En mørk genstand (hår, fx) i bevægelse bliver stadig grumset og synes til tider at 'klistre' fast til skærmen.

.... men alt i alt et bedre billede efter justeringen.  

Til top
pknarb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 09:21

Firmware, firmware installationsvejledning samt vejledning i, hvordan gammajusteringen foretages findes nu altsammen ovre på AVForums:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=615126&h ighlight=w3000

Det skulle efter sigende løse "purple/green" problemet. Flere har efterhånden prøvet det og er meget tilfredse med resultatet.

Advarsel: Forkert installation af ny firmware samt forkerte ændringer i service menuen kan i værste fald gøre dit fjensyn ubrugeligt!!

Til top
Dahler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 21:36

Jeg tror også, at man skal være varsom med at pille ved gammajusteringen.

Umiddelbart så det rimeligt lovende ud, efter at jeg havde fået TV'et justeret. "Purple/green" problemet så ud til at være mindre udpræget, omend Anna Phil stadig kunne fremstå med violet hår. Til gengæld fik jeg et "Yellow" problem; personers ansigt kunne til tider være underligt gule.

Efter nogle dage begyndte mit TV at vise underlige billeder, når jeg tændte for det. Efterhånden varede det et kvarter, før billedet var "normalt". Om det har sammenhæng med gammajusteringen ved jeg ikke, men man kunne godt have en mistanke.

 

Nå, skidt pyt. Nu har forhandleren endeligt accepteret at tage TV'et tilbage

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu