recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med sammenkobling af enheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med sammenkobling af enheder

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Leifs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 21:26

Tak for svar Flemming

Det er muligt at der er noget galt med et apparat. Min mistanke ligger på Parabolen Force 1122S. Det er mærkeligt at når jeg første gang sætter DVD'n til VCR på parabolen, så har jeg rigtige farver indtil jeg skifter lidt rundt. Så er det tosset igen.

Nå men bortset fra det, så er scart udgangen på DVD'n kun ud og ikke ind. Mærkeligt men det står der. Jeg har rigtig billede fra DVD', på TV når jeg sætter scart stik sammen med video i dobbelt boxen. DEn vil jeg så udskifte med en ny omskifterbox og det kan jeg leve med.

Når nu DVD scarten kun er ud, så mangler jeg signal ind for at optage  fra parabolen. Det vil jeg tage fra Parabol aux hvor jeg også tager signal til video'n. Her kunne jeg vel sætte parallelscart boxen og så anskaffe en adapter til s-video kabel og lyd. Det bliver godt nok gevaldig mange kabler, men det er det.

Jeg er med på at signalet i din opsæt skal gå fra dvd via parabol til tv, men det er det der ikke virker. Det jeg referede til var når jeg så hvad der kom in på dvd'n under optagelse, men de skygger skyldes nok som du siger at med mine nuværende kabler er det kun composite signal.

Jeg har stillet alt til s-video hvor det er muligt.

mvh Leifs

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 09:17

Du skrev: "Når nu DVD scarten kun er ud, så mangler jeg signal ind for at optage  fra parabolen. Det vil jeg tage fra Parabol aux hvor jeg også tager signal til video'n. Her kunne jeg vel sætte parallelscart boxen og så anskaffe en adapter til s-video kabel og lyd"

Din Force parabol understøtter så vidt jeg husker ikke S-video på Aux udgangen, men kun på TV og VCR udgangene, så Aux bøsningen ville være den dårligste sammenkobling mellem DVD og parabol.

Flemming  

Til top
Leifs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 23:48

Jo men pt for jeg ikke farver med over fra VCR fra parabol til DVD, men så har jeg helle ikke endnu skaffet s-video kabel. Jeg får farver med over fra AUX porten i rimelig kvalitet.

Nu har jeg så fået et andet problem og det er manglende lyd fra recorderens tuner del så optagelser her fra er uden lyd. Det havde jeg før og kan da også afspille lyd fra tidligere testoptagelser. Jeg har fin lyd fra parabolen på indgang cvbs.

mvh Leifs

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2005 kl. 12:06

Det med manglende farver tror jeg altså stadig skyldes, at du ikke har indstillet til korrekt signaltype i SAMTLIGE apparater som signalet skal passere. Bemærk i den forbindelse, at en VHS recorder ikke understøtter S-video signaler.

Flemming

Til top
Leifs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2005 kl. 01:14

Det med farverne har jeg styr på nu. Mine apparater er nok af så forskellig dato at man ikke kan indstille det rigtige på alle. Mit TV har på scart 1 RGB/VHS og på scart 2 VHS/SVHS.

Jeg har nu via en omskifterbox sat DVD plus Video til scart 1. Min parbol er sat til S-Video til scart2. Jeg optager fra parabol til Video med scart kabel fra AUX på Parabol til AUX på Video. Jeg optager fra parabol til DVD med scart adapter fra VCR på parabol tilsluttet s-video kabel og Phono lydkabler til DVD. Dette virker.

Dog har jeg nogle sorte skygger der glider over skærmen fra højre mod venstre når jeg ser signalet fra DVD'n. De forsvinder så vidt jeg har kunne se i farten når jeg fjerner RF kablet fra parabolen. Jeg har ellers ført antenne signal gennem alle enheder, hvilket jeg nok ikke behøver. Dog har jeg følgende problem: Når jeg ser udsendelser fra NRK1 kan man i nogle tilfælde få tekst på skærmen via textTV ved at vælge side 777. Denne text ville jeg gerne have med på mine optagelser, men det får jeg ikke. Jeg mener jeg fik det tidligere når jeg havde RF signalet med igennem parabol. Det er var dog kun på Video.

Til slut, så sker der en ændrig af lyden når jeg skifter mellem parabol og DVD på samme program.

Mvh Leifs

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2005 kl. 09:43

Det med de sorte skygger skyldes et dårligt afskærmet kabel ét eller andet sted i kæden. Det med manglende tekst på optagelser skyldes at din recorder ikke har indbygget teksttv dekoder så det er ikke muligt. Det med lyden ved jeg ikke.

Flemming

Til top
Leifs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2005 kl. 14:47

Ok, tak for alle dine svar flemming.

mvh Leifs

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu